AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Hei, trenger sårt noen råd. Jeg møtte vil eg si min store kjærlighet. I en alder av 39 år, barn, skilsmisse og hele pakken falt jeg for min ungdomsforelskelse helt uplanlagt og han falt for meg. Alt bare klaffet, begge har barn fra før, en felles forståelse ang dette, en enorm kjemi og respekt for kverandre og har virkelig hatt det ekstremt bra. Etter 9 mnd flyttet han inntil meg og jeg eier hele boligen og han betaler en leie, samt andre kostnader og mat. Aldri vært noe problem ang økonomi og planen var på sikt og enten kjøpe noe nytt sammen eller kjøpe seg inn her men fungerte greit enn så lenge. så har vi denne magefølelsen da. Jeg har hatt en liten magefølelse på at noe blir holdt skjult. Men vet ikke hva. Til i kveld. Da smalt det. Det viser seg at han skylder 1,1 millioner. Fordi han hjalp eks samboer med gjeld hun hadde også ble dette slutt og han sitter igjen med gjeld og en muntlig avtale om tilbakebetaling som hun nå driter i. Og han ser ingen håp for hvordan han skal klare dette, jeg har ikke mulighet og kjenner jeg ble kvalm, uvel , redd, skuffet, sint, lei meg. Alt. Jeg føler meg ført bak lyset på samme tid som det var lenge før min tid så påvirker jo dette meg enormt. Han har betalingsanmerkninger og ikke sjans å betale det det kreves i mnd. noen som har vært i liknende situasjon eller har noen råd? Trenger det sårt. Anonymkode: a8505...811 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Han skulle vært åpen om at han skylder såpass med en gang det blir diskutert om å kjøpe seg inn eller noe sammen. Anonymkode: ce8f4...d6f 7 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei, trenger sårt noen råd. Jeg møtte vil eg si min store kjærlighet. I en alder av 39 år, barn, skilsmisse og hele pakken falt jeg for min ungdomsforelskelse helt uplanlagt og han falt for meg. Alt bare klaffet, begge har barn fra før, en felles forståelse ang dette, en enorm kjemi og respekt for kverandre og har virkelig hatt det ekstremt bra. Etter 9 mnd flyttet han inntil meg og jeg eier hele boligen og han betaler en leie, samt andre kostnader og mat. Aldri vært noe problem ang økonomi og planen var på sikt og enten kjøpe noe nytt sammen eller kjøpe seg inn her men fungerte greit enn så lenge. så har vi denne magefølelsen da. Jeg har hatt en liten magefølelse på at noe blir holdt skjult. Men vet ikke hva. Til i kveld. Da smalt det. Det viser seg at han skylder 1,1 millioner. Fordi han hjalp eks samboer med gjeld hun hadde også ble dette slutt og han sitter igjen med gjeld og en muntlig avtale om tilbakebetaling som hun nå driter i. Og han ser ingen håp for hvordan han skal klare dette, jeg har ikke mulighet og kjenner jeg ble kvalm, uvel , redd, skuffet, sint, lei meg. Alt. Jeg føler meg ført bak lyset på samme tid som det var lenge før min tid så påvirker jo dette meg enormt. Han har betalingsanmerkninger og ikke sjans å betale det det kreves i mnd. noen som har vært i liknende situasjon eller har noen råd? Trenger det sårt. Anonymkode: a8505...811 Han må jo bare betale ned det… Leve veldig, veldig sparsommelig i en periode. Tjener han bra ? Kan han jobbe ekstra? Få seg en bedre betalt jobb? Anonymkode: 09a82...9dd 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #4 Skrevet 15. oktober 2023 Vel, tror du på denne historien TS? Det kan være en versjon av sannheten , og at gjelden egentlig er hans ? Hva vil dette bety i praksis ? Tenk deg om , undersøk om du kan havne i den situasjonen at du må forsørge han mens Namsmannen innfører påleggstrekk av lønnen hans Anonymkode: df3a1...b3e 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #5 Skrevet 15. oktober 2023 1,1 mill selv med lav rente vil ta tid, hva slags lån og renter er det snakk om her? Jeg tenker med en gang at han bør se på gjeldsordning... faktisk. Med 1,1 millioner i køddegjeld så kommer han aldri videre, bare rentene vil være drepen i dagens market. Anonymkode: 0c765...f51 5 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #6 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, tror du på denne historien TS? Det kan være en versjon av sannheten , og at gjelden egentlig er hans ? Hva vil dette bety i praksis ? Tenk deg om , undersøk om du kan havne i den situasjonen at du må forsørge han mens Namsmannen innfører påleggstrekk av lønnen hans Anonymkode: df3a1...b3e Ja. Han har vist meg at alle pengene er ført over til eks. Samt dialog ved brudd der han spør hva de skal gjøre med pengene og det hun skylder han der hun svarer «burde du tenkt på før du gjor det slutt med meg». Anonymkode: a8505...811
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #7 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1,1 mill selv med lav rente vil ta tid, hva slags lån og renter er det snakk om her? Jeg tenker med en gang at han bør se på gjeldsordning... faktisk. Med 1,1 millioner i køddegjeld så kommer han aldri videre, bare rentene vil være drepen i dagens market. Anonymkode: 0c765...f51 Gjelden er på 690.000 kr. Resten er renter. Over flere år. 🥺 Anonymkode: a8505...811
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Han har vist meg at alle pengene er ført over til eks. Samt dialog ved brudd der han spør hva de skal gjøre med pengene og det hun skylder han der hun svarer «burde du tenkt på før du gjor det slutt med meg». Anonymkode: a8505...811 Er der en mulighet for at han anmelde henne for svindel ? Anonymkode: df3a1...b3e 5 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #9 Skrevet 15. oktober 2023 Dette har skjedd med meg også ts. Jeg gikk ifra han og har ikke angret. Anonymkode: 7abb8...b6c
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #10 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er der en mulighet for at han anmelde henne for svindel ? Anonymkode: df3a1...b3e Kan man det? Deler av lånet er med pant i hennes bolig. Kan han slutte å betale og få det tvangssolgt? Hun nekter å selge. Anonymkode: a8505...811 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #11 Skrevet 15. oktober 2023 Han betaler jo leie hos deg - dere må jo ikke kjøpe noe sammen. Veldig greit om det skulle bli slutt også. Jeg skjønner at du er lei deg, og at han burde ha sagt noe før- Nok en gang har han vist ldårlig dømmekraft ( han skulle ikke ha lånt penger for noen andre heller) Anonymkode: 6884b...62d 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #12 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette har skjedd med meg også ts. Jeg gikk ifra han og har ikke angret. Anonymkode: 7abb8...b6c Er det sant? Nå begynte jeg å gråte. Jeg er ekstrmt glad i han. Anonymkode: a8505...811 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #13 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan man det? Deler av lånet er med pant i hennes bolig. Kan han slutte å betale og få det tvangssolgt? Hun nekter å selge. Anonymkode: a8505...811 Undersøk med banken. Hvis han slutter å betale på noe som hun er ansvarlig for og har pant i hennes bolig så tar de jo huset vel? Anonymkode: df3a1...b3e 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #14 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han betaler jo leie hos deg - dere må jo ikke kjøpe noe sammen. Veldig greit om det skulle bli slutt også. Jeg skjønner at du er lei deg, og at han burde ha sagt noe før- Nok en gang har han vist ldårlig dømmekraft ( han skulle ikke ha lånt penger for noen andre heller) Anonymkode: 6884b...62d Ja. Jeg er enig. Men kan jeg fortsette forholdet? Vil dette kunne påvirke meg i lengden? Jeg har jobbet enormt hardt for boligen jeg har og min økonomi og har alene ansvar for min datter. Anonymkode: a8505...811 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #15 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Undersøk med banken. Hvis han slutter å betale på noe som hun er ansvarlig for og har pant i hennes bolig så tar de jo huset vel? Anonymkode: df3a1...b3e Ja var det han hadde fått beskjed om også. Anonymkode: a8505...811
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #16 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja var det han hadde fått beskjed om også. Anonymkode: a8505...811 Hvorfor skal han betale hennes lån ? Eller står lånet i hans navn med pant i hennes bolig ? Det høres ikke helt riktig ut Anonymkode: df3a1...b3e 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #17 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja var det han hadde fått beskjed om også. Anonymkode: a8505...811 Da må han jo bare slutte å betale. Han er jo dum som betaler ned på andres gjeld. Han overfører penger frivillig? At hun må tvangsselge er hennes problem. Anonymkode: c6f66...300 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #18 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja var det han hadde fått beskjed om også. Anonymkode: a8505...811 Da må han sporenstreks SLUTTE Å BETALE PÅ BOLIGEN TIL EKSEN SIN... Det er ikke bare gjelden han har gått bak ryggen din med. Hadde jeg funnet ut at han jeg bor med er så jævlig lite tiltak i at han fortsatt betaler på gjelder for sin eks når han kunne sluttet, fordi det er pant i hennes bolig, så hadde jeg antageligvis aldri fått seksuell tenning på mennesket igjen. Ever. Anonymkode: 0c765...f51 10
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #19 Skrevet 15. oktober 2023 Om han har blitt svindlet av ekssamboeren så må det selvsagt anmeldes! Har får ta kontakt med ekssamboeren og gi beskjed om at han går til rettslige skritt om han ikke får tilbakebetalt det hun skylder han Anonymkode: cffcd...95e 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #20 Skrevet 15. oktober 2023 Sorry ts men jeg tror dere hoppa i det for fort og du ville så gjerne få det til at du overså en del feil/røde flagg og håpet det ville ordne seg.. Anonymkode: 0c765...f51 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå