Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #1 Skrevet 25. januar 2006 Har en 60 % stilling og holder på og lese til to eksamener. Vet ikke hvor jeg skal henvende meg for jeg får ikke økonomien til å gå opp. Jeg får vel ikke stipend og studielån? Er privatist. Må lese ganske mye frem til mai så jeg har ikke så mye tid til overs for enda en deltidsjobb. Hva bør jeg gjøre??
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #2 Skrevet 25. januar 2006 Hva med å bare ta en av eksamene nå og den andre siden ? Har du ikke råd så har du ikke råd til å studere. Du kan jo også undersøke om det er noen legater du kan søke på.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #3 Skrevet 25. januar 2006 nei jeg vil så gjerne bli ferdig med de nå så jeg kan begynne å studere til høsten... Takk for tips om legater!!
Gjest gjest1 Skrevet 25. januar 2006 #4 Skrevet 25. januar 2006 Det er godt mulig at du kan få støtte fra Lånekassen. Ta kontakt med dem eller skolen du går på for å høre om utdanningen din er kvalifisert til støtte. (jeg har hvertfall tatt fag på universitetet som privatist, og da fikk jeg støtte fra Lånekassen) Du skriver at du jobber 60%. Hvis du bare skal ha støtte dette ene semesteret og inntekten din i år er kr 271 700,- eller mindre kan du få støtte fra Lånekassen (40.000, -per semester - evt. halvparten hvis studiene dine er 15 studiepoeng) Det er også noen andre regler med tanke på alder, formue osv. Ta en kikk på nettsidene deres som jeg har linket til her - der vil du hvertfall finne svar på endel. Lykke til
Gjest gjest1 Skrevet 26. januar 2006 #5 Skrevet 26. januar 2006 Men om du skal ha støtte neste halvår også, kan du ikke tjene mer enn 108.000 eller noe dette året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå