Gå til innhold

Har du en fast restedag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en fast dag i uka som er restedag da du spiser det som er igjen av smårester fra kjøl og frys? 

Anonymkode: 569bf...b4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du en fast dag i uka som er restedag da du spiser det som er igjen av smårester fra kjøl og frys? 

Ja søndager er restedag :) 

Anonymkode: af2b2...782

Skrevet

Nei, har lite rester. Spiser disse vgjerne dagen etter, som lunsj eller til middag.

Anonymkode: 0f351...db7

• Liker 1
Skrevet

Nei, spiser rester når jeg har rester, uansett hvilken dag det er. Foretrekker spise opp restene umiddelbart, ikke la de ligge flere dager i kjøleskapet i påvente av "riktig dag".

Anonymkode: 9b4fe...e49

Skrevet

Nei. Min stesønn får alltid restene med seg i barnehagen. :)

Skrevet

Jeg lar ikke mat ligge i kjøleskapet i dagesvis, for å vente på "riktig dag" å spise den på. Pleier alltid å spise restene dagen etter, og eventuelt dagen etter det igjen. Lenger enn det venter jeg ikke. Tar det mens det er ferskest mulig. Spiser ikke en uke gamle rester. 

Anonymkode: 10b77...a9f

• Liker 1
Skrevet

Nei, men det er fordi vi er fem i familien så det skal en god del rester til før det er middag for alle sammen så rester som ikke havner i matpakker går i fryseren og ikke i kjøleskap og så spiser vi restemiddag når det er nok til alle. 

Skrevet

Ingen fast restedag her.

Jeg spiser rester til lunsj på hjemmekontor hvis det er bare litt. Feks en rest potetmos med ekstra melk, egg bløtkokt egg og gressløkdryss blir suppe. Eller hjemmelagde fiskekaker til overs blir pålegg. Da spises de opp innen tre dager i kjøleskapet.

Hvis det er nok igjen til en middag til én eller to, fryser jeg det ned - dvs forutsatt at det er en rest som egner seg til frysing, som en gryte, hjemmelaget fiskegrateng, suppe, grønnsakspuré, eller en bit rosastekt kjøtt (som skjæres tynt og brukes til sandwich).

Anonymkode: dd89c...37b

Skrevet

Er 6 i familien. Stort sett lager jeg mye mat ettersom vi stort sett alltid har uplanlagte folk her til middag. 

Så da beregner jeg rester hver tredje dag. Da er det rester for to middager. Enkelte retter blir det ikke rester av fordi ungene putter det i matboksen. Er det knapt med rester og det er noe ungene liker, fryser jeg ned i porsjonsbokser som tåler mikro. Da kan ungene varme seg mat etter skolen.

Vi har blitt supergod til å ikke kaste mat.

Anonymkode: ff449...ed8

Skrevet

Nei, vi har ikke en fast restedag.

Vanligvis prøver jeg å beregne mengden middag så godt som mulig slik at vi får minst mulig rester, men av og til blir det litt til overs likevel.
Disse restene fryses, og spises av meg de dagene resten av familien har mat jeg ikke kan spise på grunn av allergi.

Anonymkode: ff57d...f91

Skrevet

Nei, spiser rester når det er rester. 

Skrevet

Har ingen fast restedag, men innimellom treffer jeg kvinner som jeg har tukla med før og har dem med hjem igjen. Det blir vel noe av det samme? :)

Anonymkode: 4e20a...bdb

Skrevet

Rester spises opp fortløpende. Som regel dagen etter. Noen ganger sendes det med til lunsj på skole og i barnehage, andre dager blir det middag neste dag. 

Skrevet

Nei. Som regel beregner jeg porsjoner når jeg lager middag. Skulle det bli noe rester, blir det lunsj eller middag dagen etter. Kaster ikke mat, men liker heller ikke når maten står lenge.

Skrevet

Nei, men enten spiser vi rester dagen etter, hvis ikke fryses de. Denne måneden spiser vi oss ut av frysen :) mye penger å spare på å lage ekstra porsjoner, slipper "hva skal vi lage i dag" når det bokstavelig talt bare er å varme i mikro. Det er en av hovedgrunnene til at vi har så lavt matbudsjett

Anonymkode: ffd23...c16

Skrevet

Vi beregner ganske presise porsjoner og så har vi flere retter vi kan lage av feks pølser, kylling, svin etc så vi har feks "kylling-uke" hvor vi lager flere retter med kylling så vi får brukt opp alt.

Anonymkode: 05f22...8e3

Skrevet

Middagsrester er som oftest lunsj for meg her i huset da jeg har hjemmekontor. Av mat jeg lager ekstra store porsjoner av, så går det i fryseren og tas opp når vi tenker å ha det til middag.

Om jeg ikke har middagsrester til lunsj, så spiser jeg av pålegget som er nærmest til å bli dårlig. Det er som oftest knekkebrød og sjeldent brød jeg spiser.

Anonymkode: 89d63...bcd

• Liker 1
Skrevet

Nei, enten er det så lite at de brukes som lunsj dagen etter, eller så lager jeg med vilje dobbel porsjon så vi kan ha det to dager på rad. 

Anonymkode: d075e...ac5

Skrevet

Mandager. Barna har aktivitet som begynner relativt tidlig da, så lager ofte stor porsjon av søndagsmiddagen som varmes opp mandag eller tar rester fra andre middager. Fryser ned rester om det er mange dager til vi får brukt de. 

Anonymkode: 7cedc...e0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, fordi det veldig sjeldent blir igjen noe som helst rester...             

Anonymkode: 2dd2e...2c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...