Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse - hvor mye haster det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Må" jeg til legevakt ved sterk mistanke om nyrebekkenbetennelse, eller kan jeg vente til legekontoret åpner i morgen?

Anonymkode: 9d168...014

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du feber og sterke symptomer, så dra til legevakten. 

Anonymkode: 1485b...89b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan fort utvikle seg til sepsis, så jeg ville dratt til legevakt 

Anonymkode: caeef...d1a

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Det haster, ville ikke ventet hvis det faktisk er nyrebekkenbetennelse. Men det merker man gjerne. 

Anonymkode: 4250f...127

• Liker 3
Skrevet

Det kan også være gallesteinsanfall, men jeg har slitt med sterk UVI forrige uke som ble litt bedre i helga (uten medisin). Nå har jeg hatt grusomt vondt i et halvt døgn, og det gir seg ikke selv på tramadol.

Men jeg er hjemme med små barn og uten bil, og skulle aller helst slippe å vekke dem for dette 🥵

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan også være gallesteinsanfall, men jeg har slitt med sterk UVI forrige uke som ble litt bedre i helga (uten medisin). Nå har jeg hatt grusomt vondt i et halvt døgn, og det gir seg ikke selv på tramadol.

Men jeg er hjemme med små barn og uten bil, og skulle aller helst slippe å vekke dem for dette 🥵

Hør med familie, venninner, nabo om de kan ta nattskiftet hjemme? 

Anonymkode: 6c7f3...5dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ring legevakten, så vurderer de om de må se deg i kveld eller om det kan vente.

Med små barn er det dessto større grunn for deg å ta vare på egen helse! Litt dumt å vente og risikere å bli innlagt på sykehus...

Om du har en god nabo eller venninne, be om de kan enten passe barna, eller kjøre deg og barna.

Anonymkode: 99d20...853

• Nyttig 1
Skrevet

INGEN her inne kan svare deg på dette! Ring legevakten og god bedring!

Anonymkode: 4d163...156

• Nyttig 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen, Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...