AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #21 Del Skrevet 15. oktober 2023 Samfunnsengasjert skrev (21 minutter siden): Kattemor var jo ikke tilstedeværende nok for kattungene. Det skriver jo ts selv. Katter er levende vesener, derav sammenligning med mennesker. Nei, katten ga dem mat og de levde. Ditt problem er at du respekterer dyr så lite at du menneskeligjør dem og forventer at de skal ha samme adferd som oss. Lar man dyr få ordne i fred så går det for det meste bra. Katten er et rovdyr, de forlater ungene sine for å jakte. Anonymkode: 0aa13...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 15. oktober 2023 #22 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, katten ga dem mat og de levde. Ditt problem er at du respekterer dyr så lite at du menneskeligjør dem og forventer at de skal ha samme adferd som oss. Lar man dyr få ordne i fred så går det for det meste bra. Katten er et rovdyr, de forlater ungene sine for å jakte. Anonymkode: 0aa13...d5f Jeg har lite respekt for dyr? 😂Det er vel heller de som ser på dyr som en gjenstand som har lite respekt for dyr. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #23 Del Skrevet 15. oktober 2023 Samfunnsengasjert skrev (Akkurat nå): Jeg har lite respekt for dyr? 😂Det er vel heller de som ser på dyr som en gjenstand som har lite respekt for dyr. Nei. Når du respekterer og anerkjenner dyr så lite at du tenker på dem som menneske så respekterer du ikke dyret for det den er. Alle bør bli respektert for det man er. En katt er ikke en gjenstand selv om man ikke identifiserer den som menneske. Anonymkode: 0aa13...d5f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. oktober 2023 #24 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): God nyhet! Har funnet dem, og de er i live! Vet ikke hvordan, for jeg ser ingen åpenbare innganger, men hun har fått de med seg inn under kjøkkenbenken og ovnen. -TS Anonymkode: 1439f...483 Katter får til det meste 😻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #25 Del Skrevet 15. oktober 2023 Godt å høre at du fant dem, Ts! Anonymkode: 582c6...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #26 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): God nyhet! Har funnet dem, og de er i live! Vet ikke hvordan, for jeg ser ingen åpenbare innganger, men hun har fått de med seg inn under kjøkkenbenken og ovnen. -TS Anonymkode: 1439f...483 Bra! Nå vet du at du må gi kattemor den støtten hun trenger. Du burde kontakte dyrebeskyttelsen og få veiledning videre, sånn at du får nok informasjon og kunnskap om hva du skal gjøre videre de meste 12-14 ukene av kattungenes liv. Anonymkode: 602f3...ca4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. oktober 2023 #27 Del Skrevet 17. oktober 2023 Åssen går det med de små nøstene ? 😻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #28 Del Skrevet 17. oktober 2023 Er forsåvidt enig i at det var toppen av uansvarlighet å reise bort, men spist er spist - og godt du fant de❤️ I de kommende ukene, vil jeg anbefale å prøve å holde de på en åpen - trygg plass, men kan gjerne «gjerde» dem inn. Det har hvertfall fungert godt tilogmed på nybakte kattemammaer jeg har hatt i fosterhjem, jeg har bygd gjerde av de rareste ting, feks pappembalasje/esker Ellers helt normalt at hun gjemmer de, selvom du hadde vært hjemme! Jeg trodde også første gangen at katten min hatet 2 av 3, fordi hun gjemte alltid vekk to stykk. Men de har kontroll, så du får bare være der som en støttende matmor i ferden videre❤️ Håper du har lest deg opp på utviklingen uke for uke, og også hva du kan bidra med utover!(: Anonymkode: dcb93...e38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #29 Del Skrevet 20. oktober 2023 Maskinfører skrev (På 17.10.2023 den 20.33): Åssen går det med de små nøstene ? 😻 Det går bra, de vokser som en rakket, og kattemor virker mer "morete" Anonymkode: 1439f...483 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 20. oktober 2023 #30 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det går bra, de vokser som en rakket, og kattemor virker mer "morete" Anonymkode: 1439f...483 Åhh så koselig og høre fint at det går rette veien 😻😻😻🐈⬛ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #31 Del Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 21.48): (...) og siden man uansett ikke skal røre disse ungene (...) Anonymkode: 1439f...483 Sikkert naivt spørsmål, men vet noen hvorfor man ikke skal røre kattungene? Jeg har aldri hørt det før. Godt å høre at alt gikk bra. ❤️ Anonymkode: 61c63...0a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 21. oktober 2023 #32 Del Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sikkert naivt spørsmål, men vet noen hvorfor man ikke skal røre kattungene? Jeg har aldri hørt det før. Godt å høre at alt gikk bra. ❤️ Anonymkode: 61c63...0a0 Moren kan avvise de eller noe i den dur,n ☹️☹️🐈⬛🐈⬛😻😻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #33 Del Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Sikkert naivt spørsmål, men vet noen hvorfor man ikke skal røre kattungene? Jeg har aldri hørt det før. Godt å høre at alt gikk bra. ❤️ Anonymkode: 61c63...0a0 Maskinfører skrev (5 timer siden): Moren kan avvise de eller noe i den dur,n ☹️☹️🐈⬛🐈⬛😻😻 Det gjelder ville dyr, ikke kjæledyr. Dersom man f.eks. tar opp en vill fugleunge eller tar borti en rådyrunge, så vil moren kjenne lukta av mennesker (fremmed lukt - trussel/fare) og kunne gå fra ungen, som igjen ikke klarer seg selv og dør. En katt som lever og bor sammen med mennesker forbinder lukta av menneskene i huset med trygghet og en del av sitt revir. Kattemoren vil ikke forlate ungene sine om de lukter menneske, da TS er en del av kattens revir og lukter trygt. Tvert imot bør man håndtere kattungene litt, spesielt fra de er ca 4 uker gamle, for å venne dem til kontakt med mennesker. For kattemoren er det også viktig at man "blander lukter" mellom katter og mennesker i huset fordi man da markerer hverandre som en del av et felles revir. At moren til å begynne med virket litt lite moderlig og uoppmerksom kan være fordi katten er ung eller bare er førstegangsfødende og ikke er helt sikker på hvordan dette fungerer. Selv om katter har instinkter som slår inn, så kan de også bli litt forvirret og usikre, spesielt om kattemoren er veldig ung. Godt at kattungene kom til svars og at det går bra med dem, TS! Håper du veier kattungene og følger med på at de går opp i vekt, og også har oppdatert deg på hvordan man tar vare på små kattepuser. Snakk gjerne med veterinær for tips, og ikke nøl med å ring dem om noe virker feil med kattemor eller kattunger. Kastrer kattemoren så snart som mulig, for en hunnkatt kan få løpetid ganske kjapt etter fødsel og oppstart av amming. Og så håper jeg at du har lært at man ikke forlater katten sin med små kattunger alene. Så lenge katten er din katt er det du som har ansvaret for både den og ungene dens. Selv om mange er så kynisk at de mener at katten klarer seg selv fordi den er et rovdyr, så glemmer de en ting: en tam huskatt stoler på eieren sin og er faktisk ikke like selvstendig som en vill katt. Dessuten; selv om det er naturlig at dyr blir syke eller skadet og dør i naturen, så betyr ikke det at man skal la kjæledyrene sine pådra seg skader og sykdommer uten å gjøre noe med det, og unnskylde det med at sånn er naturens gang. Har man adoptert en katt inn i huset, har man forpliktet seg til å ta vare på den. Lykke til videre med kattungene! Anonymkode: d5bba...2d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #34 Del Skrevet 22. oktober 2023 Håper du finner gode hjem til kattungene, husk og kastrer katten din så uønskede graviditeter ikke skjer igjen. Anonymkode: 6f4b4...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 22. oktober 2023 #35 Del Skrevet 22. oktober 2023 Kattemødre flytter innimellom kattungene og gjemmer dem, ingen fare så lenge de fortsatt får mat. Men du må bare klappe og håndtere ungene, det har de bare godt av så lenge moren er trygg på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 22. oktober 2023 #36 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 21.48): Har en ung innekatt som ved et uhell rømte, og ble gravid. Ble oppdaget sent, bada bim bada bom. Forrige uke fikk hun fire små kattunger. Jeg har sett på dem, men har latt hun og kattungene være i fred, men ble noe bekymret over at hun ikke virket så morslig av seg. Hun prioritere f.eks å få kos fra meg fremfor å gå til ungene som mjauer. Hun hørte de, men virket å ignorerte. Hun var alikevel innom og ga de mat i ny og ne. Denne helgen måtte jeg bort en liten tur (lør-søn) hun er vandt med å være alene korte perioder og siden man uansett ikke skal røre disse ungene, dro jeg. Satte frem rikelig med mat og har vannfontene. Når jeg kom hjem la jeg fort merke til at det var litt mer stille der hun hadde ungene. Der var hun med en av ungene, men tre stk var helt borte. Og jeg finner de ikke, og hører dem ikke heller. Dessverre, kan det jo virke som de ikke har overlevd, men jeg vil jo uansett ikke ha råtnende kropper et eller annet sted i leiligheten. Har noen tips på hvor de kan være og hva som har skjedd? Og sånn at det er sagt, skal definitivt kastreres nå, Anonymkode: 1439f...483 Gamle er kattungene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå