AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Har en ung innekatt som ved et uhell rømte, og ble gravid. Ble oppdaget sent, bada bim bada bom. Forrige uke fikk hun fire små kattunger. Jeg har sett på dem, men har latt hun og kattungene være i fred, men ble noe bekymret over at hun ikke virket så morslig av seg. Hun prioritere f.eks å få kos fra meg fremfor å gå til ungene som mjauer. Hun hørte de, men virket å ignorerte. Hun var alikevel innom og ga de mat i ny og ne. Denne helgen måtte jeg bort en liten tur (lør-søn) hun er vandt med å være alene korte perioder og siden man uansett ikke skal røre disse ungene, dro jeg. Satte frem rikelig med mat og har vannfontene. Når jeg kom hjem la jeg fort merke til at det var litt mer stille der hun hadde ungene. Der var hun med en av ungene, men tre stk var helt borte. Og jeg finner de ikke, og hører dem ikke heller. Dessverre, kan det jo virke som de ikke har overlevd, men jeg vil jo uansett ikke ha råtnende kropper et eller annet sted i leiligheten. Har noen tips på hvor de kan være og hva som har skjedd? Og sånn at det er sagt, skal definitivt kastreres nå, Anonymkode: 1439f...483
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Du dro bort ja.. genialt. Anonymkode: 316ec...4b5 12 3 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 Katter spiser kattungene sine om de er syke. Anonymkode: d969f...313
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #4 Skrevet 15. oktober 2023 Hun har sikkert gjemt dem en plass, skap, bak noe, under noe. Kan godt være en veldig godt skjult plass. La henne ha tilgang til alt arealet hun hadde når du var borte og se etter hvor hun går. Anonymkode: 0aa13...d5f 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #5 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du dro bort ja.. genialt. Anonymkode: 316ec...4b5 Like genialt som svaret ditt i tråden her. Antageligvis har ts lært et eller annet av dette, men sånne som deg som bare skal inn og være moraliserende og absolutt ikke hjelpe, lærer nok aldri. Har de sjans til å komme seg ut, ts? Anonymkode: 70f66...2f6 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #6 Skrevet 15. oktober 2023 Let! Overalt! De gjemmer de ofte. Anonymkode: bec12...64f 2
Paneera Skrevet 15. oktober 2023 #7 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Like genialt som svaret ditt i tråden her. Antageligvis har ts lært et eller annet av dette, men sånne som deg som bare skal inn og være moraliserende og absolutt ikke hjelpe, lærer nok aldri. Har de sjans til å komme seg ut, ts? Anonymkode: 70f66...2f6 Synes faktisk det er ok å være moraliserende her. Dette er meget uansvarlig dyrehold. Hva om ts bare hadde forlatt spedbarnet sitt i et døgn? Små kattunger skal ikke være så lenge borte fra matmor. 10 6 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Like genialt som svaret ditt i tråden her. Antageligvis har ts lært et eller annet av dette, men sånne som deg som bare skal inn og være moraliserende og absolutt ikke hjelpe, lærer nok aldri. Har de sjans til å komme seg ut, ts? Anonymkode: 70f66...2f6 Nei, alt har vært lukket og stengt Anonymkode: 1439f...483
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #9 Skrevet 15. oktober 2023 De er helt sinnsykt gode på å gjemme seg. Når jeg fikk 5 måneder gamle kattunger hadde jeg de på badet, og selv om det ikke var mulig å komme seg ut derfra kunne jeg virkelig ikke finne den ene. Først etter jeg hadde tømt alle skittentøyskurver, fjernet veggen til badekaret, tømt alle sokkekurvene som står under bademøblementet og raidet alle skapene kom jeg på å sjekke oppi kurven for Plumbo og andre ubarnevennlige midler som står øverst på høyskapet, rett under taket. Der lå rakkern! Anonymkode: 70f66...2f6 2
JuliaKepler Skrevet 15. oktober 2023 #10 Skrevet 15. oktober 2023 Jeg er i grunn ingen dyrevenn, men du reiste bort i et døgn? Når du allerede visste at katten ikke viste så stor interesse for kattungene? I alle verdens dager. Du kan ikke legge deg før du har funnet de stakkars pusene. Du må bare lete overalt!!! Og siden du bor i leilighet, så antar jeg at det ikke er flere hundre kvadrat å lete på 14 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #11 Skrevet 15. oktober 2023 Samfunnsengasjert skrev (4 minutter siden): Synes faktisk det er ok å være moraliserende her. Dette er meget uansvarlig dyrehold. Hva om ts bare hadde forlatt spedbarnet sitt i et døgn? Små kattunger skal ikke være så lenge borte fra matmor. Du sammenligner kattunger som har en tilstedeværelse kattemor med et spedbarn som blir forlatt av en mor i et døgn. Det sier en del om deg ja... Anonymkode: 70f66...2f6 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #12 Skrevet 15. oktober 2023 Vår katt fant en «hylle»under sofaen der hun gjemte kattungene. Sjekk hvertfall under sofaen! Kanskje du også hsr en slik hylle😅 Anonymkode: d5dc3...d3f 2
Paneera Skrevet 15. oktober 2023 #13 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du sammenligner kattunger som har en tilstedeværelse kattemor med et spedbarn som blir forlatt av en mor i et døgn. Det sier en del om deg ja... Anonymkode: 70f66...2f6 Kattemor var jo ikke tilstedeværende nok for kattungene. Det skriver jo ts selv. Katter er levende vesener, derav sammenligning med mennesker. 10 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #14 Skrevet 15. oktober 2023 Dere moraliserende dyrevenner her inne, åssen i helvete hjelper det kattungene å gi ts dårligere samvittighet fremfor å komme med tips og råd? Anonymkode: 70f66...2f6 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #15 Skrevet 15. oktober 2023 Du finner dem vel når de begynner å lukte. Videre er det forskjell på ville byttedyrs unger og en katt eller hund eller hest! Om kattemor er komfortabel med deg er det ingen som helst grunn til å holde seg borte fra dem, derimot kan kattemor ha speilet din oppførsel og derfor ikke vist dem særlig interesse selv. Fy faen…. Anonymkode: 4bbee...89f 12 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #16 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere moraliserende dyrevenner her inne, åssen i helvete hjelper det kattungene å gi ts dårligere samvittighet fremfor å komme med tips og råd? Anonymkode: 70f66...2f6 Fordi det er viktig å ikke feie det under tepper, men faktisk tenke over konsekvensene av hva man gjør og lære noe av det. Anonymkode: 38e95...7cc 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #17 Skrevet 15. oktober 2023 God nyhet! Har funnet dem, og de er i live! Vet ikke hvordan, for jeg ser ingen åpenbare innganger, men hun har fått de med seg inn under kjøkkenbenken og ovnen. -TS Anonymkode: 1439f...483 6 17
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #18 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): God nyhet! Har funnet dem, og de er i live! Vet ikke hvordan, for jeg ser ingen åpenbare innganger, men hun har fått de med seg inn under kjøkkenbenken og ovnen. -TS Anonymkode: 1439f...483 Hurra!! 👏👏 Anonymkode: 70f66...2f6 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #19 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det er viktig å ikke feie det under tepper, men faktisk tenke over konsekvensene av hva man gjør og lære noe av det. Anonymkode: 38e95...7cc Og ts skriver at hun aldri skal ha kattunger igjen, virker som noe er lært da. Og isåfall er det viktigere å gi råd som kan hjelpe, enn å moralisere. Anonymkode: 70f66...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #20 Skrevet 15. oktober 2023 Godt at du fant dem. 🥰 Anonymkode: dff44...90e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå