AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Skal ha en stor familie-julefeiring. Vi pleier alltid å leke, hvor vi deles inn i lag og konkurrerer mot hverandre. Vanligvis involverer det en del kroppslig bevegelse. I år kommer tanteungen min på 19 som elsker slikt, men hun ble delvis lam/nummen for ett år siden og bruker rullestol på fulltid. Har dere noen ideer til leker/konkurranser som varer 1-5 min som vi kan gjøre, hvor hun også blir inkludert? Kanskje ikke i alt og alle lekene, noen skal vi velge ut en på laget til å gjøre en oppgave og så skal de andre heie på. Har vært på TikTok og funnet noen leker, men tar gjerne imot flere ideer 😊 Anonymkode: 768a7...e32 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Ringspill eller lignende kan være en oppgave😊 Anonymkode: 26e30...83d 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 Alt som involverer kasting av ulik slag, heise ting opp eller evt ned for å finne ledetråder, generelt rebusløp, stafett/sprint, (i alle fall hvis hun har funnet seg til rette i rullestolen - han jeg studerte med som satt i rullestol slo ALLE på alle former for korte sprinter 😅), frakting av materiell el. Er vel egentlig bare klatring og muligens tautrekking som er virkelig umulig i rullestol? Anonymkode: d0c53...cad 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #4 Skrevet 15. oktober 2023 Sitter hun i manuell eller elektrisk rullestol? Anonymkode: 67f5f...c43 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #5 Skrevet 15. oktober 2023 Quiz, dart, håndbak og planke om hun har styrke i overkroppen, wordle Anonymkode: 8e2fe...83c 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #6 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alt som involverer kasting av ulik slag, heise ting opp eller evt ned for å finne ledetråder, generelt rebusløp, stafett/sprint, (i alle fall hvis hun har funnet seg til rette i rullestolen - han jeg studerte med som satt i rullestol slo ALLE på alle former for korte sprinter 😅), frakting av materiell el. Er vel egentlig bare klatring og muligens tautrekking som er virkelig umulig i rullestol? Anonymkode: d0c53...cad Hun er ganske komfortabel (om jeg har oppfattet det riktig) men ikke veldig god på annet enn hverdags-rulling. Hun var ikke veldig aktiv fra før, men klarer seg greit nok 😊 Anonymkode: 768a7...e32
Tradegy Skrevet 15. oktober 2023 #7 Skrevet 15. oktober 2023 Det første som slo meg var dart, med piler/skive med borrelåsfunksjon. Evt noen av disse Mulig jeg tenker litt feil aldersmessig, men praktisk så bør alle være greie å utføre sittende. Alle aktiviteter på bildet finnes på Clas Ohlson. 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sitter hun i manuell eller elektrisk rullestol? Anonymkode: 67f5f...c43 Manuel Anonymkode: 768a7...e32
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #9 Skrevet 15. oktober 2023 Kahoot Kaste på blikkbokser og bowling som vist over er veldig gøy! Dart der skiven er en stor matte på gulvet og man kaster erteposer i stedet for piler Halen på grisen (bare pass på at den ikke blir hengt altfor høyt, lag heller til et veldig stort ark) Kortskalle med postit-lapper Limbo Ps: så en skrev at tautrekking ikke funket. Har hatt tautrekking med ungen min i elektrisk rullestol hvor tauet ble festet i stolen, så det laget vant. Da var det en som var veldig stolt ;) Anonymkode: 22d87...1fd 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #10 Skrevet 15. oktober 2023 Mimelek Gruppe-kryssord Løse rebus i par (f.eks. én person løper rundt og finner tall og bokstaver og må ta det med til den andre på laget som må bruke hjernen til å finne svaret) Anonymkode: 77e08...aed 1
Tomas77 Skrevet 15. oktober 2023 #11 Skrevet 15. oktober 2023 2 hours ago, Tradegy said: Det første som slo meg var dart, med piler/skive med borrelåsfunksjon. Evt noen av disse Mulig jeg tenker litt feil aldersmessig, men praktisk så bør alle være greie å utføre sittende. Alle aktiviteter på bildet finnes på Clas Ohlson. Dart er en god idé men hvorfor borrelås og ikke et skikkelig dartsett?
Tradegy Skrevet 15. oktober 2023 #12 Skrevet 15. oktober 2023 19 minutter siden, Tomas77 said: Dart er en god idé men hvorfor borrelås og ikke et skikkelig dartsett? Ser for meg at det er mer hendig å ta frem, samt økt treffsikkerhet for de yngste 🙂 Men kun et innfall, det kan godt være det er like enkelt med et vanlig sett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå