Gå til innhold

Hva koser dere som ikke spiser sukker dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha jobbet hardt for å vende meg av sukker frister det faktisk ikke med smågodt og sjokolade sånn som før. Men jeg har så lyst på noe godt! Har mensen så er ekstra fysen og så vandt til å ty til søtsaker.. Hjernen sier at jeg vil ha det, men det smaker ikke like godt😅 

Hva spiser dere?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potetgull, popcorn, druer, vaniljekesam med bær, nøtter, sukkerfri drops, spekemat, buntgulrøtter med dipp. Eventuelt tar jeg meg en kopp med te.

Anonymkode: 52a35...66e

• Liker 1
Skrevet

(jeg spiser sukker men)

Av og til vil jeg heller kose meg med ost og kjeks 😋 Gjerne med en liten halvflaske alkoholfri Rosévin til 😄

Blue Castello, Brie, taffelost, mozarella. Rema har et brett med ymse tapasost. En relativt kortreist ost fra et ysteri i en bygd i nærheten. Sånn for å nevne noen favoritter.

• Liker 2
Skrevet

Sunt potetgull. Grønnsaker og dip.  Sukkerfri brus. Ekstra god yoghurt. 

Anonymkode: 7a5a3...5e7

Skrevet

Gode middagsretter, spekemat, friske bær, jeg liker også å knaske frosne jordbær (men frosne er ikke gode om de tiner), vannmelon, annen frukt som ikke er for søt, grønnsaksstaver med dipp av f.eks. avokado eller cashewnøtt, ost og kjeks, gresk yoghurt med kanel og vaniljepulver i (10 % fett, ikke den fettreduserte)… Lager av og til raw food kake også, da får man stillet søtsuget med veldig liten mengde siden det er så mektig.

Anonymkode: e4495...5fa

• Hjerte 1
Skrevet

Spiser sukker, men prøver å kutte ned. Min go-to for tiden er ProPud sjokoladepudding  (kjøper på Rema) og vaniljesaus uten sukker. Drikker Zeroh saft også.

Anonymkode: 7bc2a...a08

Skrevet

Alkohol 

Anonymkode: b7e86...e7c

• Liker 3
Skrevet
C8H10N4O2 skrev (26 minutter siden):

Av og til vil jeg heller kose meg med ost og kjeks 😋 Gjerne med en liten halvflaske alkoholfri Rosévin til 😄

Det hørtes sykt godt ut! Kan du tipse om merke på den vinen? ☺️

Anonymkode: 6b3e3...012

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det hørtes sykt godt ut! Kan du tipse om merke på den vinen? ☺️

Anonymkode: 6b3e3...012

Jeg pleier å kjøpe denne 😄

Screenshot_20231015-211546.thumb.png.21d95c065baf8529af2090faeb037fc2.png

• Hjerte 1
Skrevet

Kullsyrevann med mynteblader 

Anonymkode: 0a402...ed5

Skrevet

Usalta nøtter, yt yoghurt, granola, kakao.

Skrevet

Frukt, peanøtter med skall. 

Anonymkode: a6070...dc3

Skrevet

Dadler fylt med hjemmelaget peanøttsmør oppbevart i fryser.

Frosne druer 

Anonymkode: 0c8cc...a00

Skrevet

Nøtter, frukt, dadler, mørk sjokolade, kombucha. Favoritten er dadler fylt mee cashewsmør dyppa i smelta sjokolade, så godt 😍

Anonymkode: 2cb0b...63b

Skrevet

Frukt, gjerne appelsin, nøtter, pakore.. 

Anonymkode: 4b1c7...527

Skrevet (endret)

Nå spiser jeg sukker, men jeg liker masse som ikke inneholder sukker også. Feks grønnsaker og dipp. Det finnes mange gode hjemmelagde dipper uten sukker. Jeg er også veldig glad i sukkerfri brus. 

Anonymkode: 680a8...689

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dadler fylt med hjemmelaget peanøttsmør oppbevart i fryser.

Frosne druer 

Anonymkode: 0c8cc...a00

Sånne dadler er sykt gode🤩 Kan også dyppe dem i smeltet sukkerfri sjokolade. Min favoritt er denne https://sunkost.no/cavalier-mork-kokesjokolade

Anonymkode: 680a8...689

Skrevet

Sylteagurk

Anonymkode: a7502...c63

Skrevet

86% mørk sjokolade

Te

Nøtter

Anonymkode: 305ff...e1e

• Liker 1
Skrevet

DeBron sukkerfritt godteri er kjempegodt, men søtet med maltitol, så man kan bare ta noen få biter hvis man ikke vil ha diare 🙃. Sukkerfri gele fra tights.no. Kakemix fra Sukrin, gjerne toppet med Sukrin sjokolademousse. Grove vafler søtet med Natreen. Kaffe latte med brunt Sukrin sukker. Sukkerfri brus. Litt bær (søtet med Natreen om nødvendig). Og jeg kan spise litt popcorn, peanøtter og baconsvor. Og to ruter 70% sjokolade innimellom. Yoplait 0% yogurt er kjempegod.

Har diabetes 2 (genetisk), og er normalvektig.

Anonymkode: c9d81...3fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...