AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Aldri kunne la meg fortelle om noe han hadde gjort som enten såret meg eller gjorde meg sint og frustrert. I stedet for å lytte til meg, være ydmyk, prøve å se hvor jeg kommer fra og kanskje til og med si unnskyld, så ble HAN sint og kunne f.eks. ignorere meg lenge etterpå.. Følte alltid at jeg måtte legge lokk på følelsene mine for å holde han fornøyd. Gikk virkelig -aldri- an å prate med han om noe.. Hva kaller man dette? Når noen har gjort noe som såret deg, men så legger de det over på deg..? Anonymkode: 67f1a...960 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Psykisk mishandling. Bra du kom deg unna! Anonymkode: ccc11...56d 3
Den anonyme Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Aldri kunne la meg fortelle om noe han hadde gjort som enten såret meg eller gjorde meg sint og frustrert. I stedet for å lytte til meg, være ydmyk, prøve å se hvor jeg kommer fra og kanskje til og med si unnskyld, så ble HAN sint og kunne f.eks. ignorere meg lenge etterpå.. Følte alltid at jeg måtte legge lokk på følelsene mine for å holde han fornøyd. Gikk virkelig -aldri- an å prate med han om noe.. Hva kaller man dette? Når noen har gjort noe som såret deg, men så legger de det over på deg..? Anonymkode: 67f1a...960 Det kaller man Narsissist ☝🏻 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #4 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Aldri kunne la meg fortelle om noe han hadde gjort som enten såret meg eller gjorde meg sint og frustrert. I stedet for å lytte til meg, være ydmyk, prøve å se hvor jeg kommer fra og kanskje til og med si unnskyld, så ble HAN sint og kunne f.eks. ignorere meg lenge etterpå.. Følte alltid at jeg måtte legge lokk på følelsene mine for å holde han fornøyd. Gikk virkelig -aldri- an å prate med han om noe.. Hva kaller man dette? Når noen har gjort noe som såret deg, men så legger de det over på deg..? Anonymkode: 67f1a...960 Hvordan responderte du når han sa «dette gjør du og det sårer meg»? Anonymkode: 72274...397
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #5 Skrevet 15. oktober 2023 Som om jeg skulle skrevet det selv om min gubbe Anonymkode: f43ab...408
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #6 Skrevet 15. oktober 2023 Det er da ganske vanlig blant mannfolk? Anonymkode: 0fc91...5df
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #7 Skrevet 15. oktober 2023 Nevrotisk kaller jeg det. Anonymkode: 28e81...192
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Skrevet 15. oktober 2023 Blameshifting, skylde på andre ting de er skyld i selv Gaslighting, når du reagerer på noe dumt han gjør, så sier han at du overdriver / er for sensitiv / burde tåle såpass Godt du ble kvitt han. Når følelsene dine roer seg, så vil du merke hvor avslappende og fri du føler deg i forhold til hvordan det var med han ❤️ Anonymkode: d0891...207
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #9 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri kunne la meg fortelle om noe han hadde gjort som enten såret meg eller gjorde meg sint og frustrert. I stedet for å lytte til meg, være ydmyk, prøve å se hvor jeg kommer fra og kanskje til og med si unnskyld, så ble HAN sint og kunne f.eks. ignorere meg lenge etterpå.. Følte alltid at jeg måtte legge lokk på følelsene mine for å holde han fornøyd. Gikk virkelig -aldri- an å prate med han om noe.. Hva kaller man dette? Når noen har gjort noe som såret deg, men så legger de det over på deg..? Anonymkode: 67f1a...960 Det er enten narsisisst trekk eller uunvikende tilknytning trekk. En med narsisisstiske tendenser har visst ofte denne type tilknytning med andre. En narsisisst er så sårbar at hen ikke greier å se på seg selv med kritisk blikk. De hater seg selv og føler at det å si unnskyld er et nederlag. De vil heller ikke være ansvarlige for noe de har gjort og det er mye lettere å skylde på andre enn å ta innover seg at De har gjort noe galt. En med uunvikende tilknytning er følsom for avvisning, og er så sårbar at hen ikke heller greier det. Noen folk som har blitt mishandlet i oppveksten er også så sårbare at de ikke greier å si unnskyld. De har vokst opp med folk som bestandig mishandler dem med skyldfølelse og anklagelser. Anonymkode: c5109...343
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #10 Skrevet 15. oktober 2023 Projeksjon. Anonymkode: d9074...707
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #11 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Psykisk mishandling. Bra du kom deg unna! Anonymkode: ccc11...56d Ja, det er psykisk mishandling å være kronisk offerå ta opp ting gang på gang og aldri bearbeide noen ting. Det heter å være sårbar narsissist. Anonymkode: 08d10...410
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #12 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er psykisk mishandling å være kronisk offerå ta opp ting gang på gang og aldri bearbeide noen ting. Det heter å være sårbar narsissist. Anonymkode: 08d10...410 Feil det er normalt å ta opp ting man er såret over. Det er også normalt å bry seg om hvordan man har såret noen man er glad i. Det er normalt å takle å se på seg selv med kritisk blikk, og det er normalt å kunne si unnskyld på en måte der man ikke lager unnskyldninger for egen dårlige oppførsel. Anonymkode: c5109...343 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #13 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Feil det er normalt å ta opp ting man er såret over. Det er også normalt å bry seg om hvordan man har såret noen man er glad i. Det er normalt å takle å se på seg selv med kritisk blikk, og det er normalt å kunne si unnskyld på en måte der man ikke lager unnskyldninger for egen dårlige oppførsel. Anonymkode: c5109...343 Jeg er såvidt enig i det men gjelder dette deg og andre kvinner også eller kun menn? Anonymkode: 08d10...410
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #14 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er såvidt enig i det men gjelder dette deg og andre kvinner også eller kun menn? Anonymkode: 08d10...410 Alle Anonymkode: c5109...343
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #15 Skrevet 15. oktober 2023 Vær glad du oppdaget det, har dere vært sammen lenge? Desverre viste ikke eksen min den siden før jeg var gravid! Anonymkode: 7aadf...5aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå