Gå til innhold

Save The Date-kort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på dette med save the date-kort.

Hvor vanlig er det å sende ut slike? Sendes de til alle gjestene, eller bare de som inviteres til middag?

Det blir jo litt penger ut av det når man skal ha 85 gjester...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri hørt om det før jeg så at Veslo hadde sendt det ut

Skrevet

Veldig vanlig i England og USA, men på ingen måte noen nødvendighet!

Vi sende email eller ringte til alle vi ville invitere slik at vi kunne få bekreftet adresser, staving av nye samboeres etternavn osv. Brukte det som "første advarsel" om at de måtte holde av dagen - mye billigere og mindre stress enn å sende ut kort, og adresser og slikt bør kanskje sjekkes uansett :)

Skrevet

Jeg hadde heller aldri hørt om det før Veslo begynte med det. Hver sin smak, sier jeg - men jeg ville aldri gjort det. Virker litt "over the top" om du skjønner. Ikke for å være frekk mot noen som har gjort det eller vil gjøre det, men det blir for mye for meg.

Sender du invitasjoner i god tid skal du være helgardert - og de aller fleste gjestene får da vel vite om bryllupet før invitasjonene går ut? Jeg tror alle våre gjester vet om det, selv om våre invitasjoner ikke har blitt sendt ut enda. Jungeltelegrafen har tatt seg av den biten.

Skrevet
Jeg hadde aldri hørt om det før jeg så at Veslo hadde sendt det ut

Eg hadde aldri hørt om det før Evelina sendte ut.

Syns idèen er genial, gjestene våre satt stor pris på å få bryllupsdatoen vår skriftleg. Sidan vi giftar oss i sommarferien er det mange som syns det er ekstra fint å få vite om datoen i god tid.

Men, ein velger sjølvsagt sjølv om ein vil gjere det eller ikkje.

Eg elskar å lage kort, og såg på dato-kunngjeringa som ei ekstra anledning til å sende ut nokon.. ;)

Skrevet

Har aldri hørt om det en gang jeg, men det slår meg som en ganske lur idè, en kan jo også sende på mail til de som har det, da blir det jo ikke så dyrt heller. :)

Skrevet

Ser overhodet ikke poenget. Vi sendte ut innbydelser 4 mnd i forveien, og jungeltelegrafen tok seg av formidling av datoen før det. Om noen ikke kan; c'est la vie. Til oss kom alle.

Skrevet

Jeg vurderte det, men mamma syntes det var helt unødvendig. Men vi var litt trege med invitasjonene, og plutselig hadde noen rotet med datoene, og jeg var egentlig ganske sikker på at vi burde sendt det ut. For oss hadde det funka å sende dem som julekort. Litt avhengig av hvor lang tid på forhånd dere skal sende dem ut, så funker det kanskje med påskekort eller feriekort. Mindre formelt, men budskapet blir jo det samme.

Catzy

Skrevet

Vi sendte ikke ut. Vi kommer til å sende ut invitasjonene 4-5 mnd i forveien siden vi gifter oss midt i fellesferien, så derfor ser vi ikke nødvendigheten. Dessuten har alle fått vite om datoen på forhånd likevel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...