AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Del Skrevet 15. oktober 2023 Jeg går til DPS pga angst og hun psykologen sa jeg skulle ha en fast bekymringstid. Og da kan jeg bekymre meg så mye jeg vil. Og når jeg er ferdig, så skal jeg slippe alle tankene og skyve de bort dersom de skulle komme tilbake etter denne tiden, og frem til neste bekymringstid da neste dag. Problemet er at når jeg først setter hode i gang, så klarer jeg ikke stoppe når bekymringstiden er over. Hode kverner og kverner hele tiden og kommer med masse flere bekymringer, og det tar helt av. Jeg blir så redd. Det virker som om det virker mot sin hensikt, at jeg får flere bekymringer som setter seg enda mer fast. Er dette normalt? Vet ikke om det er relevant, men jeg er helt i startfasen ved å få hjelp. Og det tar tid fra psykologtime til psykolog time. Jeg mistenker og familie mistenker jeg har udiagnotisert ADHD. En tidligere lege jeg snakket med mistenkte også fort at jeg kanskje har ADD, men har ikke nevnt dette til DPS enda. Jeg tenker det kan være grunn til at hode ikke klarer å stoppe tankeprosessen? Og at jeg da kanskje trenger en annen form for teknikk til å stoppe kjøret i hode som aldri stopper. Anonymkode: 97a39...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Del Skrevet 15. oktober 2023 Prøv den nye appen GRUBL. Den er fin. Ang. bekymringstid fungerer det for noen, men andre ikke. Begge delene er like normalt. Anonymkode: 3d795...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #3 Del Skrevet 15. oktober 2023 Få Stressmestringskurs gjennom kommunen! Dette er et gratis lavterskeltilbud. Det har hjulpet meg masse. Fikk også en fin selvhjelpsapp via dem. Anonymkode: becdf...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #4 Del Skrevet 15. oktober 2023 Du må gå tilbake til psykologen og fortelle hvordan det gikk, så kan dere finne ut av det sammen om dette er noe du bør øve mer på eller ikke. Kanskje du er litt for dårlig akkurat nå til at dette passer for deg, eller kanskje du bare behøver å justere på noe for at det skal funke. Det jeg opplevde når jeg brukte denne metoden var at når bekymringstimen kom så hadde humøret mitt endret seg såpass mye at jeg hadde ikke behov for å bekymre meg lenger, så da droppet jeg hele bekymringen. Det er jo ikke slik at man må sette seg til og tenke de verste tankene man kan finne på bare fordi man har bekymringstid. Det er ingenting å tjene på det. Anonymkode: 698bd...a44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #5 Del Skrevet 15. oktober 2023 Høres mer ut som at den vil forverre enn å forbedre. Anonymkode: 2a725...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå