Gå til innhold

Billig, varme land uten betydelig prostitusjon.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen tips til land med varme året rundt, som er billig å leve i, men uten overdrevet prostitusjon? Litt redd for hvordan jeg skal ordlegge meg her, kjenner jeg.

Thailand hadde vært perfekt om det ikke hadde vært for hvordan mange blir utnyttet. 

Det er kanskje vanskelig å få til når økonomien er svak.

Anonymkode: dd015...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke varmt og fint vær i Thailand hele året.  Regntiden faller til forskjellig tid etter hvor i Thailand du er.  

Er ellers enig med deg når det gjelder prostitusjon.  Den var åpenlys og over alt på Phuket.  Fattigdommen er enorm, og jeg forstår godt at da tyr man til det man må for å forsørge seg (og familien).  Men det er trist å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har noen tips til land med varme året rundt, som er billig å leve i, men uten overdrevet prostitusjon? Litt redd for hvordan jeg skal ordlegge meg her, kjenner jeg.

Thailand hadde vært perfekt om det ikke hadde vært for hvordan mange blir utnyttet. 

Det er kanskje vanskelig å få til når økonomien er svak.

Anonymkode: dd015...a7b

Det spørs hvor billig det må være.   

Blandt de 50 billigste landene står det faktisk best stilt i India når det gjelder lokal kjøpekraft og Krim index, men india har jo fortsatt enorme problemer fra et norskt synspunkt.   Blandt de 100 billigste står det best stilt på disse punkter i spania, men jeg regner med kostnadsnivået blir for nærme det norske.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i såkalt lavkostland. Og kan fortelle deg at det er mye dyrere enn man tror. Faktisk hadde jeg lavere utgifter i Norge, fordi der eide jeg bolig. Strømmen er billig og maten i Norge er ikke så dyr som mange vil ha det til. Du vil ikke tro hvor dyr strømmen er i de fleste lavkostland. Og man bruker mye strøm til aircon på grunn av den drepende varmen. Og det er gebyrer og utgifter her der som man aldri tenker på. Til visumforlengelser, til depositum som man aldri får igjen, til helseforsikringer osv.

Forskjellen mellom Norge og lavkostland er hvor penger du trenger for å overleve. Den summen er mye lavere i lavkostland. Men da må man bo som en lokal. Altså i en bambushytte ute ingenmannsland og prøve å sove i 45 varmegrader. Lykke til.

Det er mulig å bo billig i Norge også. Bare man flytter i telt ute i skogen og fisker middag hver dag. Men hva slags liv er det. Man vil jo gjerne ha  litt standard på livet sitt. Og vestlig standard koster flesk i lavkostland. Særlig siden alt av forbruksvarer er importert med tilsvarende høye importpriser.

Jeg prøvd å si dette til mange som drømmer om et liv i varme lavkostland:

Vil du ha vestlig standard, så er vesten billigst.

Vil du u-landsstandard så er u-land billigst.

Godt valg.

Anonymkode: 9ca64...da3

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/15/2023 at 2:57 PM, AnonymBruker said:

Jeg har bodd i såkalt lavkostland. Og kan fortelle deg at det er mye dyrere enn man tror. Faktisk hadde jeg lavere utgifter i Norge, fordi der eide jeg bolig. Strømmen er billig og maten i Norge er ikke så dyr som mange vil ha det til. Du vil ikke tro hvor dyr strømmen er i de fleste lavkostland. Og man bruker mye strøm til aircon på grunn av den drepende varmen. Og det er gebyrer og utgifter her der som man aldri tenker på. Til visumforlengelser, til depositum som man aldri får igjen, til helseforsikringer osv.

Forskjellen mellom Norge og lavkostland er hvor penger du trenger for å overleve. Den summen er mye lavere i lavkostland. Men da må man bo som en lokal. Altså i en bambushytte ute ingenmannsland og prøve å sove i 45 varmegrader. Lykke til.

Det er mulig å bo billig i Norge også. Bare man flytter i telt ute i skogen og fisker middag hver dag. Men hva slags liv er det. Man vil jo gjerne ha  litt standard på livet sitt. Og vestlig standard koster flesk i lavkostland. Særlig siden alt av forbruksvarer er importert med tilsvarende høye importpriser.

Jeg prøvd å si dette til mange som drømmer om et liv i varme lavkostland:

Vil du ha vestlig standard, så er vesten billigst.

Vil du u-landsstandard så er u-land billigst.

Godt valg.

Anonymkode: 9ca64...da3

Tror jeg er uenig med så og si alt det du skriver..Det virker rett og slett som om du var helt elendig på å manøvrere deg selv på en god måte under ditt opphold.

- Helseforsikringer er ikke veldig dyre om du dropper de norske.

- Visumkostnader snor man seg unna med å krysse grensen til nabolandet for så å dra tilbake. Dette er veldig vanlig blant folk som bor i land hvor det ikke er mulig å få permament oppholdstillatelse. Dette er ikke ulovlig, og jeg har gjort det flere ganger selv. Det er ikke det stor offeret om man må gjøre det en gang hver tredje måned. Flere land opperer med turistvisum med denne grensen.

- Det er fullt mulig å finne noe veldig behagelig til rundt 3000 kr i måneden om du leier (Strøm, internet, og kjøkken inkludert). Du trenger ikke å bo i en bambushytte og med dette budsjettet vil du sannsynligvis leve bedre enn 90% av befolkningen i et lavkostnad/uland.

- Maten er langt billigere enn i Norge pga. lavkostnadsland vanligvis ikke har høye avgifter på disse. Lærer man å bruke lokale råvarer kan man også leve veldig komfortabelt på mat man lager selv. Restaurantmat er veldig billig i veldig mange lavkostnadsland. I Thailand kan du spise et stort og godt måltid til 20-30 kroner om du vet hvor du går.

- Aircondition klarer man seg uten. Hvorfor i all verden velger man å vurderere å bo billig i et lavkosnadsland hvis man ikke er forberedt på å slippe litt av luksusen man har i Norge? En eller to vifter på soverommet overlever man fint med. Kom igjen.. De lokale lever jo fint med dette så hvorfor skulle en nordmann være for god for det? Holdninger som dine er ofte grunnen til at lokalbefolkninger ofte har et anstrengt forhold til utlendinger. Null respekt vises fra de som er født med en sølvskje i munnen.

- Har ikke måtte forholde meg til depositum jeg aldri har fått igjen. Aldri snakket med noen som har opplevd det samme.

Dette jeg skriver er basert på land i Latin Amerika og Asia. Kjenner folk som har bodd i Afrika og der finnes det steder man faktisk leve på luksus veldig billig.

Endret av Bigote
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/17/2023 at 2:12 PM, Bigote said:

Tror jeg er uenig med så og si alt det du skriver..Det virker rett og slett som om du var helt elendig på å manøvrere deg selv på en god måte under ditt opphold.

- Helseforsikringer er ikke veldig dyre om du dropper de norske.

- Visumkostnader snor man seg unna med å krysse grensen til nabolandet for så å dra tilbake. Dette er veldig vanlig blant folk som bor i land hvor det ikke er mulig å få permament oppholdstillatelse. Dette er ikke ulovlig, og jeg har gjort det flere ganger selv. Det er ikke det stor offeret om man må gjøre det en gang hver tredje måned. Flere land opperer med turistvisum med denne grensen.

- Det er fullt mulig å finne noe veldig behagelig til rundt 3000 kr i måneden om du leier (Strøm, internet, og kjøkken inkludert). Du trenger ikke å bo i en bambushytte og med dette budsjettet vil du sannsynligvis leve bedre enn 90% av befolkningen i et lavkostnad/uland.

- Maten er langt billigere enn i Norge pga. lavkostnadsland vanligvis ikke har høye avgifter på disse. Lærer man å bruke lokale råvarer kan man også leve veldig komfortabelt på mat man lager selv. Restaurantmat er veldig billig i veldig mange lavkostnadsland. I Thailand kan du spise et stort og godt måltid til 20-30 kroner om du vet hvor du går.

- Aircondition klarer man seg uten. Hvorfor i all verden velger man å vurderere å bo billig i et lavkosnadsland hvis man ikke er forberedt på å slippe litt av luksusen man har i Norge? En eller to vifter på soverommet overlever man fint med. Kom igjen.. De lokale lever jo fint med dette så hvorfor skulle en nordmann være for god for det? Holdninger som dine er ofte grunnen til at lokalbefolkninger ofte har et anstrengt forhold til utlendinger. Null respekt vises fra de som er født med en sølvskje i munnen.

- Har ikke måtte forholde meg til depositum jeg aldri har fått igjen. Aldri snakket med noen som har opplevd det samme.

Dette jeg skriver er basert på land i Latin Amerika og Asia. Kjenner folk som har bodd i Afrika og der finnes det steder man faktisk leve på luksus veldig billig.

Kjenner flere som har bodd lenge i Asia med samme opplevelse som deg. Bali, Vietnam, Thailand, Malaysia. Det ER billig å være digital nomade der. Hvis man får til å leve dyrere enn i Norge, gjør man noe feil 🤣

Anonymkode: 330bb...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tipper land som Syria, Irak, Libanon etc burde oppfylle nevnte kriterier. 

Anonymkode: 8a8b5...ca7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner flere som har bodd lenge i Asia med samme opplevelse som deg. Bali, Vietnam, Thailand, Malaysia. Det ER billig å være digital nomade der. Hvis man får til å leve dyrere enn i Norge, gjør man noe feil 🤣

Anonymkode: 330bb...d42

Ønsket virkelig ikke å la innlegget jeg siterte sette en stopper for drømmene til TS😅

Livet i lavkostands er fantastisk! 

Til TS: Prostitusjon er lett å holde seg unna om du ungår stedene der det er et marked for dette. Dette gjelder både i Thailand, Fillipinene og Colombia som er land med mye sex- turisme.

Endret av Bigote
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 15.10.2023 den 20.44):

Det er ikke varmt og fint vær i Thailand hele året.  Regntiden faller til forskjellig tid etter hvor i Thailand du er.  

Er ellers enig med deg når det gjelder prostitusjon.  Den var åpenlys og over alt på Phuket.  Fattigdommen er enorm, og jeg forstår godt at da tyr man til det man må for å forsørge seg (og familien).  Men det er trist å se.

Jeg synes trådstarter skal ta seg en tur til Thailand og sjekke det ut. Det er behagelig land å leve i, enkelt og rimelig å reise rundt i,  varmt hele året og rimelig å leve i – du kan strengt tatt leve så billig eller dyrt du bare vil, men generelt er det langt rimeligere enn i Norge og Europa. 

Når det gjelder prostitusjon så synes jeg ikke det skal være tunga på vektskålen i dette tilfellet. Ja, det finnes åpenlyst i en liten håndfull små områder i Bangkok, overalt i den håpløst fæle byen Pattaya, I og rundt Bangla Road i Patong på Phuket (men er ikke noe du "plages med" på resten av øya), samme i et begrenset område i Hua Hin.

Mindre åpenlyst finnes det alle turistplasser, men der må det gjerne oppsøkes – akkurat som her i Europa.

Når en ser bort fra stedene som er nevnt så er ikke dette noe som på noen som helst måte slår deg som turist eller langtidsboende i Thailand. Opplever en det slik så oppholder man seg etter min mening på feil steder.

Jeg kjenner en rekke norske kvinner som oppholder seg i månedsvis hvert år i Thailand, uten at prostitusjon etc er noe issue.

Test Thailand.

Anonymkode: 1c689...504

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd 10 år på Filippinene. Det er prostitusjon her, men det er jo bare ikke å dra til den gaten hvor sånt skjer? Man ser absolutt aldri noe til det, med mindre man aktivt oppsøker det.

Aldri vært i Thailand, men går ut i fra at det er lignende der. Du må jo ikke bo midt i bargata i Pattaya, liksom.

Anonymkode: 04257...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 9.06):

Australia?

Anonymkode: 6efa6...883

Australia er absolutt ikke billig! Det er dessuten meget vanskelig å få oppholdstillatelse, med mindre man har et yrke de har mangel på. 

Anonymkode: 421fd...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...