Gå til innhold

Mugglukt på bad! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke hva lukten kan komme av! Det er tørt i alle vegger, taket og gulvet. Målinger er utført og alt er bra. Sluk er renset grundig og ingen lukt derfra. Vannlås til vask er også renset. Kan det være gamle vaskeprodukter ikke i skapet? Søppel er tatt ut så ikke noe gammel søppel. Det ligger ingen råtne klær eller håndklær gjemt i et hjørne heller. Jeg blir gal 😩

Anonymkode: b844a...b27

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår ikke hva lukten kan komme av! Det er tørt i alle vegger, taket og gulvet. Målinger er utført og alt er bra. Sluk er renset grundig og ingen lukt derfra. Vannlås til vask er også renset. Kan det være gamle vaskeprodukter ikke i skapet? Søppel er tatt ut så ikke noe gammel søppel. Det ligger ingen råtne klær eller håndklær gjemt i et hjørne heller. Jeg blir gal 😩

Bruker du vannet hver dag? Kan lukte lengre ned i rørene dersom de er lite brukt.

Anonymkode: 03ced...485

Skrevet

Brukes hver dag ja, det er hovedbadet. Lukter frem til vi skrur på dusjen, da forsvinner lukten. Men rørene er renset så godt jeg får til 😩

Kanskje jeg må ha inn et firma som kan spyle opp rørene?

Skrevet

Prøv å pust ned i sluket og servanten, og lukt på lufta som kommer opp igjen. Er du sikker på at det ikke kommer derfra? 

Anonymkode: d4303...5fd

Skrevet (endret)

Gummilist på dusjdører eller annet som trenger en rens? 

Endret av Fjugur
Skrevet

Har du vaskemaskin på badet, isåfall sjekk om slangen har krøllet seg/noe sitter fast der. Det kan også være noe feil med vannlås i seg selv, så du kan kontakte rørlegger for å ta en titt, tenker jeg. 

Anonymkode: ce2fa...d0d

Skrevet

Vannlåsen er kanskje ikke helt riktig plassert? Hvis den ikke er skikkelig skrudd fast lekker det kloakklukt. 

Men mugg og kloakk lukter vel egentlig ikke likt.. 

Anonymkode: f1a07...ab8

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke kloakklukt. Jeg jobber med kloakk så vet veldig godt hvordan det lukter 😅

Dette lukter god, gammeldags mugg 😥

Skrevet

Det er altså ikke fra sluket, men lukten blir borte når dere slår på dusjen?

Det er nok garantert ikke noe i skapene hvis lukten forsvinner når dere slår på dusjen... Med mindre dere dusjer skapene da...

Du har jo lokalisert det til å være noe i forbindelse med dusjen siden lukten forsvinner. Og siden det ikke lukter av sluk, og dere tilogmed har utført målinger som sier det ikke er fukt, så tenker jeg blandebatteri eller dusjhode.

Anonymkode: f876b...def

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...