Gå til innhold

Sykepleiere

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan opplever du å være sykepleier? Hvor jobber du? Fornøyd med joben? Fornøyd med lønna? Ser du på deg selv som ambisiøs innenfor yrket? Hvorfor valgte du sykepleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg valgte sykepleien fordi jeg er glad i mennesker og fordi jeg ønsker en karriere med mange muligheter!

Jeg jobber som avdelingssykepleier ved kommunens sjukehjem og er fornøyd med arbeidsoppgavene, miljøet og lønna. Jeg har studert i 3 år, har noen års erfaring og tjener 390.000,- så får en litt tillegg for å jobbe kveklder og helger, for oss som er i turnus. Jobber en helg i måneden så det er helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine
Hvordan opplever du å være sykepleier? Hvor jobber du? Fornøyd med joben? Fornøyd med lønna? Ser du på deg selv som ambisiøs innenfor yrket? Hvorfor valgte du sykepleie?

Hei!

Jeg syns det er utrolig spennende, utfordrende og skummelt å være sykepleier!

Det er mye ansvar, mye en må lære i, da tenker jeg ikke på bare teori men det såkalte "klinisk blikk". Det er vanskelig det! he he, men det kommer seg etterhvert da ;)

Nå skal jeg begynne 50% natt på ett sykehuse, ved en kirurgisk avd.

Jeg har jo bare jobbet som sykepleier i 8 mnd, så det kan være jeg syns det blir lettere eller vanskeligere etterhvert. Som sykepleier blir du hele tiden ufordret i forholdt til dine egne følelser og meninger, men en skal alltid kunne ha ett proffesjonellt blikk på situasjonene.

Det kan også føles håpløst i forhold til arbeidsforhold, og hvordan pasienter/brukere blir behandlet. Jeg er nettopp ferdig i jobb på ett sykehjem, og jeg kan nesten gråte over hvilken behandling gamle idag får av politikerene.

Penger har nesten alt å si når det gjelder eldreomsorg. Og det er trist..

Jeg er vel egentlig ikke spesielt ambiøs, viss du tenker på å klarte på karriere stigen, men jeg har veldig lyst å ta jordmor utdannelse om noen år. Dette fordi jeg elsker å jobbe med barn!

Lønna syns jeg er lav når du "bare" har grunnutdanningen i sykepleie,den stiger jo ved videreutdaning, men jeg blir nærmest halshugd hver gang jeg sier noe om det her inne...

Jeg er ung, 22år, så det er herlig å endelig være ferdig utdannet og tjene penger, at foreløpig er jeg glad med den lønna jeg får!

Hvorfor jeg valgte sykepleier?

Fordi jeg elsker å jobbe med mennesker, barn og eldre. Jeg føler jeg har de rette egenskapene som trengs, jeg er tålmodig, omsorgsfull og har ett godt håndlag med barn spesielt. Men også fordi jeg har en tante som er sykepleier, og som siden jeg var liten har stått for meg som ordbok-forklaringen på en sykepleier, snill og god, samtidig utrolig dyktig i sitt fag.

Hadde jeg valgt om igjen hadde jeg tatt med 1-2 år fri før jeg begynnte på sykepleien. Jeg er ung, selv om det også er positivt, så hadde det vært greit med litt mer "livs erfaring".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villejobbe med mennesker, og ha en utdannelse jeg kunne bruke til mye forskjellig. Jobber på sykehus, har åtte års ansienitet og årslønn på 280000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anna_*

Jeg for min del ønska å hjelpe mennesker som har det vondt og trenger omsorg, så jeg ønsket å jobbe spesielt med eldre på aldershjem.

Jeg er fornøyd med lønna, med alle tillegga er den på rundt 320.000,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...