Gå til innhold

Hvilken El-bil bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud, det er helt vilt hvordan dieseltrolla avsporer enhver tråd her inne. Get a life!

Anonymkode: d3041...e95

Rs6 har aldri vært diesel.

Men ja.. En hver bil med stor diesel og bensinmotor er overlegen kontra elbil. Er dere med elbil som har serriøse problemer med at bilen dere har lånt dere over pipa til taper mot 10 år gammle diesel/bensin biler. Og det er hard barka fakta på alle måter. Er dere som sliter med nederlag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Selger RS6 min nå. Får den for skarve 750.-

Ingen feil eller mangler.

Anonymkode: 63c6b...507

Hør der ja. Farge, utstyr, årsmod, km?

Har en sjøl serru. Inkludert en s63amg

Skrevet
Donald Duck skrev (1 time siden):

Rs6 har aldri vært diesel.

Men ja.. En hver bil med stor diesel og bensinmotor er overlegen kontra elbil. Er dere med elbil som har serriøse problemer med at bilen dere har lånt dere over pipa til taper mot 10 år gammle diesel/bensin biler. Og det er hard barka fakta på alle måter. Er dere som sliter med nederlag.

Hvordan får man seg til å lire av noe så dumt? Sammenlign sammenlignbare produkt da vel.

Og når noen spør "hvilken elbil skal jeg kjøpe" og nisse 1 svarer "jeg kjører diesel", og nisse 2 "jeg kjører V8", er vi allerede i gang med idiotskapen igjen.

Det er ikke vanskelig å svare på et spørsmål. Men folk her er verdensmestere i å ikke få det til.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Herregud, det er helt vilt hvordan dieseltrolla avsporer enhver tråd her inne. Get a life!

Dieseltroll? Jeg kjører hybrid 🤷‍♀️ Men det passer kanskje ikke inn i selvbedraget ditt om at alle som hater elbil er gamle dieselgubber :fnise:

Anonymkode: d346a...58e

Skrevet (endret)

Jeg er feil person for gode råd her, er glad i bensinbilen. Men spekulerer på elbil etterhvert. Håper det  kommer elbilråd. Trenger ikke høre om hvor mye bedre fossilene er (støy i tråden, kan moderere alt fossilt bort).

Rekkeviddeangst  er et tema. Jeg har ikke lyst på bil med mindre enn 400 km rekkevidde, og da begynner det å bli dyrt. Er det noen som har erfaring med Volvo XC 40? Den bilen har jeg litt lyst på.

Den klassiske el-bilen (ved siden av Tesla) er Nissan Leaf. Denne som jeg fant på Finn nå med søkekriterier minst 250 000 kr  og 2019 eller nyere har brukbar rekkevidde (denne 385). Jeg har  i motsetning til Tesla  (mye tid på verksted) aldri hørt noe galt om Leaf.https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=297376035

Jeg vet ikke hva 385 km rekkevidde betyr om vinteren, men gjetter på 200-300.

Endret av I Grosny
Skrevet

Jeg hadde Skoda citigo noen år. Det er vel den rimeligste du kan få. Jeg kjøpte den også ny, og du får mye bil for pengene. Den er liten, men romsligere inni enn man tror. Fireseters. Tror kanskje ikke den er på markedet lenger, men vw e-up er tvilling. Bybil og ikke det beste å kjøre med på vinterstid. Jeg kjørte mange lange turer med den også på sommertid. 

Anonymkode: 84215...761

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde Skoda citigo noen år. Det er vel den rimeligste du kan få. Jeg kjøpte den også ny, og du får mye bil for pengene. Den er liten, men romsligere inni enn man tror. Fireseters. Tror kanskje ikke den er på markedet lenger, men vw e-up er tvilling. Bybil og ikke det beste å kjøre med på vinterstid. Jeg kjørte mange lange turer med den også på sommertid. 

Glemte å nevne rekkevidden. 150 på vinterstid og 300 sommerstid. Sånn i gjennomsnitt. Mange faktorer spiller inn. Vil du ja litt mer plass og litt mer bil er Nissan leaf kanskje neste hopp, men da kanskje en eldre modell. Disse er gode bruktkjøp med fornøyde kjøpere. Ttw hvorfor er tråden helt avsporet?

Skrevet
I Grosny skrev (8 timer siden):

Den klassiske el-bilen (ved siden av Tesla) er Nissan Leaf. Denne som jeg fant på Finn nå med søkekriterier minst 250 000 kr  og 2019 eller nyere har brukbar rekkevidde (denne 385). Jeg har  i motsetning til Tesla  (mye tid på verksted) aldri hørt noe galt om Leaf.https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=297376035

Jeg vet ikke hva 385 km rekkevidde betyr om vinteren, men gjetter på 200-300.

Ulempen med Leaf er at den egner seg ikke så godt til langturer pga. at den har den gamle CHAdeMO-hurtigladeporten. Det begrenser utvalget av og hastigheten på hurtigladere ganske mye, man får bl.a ikke brukt det største og billigste nettverket (Tesla sitt). 

• Liker 1
Skrevet (endret)
-jk- skrev (1 time siden):

Ulempen med Leaf er at den egner seg ikke så godt til langturer pga. at den har den gamle CHAdeMO-hurtigladeporten. Det begrenser utvalget av og hastigheten på hurtigladere ganske mye, man får bl.a ikke brukt det største og billigste nettverket (Tesla sitt). 

Herlig, innlegg fra en som har peiling på el-bil :)  
Volvo xc  40, er den like grei å få ladet  som Tesla? 

Endret av I Grosny
Skrevet
I Grosny skrev (1 time siden):

Herlig, innlegg fraen som har peiling på el-bil :)  
Volvo xc  40, er den like grei å få ladet  som Tesla? 

Ja, det er bare Leaf samt bilene fra Lexus som fortsatt bruker CHAdeMO. 

• Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ingen

Anonymkode: cd39e...973

Skrevet (endret)

Ingen hvafforno? Du svarer som anonym bruker to uker etter alle andre, og "ingen"?

Endret av newman01
Skrevet

kan man sidestille el-sykkel og el-bil? 

iallfall får inntrykk mange bilprodusenter fokuserer på el-kraft til bil. 

Jeg vil gjerne følge trenden. Kanskje jeg må ut med 200.000 kr for å få en vel fungerende bil. Men synd man hele tiden skal fokusere på kilometertilstand. 

Jeg har nå en diesel bil som har passert 270 000 km. Jeg vil gjerne fortsette å kjøre den hele tiden, og ikke følge trenden der mange selger bilen når det er passert 200 000 km. Bilen er jo ikke ferdig. 

TS

Anonymkode: e4b9e...f85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...