Gå til innhold

Hvilken El-bil bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jøss, så utrolig god humor... *ironi*

Anonymkode: 3057c...295

Stakkars, følte du deg krenka nå?

Anonymkode: d346a...58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
katties skrev (3 timer siden):

Ja, og ikke minst er det dritgøy å ikke betale kjempehøye bensinpiser, og slipper lukta (og helsekonsekvensene) av bensinos 😁 Vi kjøpte elbil, kun til bruk til og fra jobb, et par år siden. Den har spart oss masse bensinpenger! 

…men så er det mange som går til innkjøp av en ny elbil til 4-500000 kr. Du får masse bensinpriser for det om du beholder din gamle fossilbil.

Anonymkode: f4396...197

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

…men så er det mange som går til innkjøp av en ny elbil til 4-500000 kr. Du får masse bensinpriser for det om du beholder din gamle fossilbil.

Anonymkode: f4396...197

Vi TRENGTE to biler, og den vi kjøpte var hverken ny eller dyr (120 000). Vår bensindrevne bil er omtrent 3x dyrere per mil. 

• Liker 1
Skrevet
Donald Duck skrev (19 timer siden):

Det er på ingen måte en orginal tesla på norske veier. Ca 560 er absolutt maks. Så den filmen din bevider nada :)

Hvis dem er så sabla spreke.. Hvorfor blir dem da frakjørt av en dieselbil med under 400hk?

Det er jo en helt standard Model S Plaid. Du kan bestille den hos Tesla i dag om du ønsker, koster i underkant av en million.

https://www.tesla.com/no_no/models

Skrevet
Donald Duck skrev (18 timer siden):

Og det blir selv p100d. Den er regelrett lat i forhold på alle måter. Jada, dem blir med solgt med den effekten på såkalte 700hk men det har dem ikke! Det er bare vås, tull og salgsflesk. Jeg hadde den sprekeste og råeste utgaven da jeg er evig bil frelst. Jeg tapte fra 0-100, 0-200, 100-0, 200-0 OG på bane! Altså rundetid. Kjørte mot en 2000kg tung dieselbil med 381hk og 740nm orginalt. Tesla er på ingen måte så sprek som folk skal ha det til. Bare eventyr.

Blir solgt? P100d er en gammel modell, fra 2016. Altså 7 år gammel, gått ut av salg for lenge siden. Plaid er performance-modellen nå, den kom for 2 år siden. Den annonseres med 1020hk, men yter mer. Ingen har klaget på effekten fra den, som jeg har sett. 

Skrevet

Vi har en Porsche taycan. Fornøyd men alt for lite rekkevidde. Vi skal gå til innkjøp av bilnummer 2 og velger da den nye tesla 3. Det blir pendler bilen, har lang rekkevidde, plass til barneseter, god å kjøre. 

Anonymkode: 93dc8...9c8

Skrevet
-jk- skrev (49 minutter siden):

Blir solgt? P100d er en gammel modell, fra 2016. Altså 7 år gammel, gått ut av salg for lenge siden. Plaid er performance-modellen nå, den kom for 2 år siden. Den annonseres med 1020hk, men yter mer. Ingen har klaget på effekten fra den, som jeg har sett. 

Ja, dem blir solgt som 700hk. Men er på ingen måte det i dem desverre.

Ligger plenty med bevis på at bensin/dieselbiler gruser dem med mye under effekta tesla har.. Ergo, det er ikke så mye futt i dem som tesla skryter av

Skrevet
Donald Duck skrev (1 time siden):

Ja, dem blir solgt som 700hk. Men er på ingen måte det i dem desverre.

Ligger plenty med bevis på at bensin/dieselbiler gruser dem med mye under effekta tesla har.. Ergo, det er ikke så mye futt i dem som tesla skryter av

Ble solgt. For mange år siden. Dagens modeller har langt mer effekt. 

Skrevet
-jk- skrev (Akkurat nå):

Ble solgt. For mange år siden. Dagens modeller har langt mer effekt. 

Ja men ikke 700! Eller 1020! Det er bare vås og lureri

Skrevet (endret)
Donald Duck skrev (8 minutter siden):

Ja men ikke 700! Eller 1020! Det er bare vås og lureri

Nå linket jeg altså til en video som viser at modellen som skal gi 1020hk klarer godt over det på dynoen. Du må gjerne linke til en test som viser det motsatte, eller begrunnede påstander om det samme fra folk som har testet den. Den trenger vel også såpass med effekt for å klare 0-100 på 2,1 sekunder da det ikke er en lett bil akkurat. 

Men egentlig er det en helt uinteressant diskusjon da det er en helt marginal bil i Teslas lineup. De selger nesten bare 3 og Y. 

Endret av -jk-
Skrevet

Kjøp den du mener dekke ditt behov. 

Skrevet

Denne tror jeg er en av de tåpligste trående her inne. 

Et kvinneforum, hvor ts spør om hvilken elbil hun skal velge.

Hvorav 2 menn krangler om fossil og elbil. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 17.26):

Det går raskere å varme hamburgeren i mikroen fremfor på grillen, Det betyr ikke at burgeropplevelsen blir bra.

Derfor kjører vi heller ikke el-bil  så lenge det er lov å kjøre bil med V8

Anonymkode: d9bad...95d

Ja da, vi har det også, har samlet i mange år. Men de er ikke like morsomme mer, ikke når man har noe som går så uanstrengt som teslaen. Men grei pensjonsparing.

Anonymkode: 222c6...b25

Skrevet
-jk- skrev (2 timer siden):

Nå linket jeg altså til en video som viser at modellen som skal gi 1020hk klarer godt over det på dynoen. Du må gjerne linke til en test som viser det motsatte, eller begrunnede påstander om det samme fra folk som har testet den. Den trenger vel også såpass med effekt for å klare 0-100 på 2,1 sekunder da det ikke er en lett bil akkurat. 

Men egentlig er det en helt uinteressant diskusjon da det er en helt marginal bil i Teslas lineup. De selger nesten bare 3 og Y. 

Ligger flust på tuba, rs6 som fliser en såkalt 1020hk på alle måter med sine skarve 680hk, bmw m5 competition som knuser dem og prosche 911 gt3rs med sine 505hk. Både audi og bmw er biler på ca 2000kg. En bil med 1020hk som veier så mye som 3500kg  går rimelig bra for å si det mildt.

Mitt poeng, etter du la ut filmen med teslaen i dyno er at en stakkarslig dieseldoning fra 2016 med remap tar rotta på en hver tesla. Og det er faktisk en null utslipp bil selv med 505hk og 1010nm på hjulene (566hk i motor og 1104nm). Det er ikke tesla, den som bestiller seg ny elbil i dag er dem som forurenser mest av alle. Produksjonen av 1. enkelt batteri til enhver elbil forurenser mer enn 10 000 biler på ett år. Google it! Ergo, man er et miljøsvin, får en "latsabb" av en bil og man blir langt etter di fleste dieselbiler med litt stor motor som er nullutslipp!

Skrevet
Donald Duck skrev (1 minutt siden):

Ligger flust på tuba, rs6 som fliser en såkalt 1020hk på alle måter med sine skarve 680hk, bmw m5 competition som knuser dem og prosche 911 gt3rs med sine 505hk. Både audi og bmw er biler på ca 2000kg. En bil med 1020hk som veier så mye som 3500kg  går rimelig bra for å si det mildt.

Mitt poeng, etter du la ut filmen med teslaen i dyno er at en stakkarslig dieseldoning fra 2016 med remap tar rotta på en hver tesla. Og det er faktisk en null utslipp bil selv med 505hk og 1010nm på hjulene (566hk i motor og 1104nm). Det er ikke tesla, den som bestiller seg ny elbil i dag er dem som forurenser mest av alle. Produksjonen av 1. enkelt batteri til enhver elbil forurenser mer enn 10 000 biler på ett år. Google it! Ergo, man er et miljøsvin, får en "latsabb" av en bil og man blir langt etter di fleste dieselbiler med litt stor motor som er nullutslipp!

Og nei, sier ikke at tesla går dårlig, for det gjør dem ikke på noen måte. Er bra skyv i dem. Men ikke nok til å forsvare hværken 700 eller over 1000hk.

Skrevet
10 hours ago, Donald Duck said:

Den ene bilen koster nærmere 2,5millioner, den andre koster godt over 3 millioner og har ikke plass til verken barnevogn eller barnesete, og du sammenligner med en dråg av en SUV med god plass til 7, barnevogner og hengerfeste 

Skrevet

Rimelig, med grei rekkevidde og god plass: Leaf. Der har du plass til barnevogn og enda mer i bagasjen også. Jeg har dog ikke prøvd å ha to barneseter og det spørs jo veldig hva slags seter det er. To stk. store bakovervendte sliter man jo med i mange biler, men en bakovervendt og en beltestol går helt fint.

Skrevet
newman01 skrev (På 18.10.2023 den 9.25):

Den ene bilen koster nærmere 2,5millioner, den andre koster godt over 3 millioner og har ikke plass til verken barnevogn eller barnesete, og du sammenligner med en dråg av en SUV med god plass til 7, barnevogner og hengerfeste 

Ingen av dem koster 1 mill en gang. Får den ene for ca 500 og den andre for rundt 650~. Sa jo det lenger opp. Begge er snart 10 år gammle. OG begge to har hengerfeste. Har sjøl eid begge varianter og eier fortsatt den ene nå, null stress med henger eller plass. Teslakiller all day long på in every way. Naboen har jo en slik flott fæling av en tesla. Reine Golfen i forhold

Skrevet

Herregud, det er helt vilt hvordan dieseltrolla avsporer enhver tråd her inne. Get a life!

Anonymkode: d3041...e95

• Hjerte 2
Skrevet

Selger RS6 min nå. Får den for skarve 750.-

Ingen feil eller mangler.

Anonymkode: 63c6b...507

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...