AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Del Skrevet 15. oktober 2023 Ønsker en bil som er rimelig å kjøpe og rimelig i drift, men som holder til vår bruk, og det er som følger: Jeg skal bruke bilen til og fra jobb, det er ikke så langt. Har samboer og to barn som sitter på når vi drar steder sammen. Må ha plass til to barneseter. Hva er den rimeligste, men samtidig beste vi kan få med disse kriteriene? Og bør vi kjøpe brukt eller ny? Samboer vil gjerne ha ny da vi er redd for skulte skader ved brukt bil, selv om jeg vet verdien taper seg betydelig i det man kjører ut fra forhandleren med en ny bil. Anonymkode: 9f365...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Del Skrevet 15. oktober 2023 Hvilken bil du skal kjøpe er det kun du som kan svare på. 99% av elbilene i Norgen dekker dine kriterier. Sett deg et pristak og sjekk Finn. Anonymkode: e29d5...d8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #3 Del Skrevet 15. oktober 2023 Elbil? Jeg kjører diesel Anonymkode: c101a...f68 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #4 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Elbil? Jeg kjører diesel Anonymkode: c101a...f68 Elbil ja. Anonymkode: 9f365...bdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #5 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvilken bil du skal kjøpe er det kun du som kan svare på. 99% av elbilene i Norgen dekker dine kriterier. Sett deg et pristak og sjekk Finn. Anonymkode: e29d5...d8a Jeg har null peiling på bil, arvet den jeg har nå. Vet ikke hva jeg skal se etter eller hvilket merke osv Anonymkode: 9f365...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #6 Del Skrevet 15. oktober 2023 Jeg ombestemte meg angående elbil og er glad for det. Ble stående i kø i lang tid og det ble omkjøring pga ulykke. Med elbil hadde det blitt problemer Anonymkode: 799f2...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 15. oktober 2023 #7 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ombestemte meg angående elbil og er glad for det. Ble stående i kø i lang tid og det ble omkjøring pga ulykke. Med elbil hadde det blitt problemer Anonymkode: 799f2...e36 Da har du i så fall bebregnet VELDIG snaut, eller har en bil med svært kort rekkevidde. Nyere elbiler går typisk 300-500km, da spiller en omkjøring på noen få kilometer absolutt ingen rolle. Og det er hurtigladere "overalt" nå. I kø bruker elbiler praktisk talt null strøm i sommerhalvåret, i vinterhalvåret kan de fleste stå i flere døgn med varmen på om man står stille. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Del Skrevet 15. oktober 2023 Jeg gar elbil. Rekkevidde 320 på sommertid. Mindre på vinteren. Lader hver natt. Ingen problemer og jeg kjører over 8 mil hver arbeidsdag. Anonymkode: 4c4e7...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #9 Del Skrevet 16. oktober 2023 Ingen?😅 Anonymkode: 9f365...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 16. oktober 2023 #10 Del Skrevet 16. oktober 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Ingen?😅 Anonymkode: 9f365...bdc Alt fra e-UP til Taycan vil passe ditt bruk. Mulig også Rolls Royce Spectre til 4 millioner også har plass til barnesete. Et trygt og relativt økonomisk valg er en Model3 eller Y fra Tesla. Gunstig priset, gode funksjoner, veldig god rekkevidde. Finnes selvfølgelig bedre biler, men det finnes også dårligere biler. Og det finnes definitivt dyrere biler. Byd Han er en nydelig bil. Nio ET5 er fin. Kia EV6 og Ionic6 har lavt forbruk og lang rekkevidde. Audi Q4 er ganske søt til SUV å være. Opel Mokka-e er gunstig og liten. Peugeot e208 og e308 er små og kule, e2008 og e3008 er litt større. Har aldri kjørt dem, så kvaliteten har jeg ingen formening om. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #11 Del Skrevet 16. oktober 2023 Om dere skal ha el-bil søppel som må være det tristeste noen kan kjøpe seg bør du kjøpe en nyere bruktbil med litt nybilgaranti fortsatt. KIA er vel et veldig kjedelig merke som har 7års garanti Anonymkode: d9bad...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 16. oktober 2023 #12 Del Skrevet 16. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Om dere skal ha el-bil søppel som må være det tristeste noen kan kjøpe seg bør du kjøpe en nyere bruktbil med litt nybilgaranti fortsatt. KIA er vel et veldig kjedelig merke som har 7års garanti Anonymkode: d9bad...95d Ingen fordommer mot elbiler her i gården nei... Bedre med en 1,4l turbodiesel som høres litt ut som en traktor når den ruller avgårde..? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #13 Del Skrevet 16. oktober 2023 Just now, newman01 said: Ingen fordommer mot elbiler her i gården nei... Bedre med en 1,4l turbodiesel som høres litt ut som en traktor når den ruller avgårde..? Kjører bensinbil med V8. Anonymkode: d9bad...95d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #14 Del Skrevet 16. oktober 2023 Vi har hatt egolf, leaf 2018, mg og tesla x og alle dekker behovet ditt. Jeg ville fortsatt hatt egolfen med dine kriterier, men siden jeg fikk ganske langt til jobb måtte jeg oppgradere til noe med lenger rekkevidde. Nå har vi flere barn og derfor tmx Anonymkode: 945e5...aeb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #15 Del Skrevet 16. oktober 2023 Men hvorfor Elbil? Hvorfor ikke en bil som er morsom og kjøre som ungene også vil like? For mange kjøper kjedelige biler i dag. Det er mange morsomme altenativer som kan gi ungene bedre minner fra barndommen enn en jævla el-bil. Mine foreldre hadde bare drittbiler hele barndommen. Bare biler med max 4 sylindre, aldri over 2 liter sylindervolum på motoren.. Anonymkode: d9bad...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 16. oktober 2023 #16 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ønsker en bil som er rimelig å kjøpe og rimelig i drift, men som holder til vår bruk, og det er som følger: Jeg skal bruke bilen til og fra jobb, det er ikke så langt. Har samboer og to barn som sitter på når vi drar steder sammen. Må ha plass til to barneseter. Hva er den rimeligste, men samtidig beste vi kan få med disse kriteriene? Og bør vi kjøpe brukt eller ny? Samboer vil gjerne ha ny da vi er redd for skulte skader ved brukt bil, selv om jeg vet verdien taper seg betydelig i det man kjører ut fra forhandleren med en ny bil. Anonymkode: 9f365...bdc Hvor langt kjører dere sånn relativt ofte som lengst. Har dere det travelt når dere skal på litt lengre kjøreturer. En stor del av priset er batteri. Hadde startet med å få orden på hva dere tror at dere har behov for når det gjelder batteri. Da både størrelse og ladetid. Så skriver du at dere skal kunne ha to barneseter. Har dere noen andre spesielle behov vedrørende last? Hvis jeg tolker deg som at dere er uinteresserte i bil, men trenger enn bil som transporter dere og last fra A til O, så hadde jeg idag vurdert MG5. https://www.tv2.no/broom/dette-er-en-elektrisk-prisbombe-for-familien/15351445/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelmesett Skrevet 16. oktober 2023 #17 Del Skrevet 16. oktober 2023 hadde Tesla lenge, gikk over til Egolf. beste valget jeg har tatt anbefaler modeller fra 2018 og opp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #18 Del Skrevet 16. oktober 2023 Jeg hadde el-bil, men solgte den når jeg måtte stå i kø for å lade på langkjøring. I tillegg kjedelig å vente 20 min til hurtigladningen var over. Hater å vente. Å fylle bensin går på en-to-tre. Kjørte derfor en bil fra begge verdener. Toyota Rav4 hybrid. I det daglige holder 75 km rekkevidde på eldrift i massevis. Maks jeg har greid på el og bensin på langkjøring var 810 km. Jævli greit når du skal blåse gjennom en lang strekning nedover kontinentet. Lademulighet? Har vært på ferietur gjennom noen østeuropeiske land. Der var det langt mellom lademuligheter. Anonymkode: f4396...197 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drohatha Skrevet 16. oktober 2023 #19 Del Skrevet 16. oktober 2023 Elbil er helt fantastisk så lenge du kan gjøre 95 % av ladinga hjemme. Litt ladekø av og til tåler man, men hvis man må hurtiglade regelmessig så hadde jeg personlig valgt noe annet. Begynner å komme mange gode elbiler der ute. Virker som bil er "transport" for deg, så da tror jeg det viktigste er et merke med gode garantier hvis det blir nybil. Forbrukerrådet har en artikkel på det: https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/hvilke-elbilmerker-gir-de-beste-batterigarantiene/ Hva man ville anbefalt avhenger av budsjettet, men ville egentlig bare dratt og testet par-tre ulike merker i din prisklasse og se hvordan de føles. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #20 Del Skrevet 16. oktober 2023 30 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor Elbil? Hvorfor ikke en bil som er morsom og kjøre som ungene også vil like? For mange kjøper kjedelige biler i dag. Det er mange morsomme altenativer som kan gi ungene bedre minner fra barndommen enn en jævla el-bil. Mine foreldre hadde bare drittbiler hele barndommen. Bare biler med max 4 sylindre, aldri over 2 liter sylindervolum på motoren.. Anonymkode: d9bad...95d Folk har vel forskjellig syn på hva som er en morsom bil å kjøre. Jeg har det dritgøy i min elbil når jeg tar meg en kjøretur for morro skyld. Vil tro at økonomi spiller inn en god del også. En større kraftigere fossilbil er stort sett dyrere i drift, hold og innkjøp. Anonymkode: aeb67...f69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå