AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Hei jeg veit ingen her er leger men ønsker tips osv jeg har nå begynt og slite med ekstremt svimmelhet og litt kvalme. Svimmelheten gjør at jeg kan ikke ligge men jeg kan sitte men da i rett rygg og ikke annet. Øynene mine er ikke rette når jeg er svimmel. Jeg er bittelitt kvalm men ikke sånn veldig men kan spy litt. Jeg blir livredd! Når jeg er bedere Igjen så klarer jeg ikke og gå rett og kjenner på kroppen at noe ikke er helt riktig. Veit at dere ikke er leger men søker tips osv. skal ringe legekontoret i morgen og be om en time. Anonymkode: 83581...456
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei jeg veit ingen her er leger men ønsker tips osv jeg har nå begynt og slite med ekstremt svimmelhet og litt kvalme. Svimmelheten gjør at jeg kan ikke ligge men jeg kan sitte men da i rett rygg og ikke annet. Øynene mine er ikke rette når jeg er svimmel. Jeg er bittelitt kvalm men ikke sånn veldig men kan spy litt. Jeg blir livredd! Når jeg er bedere Igjen så klarer jeg ikke og gå rett og kjenner på kroppen at noe ikke er helt riktig. Veit at dere ikke er leger men søker tips osv. skal ringe legekontoret i morgen og be om en time. Anonymkode: 83581...456 Tror jeg hadde ringt legevakten. Anonymkode: cf94b...f5c 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 Høres veldig ut som krystallsyken, uten at jeg kan gi noen diagnose på det såklart. Anonymkode: 658f7...ff6 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #4 Skrevet 15. oktober 2023 Det på gikk i over 2 timer men nå gav det seg men er ikke stabil når jeg går. Jeg tenker jeg holder ut til i morgen tidlig når jeg ringer og tenker og høre om fort time vis jeg får det Anonymkode: 83581...456
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #5 Skrevet 15. oktober 2023 Google Pots. Mange som har fått det etter covid. Anonymkode: 07d41...e27
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #6 Skrevet 15. oktober 2023 Hva mener du med «øynene er ikke rette»? Har du forsøkt å filme for å se hvordan de oppfører seg? Er det nystagmus bør du dra rett på legevakta. Anonymkode: fb084...6ca
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #7 Skrevet 15. oktober 2023 Skrev kanskje litt feil angående øynene. Det føles ut som at øynene går bakover eller spinner rundt Anonymkode: 83581...456
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skrev kanskje litt feil angående øynene. Det føles ut som at øynene går bakover eller spinner rundt Anonymkode: 83581...456 Det er ikke farlig å ringe legevakten for råd. Bedre det en at vi har gjettekonkurranse her. Svimmelhet og kvalme med synsforstyrrelser hadde jeg ringt helsepersonell for. Anonymkode: cf94b...f5c
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #9 Skrevet 15. oktober 2023 Da ringer jeg dem om litt så får vi se hva dem sier Anonymkode: 83581...456 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #10 Skrevet 15. oktober 2023 Hørtes veldig ut som krystallsyke. Du finner øvelser på nettet,som får krystallene til å ramle på plass. Hvis det ikke er en behandler der du bor. Jeg holdt på å svime av av øvelsene, så best om du har noen sammen med deg. Anonymkode: 9917d...373
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #11 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hørtes veldig ut som krystallsyke. Du finner øvelser på nettet,som får krystallene til å ramle på plass. Hvis det ikke er en behandler der du bor. Jeg holdt på å svime av av øvelsene, så best om du har noen sammen med deg. Anonymkode: 9917d...373 Man skal ikke ta øvelsene uten at krystallsyke er lokalisert da man kan gjøre feil. Øvelsene er når man vet hvilken buegang man har det i. Vil sterkt anbefale og evnt. kontakte legevakten hvis du har nyoppstått svimmelhet og er dårlig. De kan avgjøre om du bør komme dit eller vente til lege i morgen. Det kan være så mangt. Der får du mer kvalifisert svar enn her. Anonymkode: cb60a...4d1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #12 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man skal ikke ta øvelsene uten at krystallsyke er lokalisert da man kan gjøre feil. Øvelsene er når man vet hvilken buegang man har det i. Vil sterkt anbefale og evnt. kontakte legevakten hvis du har nyoppstått svimmelhet og er dårlig. De kan avgjøre om du bør komme dit eller vente til lege i morgen. Det kan være så mangt. Der får du mer kvalifisert svar enn her. Anonymkode: cb60a...4d1 Legevakt/vanlig lege har ikke det som trengs for å teste, og mange av oss bor flere timer unna godkjent behandler. Men enig i at det er greit å spørre lege, selv om han ikke kan teste. Anonymkode: 9917d...373
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #13 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Legevakt/vanlig lege har ikke det som trengs for å teste, og mange av oss bor flere timer unna godkjent behandler. Men enig i at det er greit å spørre lege, selv om han ikke kan teste. Anonymkode: 9917d...373 Jo de kan sjekke om det kan være krystallsyken. Har selv hatt det. Har nabo som har vært på legevakten og fikk diagnosen der og var hos behandler etterpå med TVR stol og briller. Anonymkode: cb60a...4d1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #14 Skrevet 15. oktober 2023 Vær så snill å ringe legevakta! Det er godt mulig det er krystallsyken eller virus på balansenerven, men det kan være mer alvorlig og det er ikke til å spøke med. Leste nylig om en person som fikk et slikt anfall og trodde det var krystallsyken, så han lot det være og det gikk over av seg selv. Noen uker senere fikk han samme symptomene, heldigvis fikk hans samboer sendt han til legevakten og det visste seg at han hadde hatt to små slag. Det er ikke meningen å skremme deg, men vær så snill å ta slikt på alvor! Ring legevakt og masse lykke til og god bedring! Anonymkode: 2101a...956
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #15 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei jeg veit ingen her er leger men ønsker tips osv jeg har nå begynt og slite med ekstremt svimmelhet og litt kvalme. Svimmelheten gjør at jeg kan ikke ligge men jeg kan sitte men da i rett rygg og ikke annet. Øynene mine er ikke rette når jeg er svimmel. Jeg er bittelitt kvalm men ikke sånn veldig men kan spy litt. Jeg blir livredd! Når jeg er bedere Igjen så klarer jeg ikke og gå rett og kjenner på kroppen at noe ikke er helt riktig. Veit at dere ikke er leger men søker tips osv. skal ringe legekontoret i morgen og be om en time. Anonymkode: 83581...456 Fikk det med korona no sist. Sitter i en stund. Oppsøk lege du! Anonymkode: 4c01b...f16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå