Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

som bare finner seg i streik. Hør på meg folkens, skal dere reise med sas idag og ikke finner dere i dilldall så oppgrader bilettene til economic flex for da får dere taxi hjem, sitte i sas lounge og masse euro til å bruke i drikkebarene. Dere får selvfølgelig prioritert gratishotell, prioritert bagasje, selvsagt ny bilett og er dere ekstra smarte booker dere over københavn. Dere trenger ikke bruke billetten deres engang fordi det er streik. OG dere får igjen pengene fordi dere har kjøpt economic flex.

Ellers kan dere gjøre som dere vanligvis gjør, sitte i den kalde terminalen og syte og sutre og være grinete fordi dere ikke får noe hjelp men bare må kjede dere. Uten nesten noe form for erstatning selvsagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som irriterer meg mest med denne streiken er at flygerne nå er med på å undergrave ordningen med egenmelding. En ting er at de nå rammer sitt eget selskap og egen næring ved at tillitten til flytransport og sas nærmer seg 0, men at de misbruker ett alment velferdsgode på den måten de gjør, syns jeg er helt uakseptabelt! :frustrert:

(men hvis jeg hadde stått på flyplassen med en ubrukelig billett i hånden hadde jeg nok irritert meg mer over at jeg ikke kom meg dit jeg ville...)

Skrevet

pilotene er som fyrvoktene i gamle dager. Man bare måtte ha dem og de tjente kolossalt med penger. Snart burde vi vel ha nok teknologi til førerløse fly.

Men hva har skjedd med statusyrket pilot? Er dem ikke fornøyd med 900 000 kroner i året?

Skrevet

Hvis jeg hadde tjent 75.000 kr pr mnd så skulle jeg gjort alt for at firmaet mitt var fornøyd med meg samt at de kundene jeg eventuelt måtte ha skulle fått den aller beste service.

Syns disse pilotene lager mye bråk altså! :forvirret:

Skrevet

Jeg er enig. Ikke bare bruker de sykemelding som streikemiddel, de mottar også lønn under sykefraværet. I en vanlig streik mottar ikke de streikende lønn, men får evt. penger fra streikekassa. Så pilotene er ikke på jobb og får lønn for ikke å møte. De kan sykemelde seg fordi det er lovfestet at en pilot ikke kan fly hvis han ikke er i form, og det henger jo på greip, ingen av oss ønsker å fly med en pilot som føler seg litt uvel... Så det er forsåvidt et gyldig fravær. Men igjen av oss tror vel på at 50 piloter er sånn litt halvsyke samtidig...? :briller2:

Skrevet

Nei, pilotene har INGEN sympati fra meg. De oppfører seg som sutrete, bortskjemte femåringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...