Gå til innhold

Ung hanhund på 1,5 år som skal hilse på alt å alle.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som er slitsomt til tider, og han forstår heller ikke signaler på kom deg vekk. Han piper, drar i båndet og skal absolutt hilse. Vil dette forsvinne når han blir eldre? 

Anonymkode: 02139...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil ikke forsvinne tror jeg! Du må trene på det! Ikke la han hilse i bånd, ingen!! Tren på at når han ser en annen hund skal han ta kontakt med deg og blir belønnet for det. Bruk god avstand til andre hunder når du trener på passering! Google passeringstrening! 

Skrevet

min får hilse på hunder den kjenner. Trener du masse så skjønner den forskjellen på hvem som får hilse og ikke. Du må ha oppmerksomheten til den ved passering- den skal se på deg. Og ja det kan ta litt tid🤪Mange trener med godbiter for å få denne oppmerksomheten. Søk på Youtube, der ligger masse bra filmer.

Anonymkode: c22c1...fd2

Skrevet

Det vil aldri forsvinne så lenge han innimellom får lov til å hilse. 

Anonymkode: cc93f...6be

Skrevet

Takk, for svar. Dette er en omplasserings hund, så jeg har kun hatt ham i ca 3 måneder. 

Anonymkode: 02139...2c5

Skrevet

Det vil høyst sannsynlig forsvinne hvis du er konsekvent med å ikke la ham få hilse på noen fremmede på tur. 

Når du ser det kommer noen, trekk deg ut av veien og få så stor avstand at din hund klarer å ta kontakt med deg og spise godbiter. Kast gjerne noen godbiter i gresset som han kan spise.

Er du konsekvent med dette så vil han over tid begynne å assosisere passerende mennesker/hunder med godbiter hos deg fremfor noe å hilse på. Men det krever at du har avstand nok til at han klarer å fokusere på godbitene, samt at du er konsekvent og trener på hver passering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...