Gå til innhold

Hvordan akselerere veldig fort med manuell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er på en generell basis interessert i bilsport, og er svært fascinert av biler som akselererer utrolig fort. Jeg har god kontroll på clutch og gir og akselerer sikkert egentlig fortere enn de fleste med samme erfaring som meg (har hatt lappen i et halvt år). Jeg skjønner akselerasjon har mye med bilen du kjører å gjøre også, ikke bare deg som sjåfør. Men hvis noen har tips for hvordan man kan akselerere skikkelig fort tar jeg gjerne imot råd da jeg synes det høres kult ut å kunne:) Og så klart at tipsene ikke gjør ar man bryter loven/fartsgrenser osv:)

Anonymkode: 27de7...bb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er spørsmålet egentlig? Det er jo bare en måte å gjøre det på (med mindre man har en bil som ikke klarer å få kreftene ned i asfalten, spinner)

1: løse bilen effektivt 

2: gi full gass til effekttoppen er passert 

3: gire effektivt til neste gir

4: gjenta fra punkt  2

Skrevet

1 gi bånn gass.

2 gir sent, la bilen få høyt turtall. 

3 gjenta. 

Anonymkode: c742f...426

Skrevet

Lavt gir, mye gass til høy omdreining, gir igjen, repeat

Anonymkode: 793c0...310

Skrevet

Hvis du lurer på girteknikk rundt bilsport så får du mer innsikt og trening via Playstation enn KG. Og din evt privatbil har nok ikke samme manuelle girkasse som en racing bil. Derav ikke sammenlignbar teknikk..

• Nyttig 1
Skrevet

Unngå clutch, bare lett litt på trykket på gasspedalen så mye at belastningen på girkassa reduseres så kan du enkelt gire opp, noen ganger holder en turtallsreduksjon på 100 omdreininger uten clutch.

Anonymkode: fa3e0...cc4

Skrevet

Studer dreiemomentkurven og sørg for at motoren jobber rundt det turtallet hvor den har høyest dreiemoment og effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...