Dupers Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Jeg er en fargeklatt av en person (Egentlig ikke. Er ganske deprimert, men farger gir meg et lettere sinn) og skal snart igang med et oppussingsprosjekt og tenkte derfor ha noen vegger i flotte farger. Finmer mye inspirasjon på pintrest og liker godt fargespillet Kristin Gjelsvik og Camilla og Julie v. Lorenzen har i hjemmene sine. Noen som har tips til nattsider hvor jeg kan teste/finne fargekoder som er kompitable med hverandre sånn at det ikke blir helt kræsj? 1
Limbogirl Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Vi elsker også farger. Det vi har gjort er å velge en hvitfarge som basis, og fordi bomull er den stort sett alle lister, dører og vinduet kommer i, så bruker vi denne (ja, den er ikke den fineste og det går å male, men det er mye ekstra jobb). Deretter har vi valgt grønne, brune, blå og grå farger som alle går fint til bomull. Deretter sjekker vi dem raskt opp mot hverande ved å se på et kart fra jotun, eller å male dem ved siden av hverandre. Vi føler vi har fått en fin harmoni i hele huset med flere nyanser av nevnte farger, som alle går fint sammen.
Hedda-78 Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 Fargerike. Søk opp fargen og se hvilke farger den passer med.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #4 Skrevet 15. oktober 2023 Enten kan du lære deg litt fargeteori og gjøre det selv, eller du kan velge ferdige paletter. De fleste malingsprodusenter og malingsbutikker har det Vil du virkelig gå all in kan du betale en interiørperson, men det er kanskje litt overkill 😅 Anonymkode: 05e89...408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå