AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Mannen min og jeg har vært sammen i over 20 år. De første årene hadde vi sex ofte. Så kom barna og det dabbet veldig av. Vi har 2 barn med spesielle behov og det er stort sett jeg som har tatt meg av det som følger med dette. Han jobber mer enn meg og tar seg av mye av det økonomiske. Vi har vært til parterapi, jeg har lest alt som er av bøker og virkelig prøvd å praktisere og få lysten tilbake. Men, den uteblir. Han klager over for lite sex i forholdet og jeg har prøvd å fortelle han hva jeg ønsker og trenger for å få lysten tilbake. Dessverre er den borte likevel. Vi har det fint sammen ellers. Vi er bestevenner og fungerer fint som familie. Det gnager veldig på meg og jeg sliter veldig med dårlig samvittighet. Jeg har selvfølgelig hatt sex selv om jeg ikke ønsker mange ganger fordi jeg ønsker å glede han. Dette har resultert i at jeg har fått mer avsmak. Jeg har sagt til han at han kan få lov til å ha sex med andre og at jeg forstår om han har lyst til å forlate forholdet. Men, nei... Han ønsker å bli hos meg. Likevel maser han. For lite sex, for lite sex.... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg har forsøkt det meste for å få lysten tilbake. Noen tips? Anonymkode: 74132...f44 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Sikkert på at dere ikke er mere en venner? Dere har prøvd alt, mulig det er på tide og dra av plasteret. Han trenger og komme seg ut der, og få noen andre. Du trenger og få fred. Ellers må du jo si, beklager men er det kun oss to, så er sexen dø. Jeg har gitt deg fripass men du ønsker ikke det. Så da orker jeg lengre heller ikke det stadige maset om sex, når jeg heller ikke blir møtt med det som trengst Anonymkode: aa682...478 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 Ha sex uten penis. Anonymkode: ae5f1...7b3 4 1
Andro Skrevet 15. oktober 2023 #4 Skrevet 15. oktober 2023 Man skal aldri ha sex for å være grei. Sex er noe man gjør av lyst. En person som forventer at du skal gå på akkord med deg selv mangler normal empati, og det er ikke rart at du får avsmak. Du mangler ikke lyst, du er utbrent i forholdet til denne egosentriske og kyniske mannen. 1 3
Gjest Lurven Skrevet 15. oktober 2023 #5 Skrevet 15. oktober 2023 Andro skrev (28 minutter siden): Man skal aldri ha sex for å være grei. Sex er noe man gjør av lyst. En person som forventer at du skal gå på akkord med deg selv mangler normal empati, og det er ikke rart at du får avsmak. Du mangler ikke lyst, du er utbrent i forholdet til denne egosentriske og kyniske mannen. Utfra innlegget virker han ikke egosentrisk eller kynisk, siden han ikke ønsker å ha sex med andre eller å forlate kona.
Andro Skrevet 15. oktober 2023 #6 Skrevet 15. oktober 2023 Lurven skrev (Akkurat nå): Utfra innlegget virker han ikke egosentrisk eller kynisk, siden han ikke ønsker å ha sex med andre eller å forlate kona. Han ønsker å ha sex med noen som ikke har lyst på ham. Da mangler det noe helt vesentlig. 5 8
Gjest Lurven Skrevet 15. oktober 2023 #7 Skrevet 15. oktober 2023 Andro skrev (Akkurat nå): Han ønsker å ha sex med noen som ikke har lyst på ham. Da mangler det noe helt vesentlig. Ja det er sant, ganske rart å ha sex med noen som ikke vil, for mange menn er jo sex en form for bekreftelse, men det gjør jo bare vondt verre å mase.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har selvfølgelig hatt sex selv om jeg ikke ønsker mange ganger fordi jeg ønsker å glede han. Dette har resultert i at jeg har fått mer avsmak. Anonymkode: 74132...f44 Her har du litt av svaret og grunnen til problemet. Du har gått i den klassiske «pliktsexfellen». Det kan ta lang tid før skadene etter pliktsex viser seg, men de kommer ofte før eller siden. Når man først har fått disse skadene etter pliktsex, er ofte veien tilbake svært lang. Anonymkode: dd945...cca 3 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #9 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her har du litt av svaret og grunnen til problemet. Du har gått i den klassiske «pliktsexfellen». Det kan ta lang tid før skadene etter pliktsex viser seg, men de kommer ofte før eller siden. Når man først har fått disse skadene etter pliktsex, er ofte veien tilbake svært lang. Anonymkode: dd945...cca Hvilke skader kan komme av plikt-sex? Anonymkode: c6e76...86d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #10 Skrevet 15. oktober 2023 Elsker du mannen din egentlig ? Det er maaange forhold som ender sånn etter mange år sammen. Samarbeidet i hjemmet har grodd seg fast i gamle kjønnsroller, og den ene parten greier ikke å innse at det har tatt drepen på sexlysten og sexlivet til den andre. En blir ikke sett som den personen en er, og en har sluttet å gjøre seg attraktive for hverandre. Når en tar hverandre for gitt så går sexlivet fløyten. Mannen i dette forholdet har ikke knekt koden, og mor har heller ikke gitt klare signaler i tide Anonymkode: 90c37...36a 3
Andro Skrevet 15. oktober 2023 #11 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilke skader kan komme av plikt-sex? Anonymkode: c6e76...86d Traumer Tap av lyst Forakt for partner PTSD 9 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #12 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilke skader kan komme av plikt-sex? Anonymkode: c6e76...86d Mange forskjellige. Både av fysisk/somatisk karakter (smerter, kramper vestibulitt osv) og andre av mer psykologisk karakter (avsmak for partner, varig nedsatt libido osv). Skadene kan være mange, og til dels alvorlige. Masse litteratur/studier på skader/konsekvenser av pliktsex. Bare å Google. Mange som dessverre har fått ødelagt sin seksualitet av pliktsex. Anonymkode: dd945...cca 1 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #13 Skrevet 15. oktober 2023 Lurven skrev (13 minutter siden): Ja det er sant, ganske rart å ha sex med noen som ikke vil, for mange menn er jo sex en form for bekreftelse, men det gjør jo bare vondt verre å mase. «Menn må lære seg å snakke om problemene. Da blir alt bedre». »Menn som blir såret og emosjonelt dekoblet av at partneren ikke tenner på dem må lære seg å holde munn. Det gjør bare vondt verre å mase» Anonymkode: 27465...5b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #14 Skrevet 15. oktober 2023 I og med at du har tilbudt ham å ha sex med andre, mener jeg du har gjort det som er innenfor din makt å gjøre. Følelser er følelser, og utenfor ens kontroll. Man kan ikke magisk forandre hvem man tenner på og ikke. Nå får det være hans tur til å spille ball. Enten tar han deg opp på tilbudet, eller så går han, eller så forblir han sexløs i ekteskapet. Uansett hva han velger, må han slutte å snakke med deg om sex. Anonymkode: dcd3d...f20 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #15 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I og med at du har tilbudt ham å ha sex med andre, mener jeg du har gjort det som er innenfor din makt å gjøre. Anonymkode: dcd3d...f20 Hvordan fungerer det i praksis? «Kjære, er det greit at du tar ungene i kveld, jeg skal bolle en tinder-berte»? Jeg ser vanskelig for meg hvordan man etter 10-20 år kan leve i en «tradisjonell» familie-relasjon med en frigid/aseksuell partner (eller en som bare ikke er kåt på deg lengre) og samtidig ha offisiell frihet til å finne varme og kjærlighet andre steder. Hvis det er 10 år til barna flytter ut av redet, ser man for seg at respekten og kjærligheten til barna skal gjøre at man klarer alle livets oppturer og nedturer sammen, har tillit, og samtidig sover med andre for å føle varme? Uten at man forelsker seg og får lyst til å dele alt med denne andre i stedet? Anonymkode: 27465...5b0 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #16 Skrevet 15. oktober 2023 Prøv å åpne opp forholdet... så kan du få tenning tilbake, mest sannsynlig til din mann også... og dere begge får sex! Anonymkode: 59390...202
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #17 Skrevet 15. oktober 2023 Tror selve problemet er at han tror du tuller, at du bare kan ta deg sammen. Du må kommunisere dette VELDIG tydelig at du ikke vil ha sex og at det ikke kommer til å bli bedre, alt er prøvd ut. Slik at han ikke får noen forventninger som ikke stemmer med virkeligheten. Det er ikke sikkert han vil forlate deg, men han slutter muligens å tenke at sex med deg er et alternativ eller håp. Anonymkode: c4244...93f
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #18 Skrevet 15. oktober 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Prøv å åpne opp forholdet... så kan du få tenning tilbake, mest sannsynlig til din mann også... og dere begge får sex! Anonymkode: 59390...202 🤮 ikke alle menn som liker tanken på flere kvinner æsj.. Anonymkode: c4244...93f 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #19 Skrevet 15. oktober 2023 Man har ikke seksuell interesse for noen i over 20år. Han ønsker gjerne mere sex med deg fordi han kan nok ikke særlig enkelt få sex med noen uten å måtte gå betraktelig ned i kvalitet. Du derimot kunne nok uten problem fått sex med en bedre mann enn mannen din. Så er jo statistikken faktisk også slik at etter 10år så har 47% av kvinner mistet seksuell interesse i mannen sin. Du kan jo tenke deg hva tallet er da på 20år. Til sammenligning er tallet 13% for menn. Anonymkode: 808c4...d2f 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #20 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 🤮 ikke alle menn som liker tanken på flere kvinner æsj.. Anonymkode: c4244...93f Jeg har ikke noe behov for flere, men en hadde vært fint. Nå bor jeg sammen med en «kompis med pupper». Forsåvidt greit nok, men det er ikke sånn jeg hadde sett for meg livet. Anonymkode: 27465...5b0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå