Gå til innhold

Må man ha elektriker til å bytte bryter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra en vanlig bryter og til dimmer? 

Hvis man må det, noe som aner pris? 

Anonymkode: 544d2...e3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det i en fast installsjon, så ja du må ha elektrikker. Pris er umulig å si, men tipper det er fort et par tusen.

Anonymkode: 63d7f...536

Skrevet

Jeg hadde nettopp elektriker her til å bytte en termostat. Liten jobb som tok 20 minutter, men firmaet jeg brukte har minstepris på en hel time. Dette ble 1090 kr. inkl. moms. I tillegg hadde de et oppmøtegebyr på 390 kr. Dette erstatter da kjøring/kjøretid. Dette varierer selvsagt fra firma til firma, men nå har du et eksempel på pris.

Dersom de skal levere dimmeren, vil de nok også ta et påslag på denne, så det blir nok billigere om du kjøper den selv.

Pass på at du får samsvarserklæring, da dette kan bli etterspurt ifm. tilstandsvurdering den dagen du skal selge. Har du ikke dette, kan du få dårligere tilstandsgrad på det elektriske. Jeg har sett at noen firmaer tar ekstra betalt for samsvarserklæringa, men jeg betalte ikke noe for denne.

Anonymkode: d843a...919

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde nettopp elektriker her til å bytte en termostat. Liten jobb som tok 20 minutter, men firmaet jeg brukte har minstepris på en hel time. Dette ble 1090 kr. inkl. moms. I tillegg hadde de et oppmøtegebyr på 390 kr. Dette erstatter da kjøring/kjøretid. Dette varierer selvsagt fra firma til firma, men nå har du et eksempel på pris.

Dersom de skal levere dimmeren, vil de nok også ta et påslag på denne, så det blir nok billigere om du kjøper den selv.

Pass på at du får samsvarserklæring, da dette kan bli etterspurt ifm. tilstandsvurdering den dagen du skal selge. Har du ikke dette, kan du få dårligere tilstandsgrad på det elektriske. Jeg har sett at noen firmaer tar ekstra betalt for samsvarserklæringa, men jeg betalte ikke noe for denne.

Anonymkode: d843a...919

Mange tar faktisk ett tillegg dersom de skal montere noe de ikke leverer selv.

Anonymkode: 3f424...6a3

Skrevet

Ja alt fastmontert utstyr må monteres av elektriker. Aner ikke pris da jeg ikke jobber som det lengre dessverre :) 

Anonymkode: 64812...649

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...