Gå til innhold

Halloween i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at Halloween ikke er nevnt på barnehagens årsplan, men det er karneval neste år :) Helt fint for meg altså, bare nysgjerrig på hva andre barnehager gjør? Og er det vanlig at man kler ut barna til Halloween også selv om det ikke står noe på planen? Mitt barn er 1,5 år og går på småbarnsavdeling.

Når starter barn å gå knask eller knep? (Skal ikke gå med min altså, han spiser ikke godteri og er redd for fremmede voksne 😄)

Kostymetips til de minste? 😇:gresskar:

Anonymkode: efd9f...8d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sa vi gjerne kunne kle ut barna på Halloween i vår bhg. Gutten vår er 13 mnd så småbarnsavdeling her og 😊

Har kjøpt verdens søteste dinosaur kostyme på sprell! 😄 De hadde en dino- og en flaggermusvariant til de aller minste.

• Liker 2
Skrevet

Hos oss har vi ingen markering på halloween. 

Anonymkode: 3f461...ee6

Skrevet

Ingen markering av halloween har heller, tror mange barnehager avstår fra det. Men vi har karneval. Min yngste er fem og det blir kanskje litt trick or treat i år om vi skal følge storebror når han skal gå 

Anonymkode: 313ac...3e6

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen markering av halloween har heller, tror mange barnehager avstår fra det. Men vi har karneval. Min yngste er fem og det blir kanskje litt trick or treat i år om vi skal følge storebror når han skal gå 

Anonymkode: 313ac...3e6

Egentlig synes jeg det er fint at de ikke markerer noe særlig, spesielt fordi jeg tenker noen barn sikkert synes det er skummelt. Men tenkte at hvis andre barn kler seg ut så skulle min også få lov eller omvendt ikke være eneste som gjorde det om det ikke var vanlig :D Men kan jo høre med de ansatte i barnehagen hva som er vanlig hos oss :)  

Skrevet

Hos oss har de markering, men de kaller det Uhu-fest.

Anonymkode: f8282...655

Skrevet

Hos oss markeres det, synes det er veldig koselig. 

Anonymkode: 443ba...839

Skrevet

Du må nesten høre med avdelingen til barnet ditt, så ikke barnet ditt kommer utkledd og så er det ingen markering av Halloween. Jeg tenker at de ville sagt noe.

Jeg vet om veldig få barnehager som markerer Halloween i det hele tatt.

Apropos karneval så er det mange barnehager som tvilholder på tradisjonen, men den begynner å bli ganske avleggs. Halloween er kommet for å bli.

Anonymkode: d304c...c8a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ser at Halloween ikke er nevnt på barnehagens årsplan, men det er karneval neste år :) Helt fint for meg altså, bare nysgjerrig på hva andre barnehager gjør? Og er det vanlig at man kler ut barna til Halloween også selv om det ikke står noe på planen? Mitt barn er 1,5 år og går på småbarnsavdeling.

Når starter barn å gå knask eller knep? (Skal ikke gå med min altså, han spiser ikke godteri og er redd for fremmede voksne 😄)

Kostymetips til de minste? 😇:gresskar:

Mange fra personellet i vår barnehage kommer fra er land hvor allehelgensdag, aften etc er en stor ting. Derfor feires Halloween i flere dager i barnehagen vår. Er en dag hvor de lager lykter og tenner dem og en dag hvor det er fest. Da er det utkledning, det er disko, barnehagen er dekket i spindelvev om morgenen og lyset er av, de har pyntet over alt med gresskar og hvite laken osv. De har pinata og spiser god mat. Og det er snop i pinataen ja. Og tror de får is. Det er seriøst full fest. Kjempegøy. 

de har selvsagt også karneval. Er pinata da og. Julen er også en stor greie og 17 mai, for å ikke snakke om påsken og FN dagen, hvor også foreldrene er invitert på mat. Og så sommerfest selvsagt. Og diverse andre lands nasjonaldager. 

Anonymkode: 73fe7...fa6

• Liker 2
Skrevet

Vi gjør lite ut av det. Lite press på foreldrene, og sosial utjevning står høyt i kurs. Ved Lucia så er barna ute. Barnehagen står for glitter til å ha på hodet samt lys. Ved fastelavn, så har vi fest, de litt større barna har pysjamasfest, bakvendtland etc. På den ene storebarnsavdelingen har de dødens dag som tema og det er kjempekult! 

Vanlig med en halloween-genser eller lignende men ikke noe press fra barnehagen. Hos oss får de lov til å komme i kostyme hver dag om de vil. Vi har masse kostymer tilgjengelig også. Tutu midtvinters går helt fint, er jo bare å ha ull under.

Anonymkode: 18f31...9f8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...