AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Jeg føler meg så slem som i det hele tatt skriver dette men jeg er så LEI! Vi har 50/50 men den uka barnet er hos meg er jeg helt kjørt når dagen for levering kommer og jeg sliter i flere dager med dårlig samvittighet. Barnet kommer inn flere ganger for natta og skal sove med meg. Jeg følger tilbake i seng hver gang. Barnet står opp 6 hver dag,ofte tidligere. Prøver å ligge lenger i senga men det nytter ikke for barnet er klar for dagen og maser til jeg ikke orker mer og må stå opp. Barnet begynner å mase om å finne på noe kl 7. Kjøpte lego til barnet for å kanskje aktivisere litt, barnet ble sur for legoen ikke klarte å stå skikkelig (menneskene) og kaster så alt vi har bygget utover. Jeg ble så sint og kastet alt. Barnet sa selv det ikke ville ha legoen. Barnet’s spørsmål da jeg gjemte legoen bak ryggen og viste legoen var «har du noe mer?» Barnet følger etter meg OVERALT, jeg går på do for å bæsje og Barnet kommer 4-5 ganger inn for å spørre om ting og jeg må tilslutt bli sint for barnet ikke skjønner at jeg vil ha fred på do. Barnet er 4.5 år og klarer fint å sitte i stua med pad mens jeg er på do. Jeg føler ingenting er godt nok og alt jeg gjør er feil. Prøver å finne på ting som er gøy men barnet er aldri fornøyd. Jeg skjønner jo at barnet sikkert er bortskjemt.. Dette er ikke bra,jeg skjønner det. Og før dere spør,ja jeg og far har et godt sammarbeid men det virker som om barnet er annerledes hos far. Sover hele natta hos far, oppfører seg greit og hører på beskjeder som regel. Anonymkode: 3fcdc...9da 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Et eksempel til: Jeg prøver å rydde opp etter barnet og mens barnet ser hvor jeg legger tingene så spør barnet «hvor er kosebamsen min?» mens barnet har sett på at jeg legger kosebamsen i sofaen feks. Opp ifra gulvet. Sånne ting gjør meg altså så irritert, jeg skjønner ikke hva dette er for noe. Anonymkode: 3fcdc...9da 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 15. oktober 2023 Stakkars. Barnet altså. Anonymkode: 3afa8...eb8 69 7 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 15. oktober 2023 Du fremstår jo ikke akkurat som årets mor. Det at barn står opp tidlig kommer vel ikke som en bombe. Det er noe du må forholde deg til. Ellers går vel barnet i barnehage? Så mye aktivisering på ukedager er det vel ikke? Og på helgene får dere finne på noe gøy, gå tur i skogen, gå i svømmehalen etc Men å klikke på et lite barn fordi du ikke får slappe av, sove lenge og være på do alene er bare så feil Anonymkode: 83ecf...ee3 49 4 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #5 Skrevet 15. oktober 2023 Hva gjør det om barnet sover i din seng? Kastet lego? Tuller du? Kanskje far bør ta over all omsorg? Og du kurses litt? Anonymkode: e67d6...e48 38 10
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #6 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du fremstår jo ikke akkurat som årets mor. Det at barn står opp tidlig kommer vel ikke som en bombe. Det er noe du må forholde deg til. Ellers går vel barnet i barnehage? Så mye aktivisering på ukedager er det vel ikke? Og på helgene får dere finne på noe gøy, gå tur i skogen, gå i svømmehalen etc Men å klikke på et lite barn fordi du ikke får slappe av, sove lenge og være på do alene er bare så feil Anonymkode: 83ecf...ee3 Har vel ikke sagt jeg klikker på barnet. Anonymkode: 3fcdc...9da 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #7 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vel ikke sagt jeg klikker på barnet. Anonymkode: 3fcdc...9da Sint eller klikka, går omtrent ut på det samme. Barnet har nok samme følelse enten du er sint eller klikker og jeg må tilslutt bli sint for barnet ikke skjønner at jeg vil ha fred på do. Anonymkode: 83ecf...ee3 12 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Skrevet 15. oktober 2023 Oj du bør be om få lov til å gå på kurs og lære litt om barn. Huttetu Anonymkode: cfa10...9f3 18 2
Grandidosa83 Skrevet 15. oktober 2023 #9 Skrevet 15. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kjøpte lego til barnet for å kanskje aktivisere litt, barnet ble sur for legoen ikke klarte å stå skikkelig (menneskene) og kaster så alt vi har bygget utover. Jeg ble så sint og kastet alt. Barnet sa selv det ikke ville ha legoen. Så fordi en 4 åring blir sur på noe h*n ikke fikk til… kastet du den? Det er jo ikke rart ungen blir usikker når mindre ting blir eskalert til slike nivåer fra din side. Endret 15. oktober 2023 av Grandidosa83 28 10
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #10 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har vel ikke sagt jeg klikker på barnet. Anonymkode: 3fcdc...9da Du skrev du ble mye sint. Du er kun alenemor 50% av tiden, savner du ikke barnet når hun ikke er hos deg? Anonymkode: e67d6...e48 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 Populært innlegg #11 Skrevet 15. oktober 2023 Barnet søker nærhet, og du reagerer med sinne. Anonymkode: e9a31...8c5 58 8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #12 Skrevet 15. oktober 2023 Høres helt normalt ut dette. Har selv en 4 åring og er aleinemor. Barnet mitt trenger masse nærhet og for sove med meg om natta. Hvorfor lar du ikke barnet ditt få lov til det enn å ødelegge nattesøvnen for dere begge! Anonymkode: 27f8e...1e9 31 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #13 Skrevet 15. oktober 2023 Kanskje barnet burde få sove i samme seng om natta en periode? At barnet er klar for dagen før fuglen fiser er helt vanlig, så det er ikke så mye å reagere på. Anonymkode: b7f31...49d 16 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #14 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres helt normalt ut dette. Har selv en 4 åring og er aleinemor. Barnet mitt trenger masse nærhet og for sove med meg om natta. Hvorfor lar du ikke barnet ditt få lov til det enn å ødelegge nattesøvnen for dere begge! Anonymkode: 27f8e...1e9 Ja burde gjerne det.. kan prøve å se om det går. Men barnet har slitt med å sovne i sengen min før og da blir det enda mer baluba etter min erfaring. Men kan se om det går bedre nå. Anonymkode: 3fcdc...9da 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #15 Skrevet 15. oktober 2023 Du bør skjerpe deg, gå inn i deg selv og ta tak. Unnskyld men noen ganger trenger vi og få et spark bak. Barnet er 4 år, 4. prøver og få trygghet hos en som tydeligvis ser på alt som en pest og plage. Barnet er allerede borte fra deg 50 prosent av tiden, og du ser på ting som et ork og mas. Det og få barn innebærer at du bør ha forståelse for at dette lille barnet trenger din trygghet, ikke ta hensyn til ditt behov for egentid og grenser. Barn maser og maser, har litt dårlige nyheter til deg der, det vil ikke forsvinne heller før dem flytter ut heller. Du som har 50 prosent burde ha nok av tid for og få deg tid, så får du legge ditt ego til side og tenke at det barnet du satt til verden, det trenger at du tar hensyn til hva det trenger. Skaff deg hjelp er mitt tips, om du synes det blir for mye ikke alle er klar for barn, er at du heller er annhver helg mamma. Jeg får så vondt av dette barnet. Skulle mulig hatt litt mere forståelse om du var helt alene uten noe form for avlastning, men selv da burde man jo be om hjelp Anonymkode: 41aaf...c1f 20 1 11
Gjest Albbas Skrevet 15. oktober 2023 #16 Skrevet 15. oktober 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Har vel ikke sagt jeg klikker på barnet. Anonymkode: 3fcdc...9da Du kastet jo legoen...? Når man er sliten er det vanskelig å reagere riktig, skjønner at det er tøft for deg. Men ser du at det egentlig er du som er problemet her? Din atferd og reaksjon forsterker nok barnets atferd? Kan du få noe hjelp til å håndtere egne reaksjoner? Og noe avlastning? Fireåringer kan være krevende...
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #17 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør skjerpe deg, gå inn i deg selv og ta tak. Unnskyld men noen ganger trenger vi og få et spark bak. Barnet er 4 år, 4. prøver og få trygghet hos en som tydeligvis ser på alt som en pest og plage. Barnet er allerede borte fra deg 50 prosent av tiden, og du ser på ting som et ork og mas. Det og få barn innebærer at du bør ha forståelse for at dette lille barnet trenger din trygghet, ikke ta hensyn til ditt behov for egentid og grenser. Barn maser og maser, har litt dårlige nyheter til deg der, det vil ikke forsvinne heller før dem flytter ut heller. Du som har 50 prosent burde ha nok av tid for og få deg tid, så får du legge ditt ego til side og tenke at det barnet du satt til verden, det trenger at du tar hensyn til hva det trenger. Skaff deg hjelp er mitt tips, om du synes det blir for mye ikke alle er klar for barn, er at du heller er annhver helg mamma. Jeg får så vondt av dette barnet. Skulle mulig hatt litt mere forståelse om du var helt alene uten noe form for avlastning, men selv da burde man jo be om hjelp Anonymkode: 41aaf...c1f Takk for svar, du har nok rett. Må skjerpe meg rett og slett. Anonymkode: 3fcdc...9da 1 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #18 Skrevet 15. oktober 2023 Albbas skrev (Akkurat nå): Du kastet jo legoen...? Når man er sliten er det vanskelig å reagere riktig, skjønner at det er tøft for deg. Men ser du at det egentlig er du som er problemet her? Din atferd og reaksjon forsterker nok barnets atferd? Kan du få noe hjelp til å håndtere egne reaksjoner? Og noe avlastning? Fireåringer kan være krevende... Absolutt. Tar til meg dette… Gikk faktisk å hentet legoen å sa unnskyld til barnet… Anonymkode: 3fcdc...9da 2 8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #19 Skrevet 15. oktober 2023 Om du lar barnet sove hos deg om natten (legg i egen seng på kvelden) så får du mer søvn og overskudd til å takle en 4-åring, barnet får litt av nærheten det søker og vil kanskje til og med ligge litt lenger om morgenen? Anonymkode: 12985...f2d 10
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #20 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du lar barnet sove hos deg om natten (legg i egen seng på kvelden) så får du mer søvn og overskudd til å takle en 4-åring, barnet får litt av nærheten det søker og vil kanskje til og med ligge litt lenger om morgenen? Anonymkode: 12985...f2d Ja kanskje. Jeg har bare prøvd dette før og det funker ikke. Men kan prøve igjen Anonymkode: 3fcdc...9da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå