Gå til innhold

Svindel fra "nettside", noe håp om få tilbake pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte og betalte for en vare for noen uker siden. Fikk mail etter en uke om at den var sendt, men det er den nok ikke, siden denne nettsiden nå ikke eksisterer lenger. Leser at mange har opplevd det samme på denne nettsiden. Hva gjør man? 

Anonymkode: c5f31...803

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva man gjør? Lærer seg å undersøke bedre før man bestiller noe på nett.

Anonymkode: aed76...305

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva man gjør? Lærer seg å undersøke bedre før man bestiller noe på nett.

Anonymkode: aed76...305

Åh, takk for tips, det var god hjelp😊

Skrevet

Prøv å få pengene tilbake via banken. Det samme skjedde med meg, har bestilt på en nettside og betalt - kort tid etterpå fant jeg ut at det var en fake-side. Heldigvis fikk jeg pengene tilbake via banken. 

Anonymkode: d39ef...e16

• Liker 1
Skrevet

Husker å bruke kredittkort når man betaler, og ikke debet eller kontooverføring. Kredittselskapet ordner opp for deg.

Anonymkode: dcc96...99a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prøv å få pengene tilbake via banken. Det samme skjedde med meg, har bestilt på en nettside og betalt - kort tid etterpå fant jeg ut at det var en fake-side. Heldigvis fikk jeg pengene tilbake via banken. 

Anonymkode: d39ef...e16

Takk for svar, da prøver jeg å kontakte banken 😊

Skrevet

Man googler og sjekker Trustpilot ALLTID, FØR man vurderer å bestille fra en ukjent nettside. Det gjør jeg ALLTID, ALLTID, ALLTID 😊 Tar meg toppen 5 minutter 😊

• Liker 2
Skrevet

Hjelper deg ikke nå, men for fremtiden; bruk alltid kredittkort til netthandel. Enkelt og lett å få pengene tilbake ved svindel, og du slipper at svindlerne trekker rett fra bankkontoen din. Du slipper altså å legge ut og vente på pengene tilbake fra banken når det viser seg at det var svindelnettside.

Jeg bruker ALDRI bankkort på nettet, kun kredittkort. Har et eget kredittkort kun til nettkjøp. Har handlet på nett i over 20 år og har opplevd to ganger at kortet ble misbrukt i svindel senere. Det var lett å få svindelkjøpet (som ble belastet kortet) fjernet av kortutsteder.

Anonymkode: 76ec6...373

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...