Gå til innhold

Julegaver til egne barn og svigerbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dere som har barn over 18 år, hvor barna har flyttet hjemmefra og har kjøreste/samboer. 

Hva gir dere til de til jul? 

Endret av Jegkommerikkepåno
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I år blir det bare penger i julegaver til alle, så kan de kjøpe det de har lysst på selv.

Skrevet

I vår familie har vi tradisjon på at paret/husholdningen får en felles gave, og en personlig gave til hver av personene (Hos oss blir dette samlet sum på rundt 2 000 kr).

Vi har også tradisjon på at alle gaver er bruks- /forbruksting som de ønsker seg, men ikke prioriterer å kjøpe selv.

Anonymkode: ea1fc...243

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

De må komme med ønskeliste. Kanskje de trenger noe til leilighet. Ellers får de noe praktisk som sengetøy, laken eller noe sånt. 

Skrevet

Dersom de har konkrete ønsker så går jeg gjerne for det, men når de ikke ønsker seg noe så får de håndklær og konfekt f eks. 

Anonymkode: 1d8ba...147

Skrevet

Noe felles, kjøkkenmaskin, støvsuger, kjeler, matkurv, gavekort på spisested/ senter, 

Anonymkode: 91b02...5c0

Skrevet (endret)

Jeg fikk til jul et år av faren min et dobbelt sett med noe spesielt Høie sengesett jeg hadde nevnt at jeg likte veldig godt, flere måneder tidligere. Sengesett er alltid praktisk å få, særlig om det er i en farge og design man vet mottakeren liker spesielt godt. Ingen vits å kjøpe noe blomstrete om man vet personen bare liker hotellhvite ensfargede sengesett, for eksempel. Eller motsatt.

Ellers pleier jo penger å være kjærkomment. Da kan mottakeren legge sammen eller legge til litt selv og kanskje få kjøpt seg noe de har ønsket seg ekstra mye en stund, men ikke hatt råd til.

For noen år siden pleide faren min å gi oss ungene et sånt engangs-Mastercard med et beløp på, som vi kunne kjøpe oss det vi ville for. De senere årene har han gått over til Vipps på julaften. Mer praktisk :)

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...