Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sa at jeg hater han i en krangel. Jeg var så sinnsykt trett og i dårlig form. Jeg syns samtidig at det han gjorde var så ugreit. Han har ved flere anledninger overtatt det jeg holder på med som på matbutikken når han bare napper posene fra meg for å pakke varer eller som i dag, tok fra meg skålen med pulver for å lage grøt til babyen. Han kom farende ut av badet og sukket oppgitt før han nappet fra meg det jeg holdt på med. " Kan ikke være borte mer enn i 10 minutter før helvete er løs", var hans kommentar

Det har bygget seg opp i det siste, så lite skulle til før jeg eksploderte. Sist helg nådde et klimaks etter mye frekk oppførsel. Vi skiftet blant annet bleie på vår baby og jeg fikk høre at han hadde mat på hendene, så han måtte vaske seg først. Jeg sa " jeg har bæsj på mine". Det var derfor jeg trengte hjelp. Da svarete han " jeg gir faen i hva du har på hendene".

Det er flere slike episoder som fikk begeret fullt. Stort sett er han suveren.

Anonymkode: a31db...9f3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sa at jeg hater han i en krangel. Jeg var så sinnsykt trett og i dårlig form. Jeg syns samtidig at det han gjorde var så ugreit. Han har ved flere anledninger overtatt det jeg holder på med som på matbutikken når han bare napper posene fra meg for å pakke varer eller som i dag, tok fra meg skålen med pulver for å lage grøt til babyen. Han kom farende ut av badet og sukket oppgitt før han nappet fra meg det jeg holdt på med. " Kan ikke være borte mer enn i 10 minutter før helvete er løs", var hans kommentar

Det har bygget seg opp i det siste, så lite skulle til før jeg eksploderte. Sist helg nådde et klimaks etter mye frekk oppførsel. Vi skiftet blant annet bleie på vår baby og jeg fikk høre at han hadde mat på hendene, så han måtte vaske seg først. Jeg sa " jeg har bæsj på mine". Det var derfor jeg trengte hjelp. Da svarete han " jeg gir faen i hva du har på hendene".

Det er flere slike episoder som fikk begeret fullt. Stort sett er han suveren.

Anonymkode: a31db...9f3

Har dere snakket sammen?

Anonymkode: 544ee...163

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt i babyperioden. Si unnskyld for at du sa at du hatet han, og så blir du voksen. Slutt med dette tuklet begge to!!

Anonymkode: f62a3...df9

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Stakkars baby som må leve i dette negative spenningsfeltet 😓

Anonymkode: e30fc...2b3

• Liker 7
Skrevet

Man må ha høy takhøyde under babyperioden. Man kommer til å reagere, selv om man ikke mener det, på måter man ikke visste om. Det han gjør mot deg er ikke noe bedre enn det du gjør mot han. Snakk sammen. Finn måter å løse det på. Finn ut hva dere trenger. 

• Liker 4
Skrevet

Han er jo ikke stort sett suveren, kom an igjen. Du skrev jo om disse episodene for en uke siden også, og da var det ikke måte på hvor forferdelig han behandlet deg. (Samme episode med bæsj/mat på hendene så ja det er deg). 

Tipper at han fortjener at du sa at du hater ham. Og jeg mener at du bør begynne å tenke på å skjerme babyen din fra alt dette negative. 

Anonymkode: 3bdb7...e24

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er jo ikke stort sett suveren, kom an igjen. Du skrev jo om disse episodene for en uke siden også, og da var det ikke måte på hvor forferdelig han behandlet deg. (Samme episode med bæsj/mat på hendene så ja det er deg). 

Tipper at han fortjener at du sa at du hater ham. Og jeg mener at du bør begynne å tenke på å skjerme babyen din fra alt dette negative. 

Tja. Er det bare han som er problemet da?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja. Er det bare han som er problemet da?

Nei det er jo ikke sikkert. Men en mann som stuper frem for å rive oppgaver ut av hendene på partner med et giftig stikk på lur, ER et problem.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det er jo ikke sikkert. Men en mann som stuper frem for å rive oppgaver ut av hendene på partner med et giftig stikk på lur, ER et problem.

Jeg antar dette er samme sak som på gravid og spedbarnsforumet. Hvor det beskrives at hun står og pumper, lager grøt og passer baby, og mannen kommer og tar fra henne det ene. Det som er helt tydelig er at de trenger hjelp med kommunikasjon, men jeg er ikke så sikker at bare en part er den skyldige her. 

Skrevet

«Det er unntakstilstand,baby periode». Så derfor må hun finne seg i at han snakker sånn til henne? Nei fy faen. Det der hadde jeg ikke orket. 
«jeg gir faen i hva du har på hendene» really? 

Skrevet

Han er jo veldig passiv aggressiv og oppfører seg som om han mener du ikke greier å håndtere begge tingene. 

Det er ikke alle som har nok ro i seg til å takle kaoset som er baby perioden. Folk er forskjellige og mange har mer en nok med seg selv. Kan virke litt sånn i deres tilfelle. 

• Liker 2
Skrevet
Sprite skrev (45 minutter siden):

«Det er unntakstilstand,baby periode». Så derfor må hun finne seg i at han snakker sånn til henne? Nei fy faen. Det der hadde jeg ikke orket. 
«jeg gir faen i hva du har på hendene» really? 

Man er to. Jeg føler ikke at historien til ts virker så «uskyldig» hvor hun er en uskyldig part i dette. Hun får jo råd om å gjøre noe med det og prate med han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg antar dette er samme sak som på gravid og spedbarnsforumet. Hvor det beskrives at hun står og pumper, lager grøt og passer baby, og mannen kommer og tar fra henne det ene. Det som er helt tydelig er at de trenger hjelp med kommunikasjon, men jeg er ikke så sikker at bare en part er den skyldige her. 

Hvis TS står og lager grøt samtidig som hun pumper seg, så er det jo for å demonstrere at hun er "alenemor" og at mannen ikke gjør en dritt. Hvem som helst hadde jo overtatt grøtlagingen når de ser at hun gjør flere ting samtidig på trass. Det er jo det hun hinter til at han bør gjøre.

Lurer på hva han mente når helvete var løs. Kan TS oppklare det?

Anonymkode: d56fe...ca0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis TS står og lager grøt samtidig som hun pumper seg, så er det jo for å demonstrere at hun er "alenemor" og at mannen ikke gjør en dritt. Hvem som helst hadde jo overtatt grøtlagingen når de ser at hun gjør flere ting samtidig på trass. Det er jo det hun hinter til at han bør gjøre.

Lurer på hva han mente når helvete var løs. Kan TS oppklare det?

Anonymkode: d56fe...ca0

Han tok over - og ts klikket tydeligvis for det. Det er feil han tar over. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han har ved flere anledninger overtatt det jeg holder på med som på matbutikken når han bare napper posene fra meg for å pakke varer eller som i dag, tok fra meg skålen med pulver for å lage grøt til babyen. Han kom farende ut av badet og sukket oppgitt før han nappet fra meg det jeg holdt på med. " Kan ikke være borte mer enn i 10 minutter før helvete er løs", var hans kommentar

Hva var foranledningen til at han sa det? "At helvete var løs hvis han er borte"? Hvorfor kom han farende ut av badet og sukker? Du må jo nødvendigvis ha ropte etter han eller laget noe lyd siden han føler at han må komme "farende"? Hvorfor napper han varer ut av hendene dine?

Det framstår her som han mener at du er litt lite selvhjulpen? Er du det? Maser du mye, eller virker litt hjelpesløs, eller er han bare veldig stressa og skal markere seg? Eller er det en dose av begge deler?

Hvor mange personer tar det å skifte bleie på en baby? Det høres litt rart ut at det skal ta to personer å skifte bleie på babyen deres? Jeg antar du står og skifter bleie, mens han spiser. Så roper du, og han kommer inn og sier at han må vaske hendene, og dermed sier du at du har bæsj på hendene. 

Er du veldig needy? Jeg prøver å forstå hvorfor han blir så irritert. 

Anonymkode: de3b2...f5d

• Liker 2
Skrevet

Avtal ting dere kan si når dere trenger hjelp. For mange er det nærmest umulig å si "Jeg trenger hjelp". Det er ofte lettere å bruke et avtalt kodeord. 

Anonymkode: 57d6b...f26

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...