Mønster122 Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Hei, jeg vil gjerne spare penger og kjøpe brukte klær til barna mine, bl.a. vinterklær. Ble brått litt usikker på å kjøpe vinterklær/vinterdress pga mye bruk og kanskje ikke vanntett lenger. Kan man kjøpe spray og impregnere og det blir «nytt» igjen? Noen med erfaring?:)
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Mønster122 skrev (12 minutter siden): Hei, jeg vil gjerne spare penger og kjøpe brukte klær til barna mine, bl.a. vinterklær. Ble brått litt usikker på å kjøpe vinterklær/vinterdress pga mye bruk og kanskje ikke vanntett lenger. Kan man kjøpe spray og impregnere og det blir «nytt» igjen? Noen med erfaring?:) Blir nok ikke nytt igjen nei og du må jo impregnere ofte skal det ha effekt. Anonymkode: ff2fd...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 Sånne ting har jeg alltid vært litt skeptisk til å kjøpe brukt, for man vet ikke om det er vasket og tørket "riktig" for å holde best mulig på membranen osv. Kjipt, for det er definitivt penger å spare, men enda kjipere om klærne ikke holder mål. Ny-impregnering hjelper litt, men det blir definitivt ikke som nytt. Anonymkode: 40bbb...f09 1
Mønster122 Skrevet 15. oktober 2023 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir nok ikke nytt igjen nei og du må jo impregnere ofte skal det ha effekt. Anonymkode: ff2fd...fbb AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Sånne ting har jeg alltid vært litt skeptisk til å kjøpe brukt, for man vet ikke om det er vasket og tørket "riktig" for å holde best mulig på membranen osv. Kjipt, for det er definitivt penger å spare, men enda kjipere om klærne ikke holder mål. Ny-impregnering hjelper litt, men det blir definitivt ikke som nytt. Anonymkode: 40bbb...f09 Takk dere! Da tenker jeg at jeg kjøper nye yttertøy til ungene. Det er så kjipt å være usikker på om det holder i kulde og våt snø 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #5 Skrevet 15. oktober 2023 Følg med på salg og kampanjer! Det blir ofte like billig som bruktkjøp. Anonymkode: 54bfe...2e6 1
7v8 Skrevet 15. oktober 2023 #6 Skrevet 15. oktober 2023 Hvor gamle er barna? Er de i barnehagealder så er det for meg annerledes å kjøpe brukt enn om de er i skolealder. Om barna er i bhg-alder er de mer ute k all slags vær, de er høyt og lavt samtidig som de sitter stille i snø og vått vær. Som bhg-tøy ville jeg kjøpt nytt av kvalitet, så barna er tørre og varme hele dagen. Klær til denne aldersgruppen brukes daglig, slites, og vaskes ofte. Så brukte klær - kjøpt eller arvet - vil med stor sannsynlighet trekke mer og raskere vann enn nytt. Til hjemmebruk/reserveklær kan jeg godt kjøpe brukt/arvet, da det brukes i midre og kortere grad. Om barna er i skolealder kunne jeg vurdert å kjøpe brukt. Da brukes og slites det ikke like mye (og vaskes mindre), så da er sannsynligheten for at det er bedre større. Og så er barna eldre så de lettere kan di fra om de er våte eller fryser😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå