Majer Skrevet 15. oktober 2023 #1 Del Skrevet 15. oktober 2023 Jeg er ikke for å begrense friheten til folk, men heller ha bedre kapasitet. Flertallet av Norges befolkning har derimot stemt for mindre sykehus og færre sengeplasser. Det viser jo at de ikke har forstått noen verdens ting. Skal de først gjøre det må vi jo også ha begrensninger i samfunnet for å forhindre at folk skader seg. Eksempler kan være å ikke kjøre bil utenom til og fra jobb, gjør det ulovlig å gå i fjellet, ikke bruke båt jo mindre det er i yrkessammenheng etc. Er det et sånt samfunn flertallet av velgerne ønsker? Hvordan går det an å tenke så merkelig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daraya Skrevet 15. oktober 2023 #2 Del Skrevet 15. oktober 2023 Hva har du røyket? Det er i underkant av 300 intensivplasser i hele Norge, og så vil du begrense friheten til 5,5 millioner til å leve sitt liv? 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 15. oktober 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Daraya skrev (13 minutter siden): Hva har du røyket? Det er i underkant av 300 intensivplasser i hele Norge, og så vil du begrense friheten til 5,5 millioner til å leve sitt liv? Nei. Jeg vil heller øke antall intensivplasser. Spørsmålet er heller hvorfor flertallet i befolkningen vil redusere de. Vi begrenset friheten under pandemien. Endret 15. oktober 2023 av Majer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 15. oktober 2023 #4 Del Skrevet 15. oktober 2023 Majer skrev (1 time siden): Nei. Jeg vil heller øke antall intensivplasser. Spørsmålet er heller hvorfor flertallet i befolkningen vil redusere de. Vi begrenset friheten under pandemien. Hvordan vil flertallet redusere den? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 15. oktober 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 15. oktober 2023 MissCoverdale skrev (Akkurat nå): Hvordan vil flertallet redusere den? De har eks stemt fram å nedlegge Ullevål sykehus. Tidligere stemte folk i Oslo på å nedlegge Aker. Vi ser og at Kalnes mm er for små sykehus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daraya Skrevet 15. oktober 2023 #6 Del Skrevet 15. oktober 2023 Majer skrev (1 time siden): Nei. Jeg vil heller øke antall intensivplasser. Spørsmålet er heller hvorfor flertallet i befolkningen vil redusere de. Vi begrenset friheten under pandemien. Ja, vi begrenset friheten under pandemien, men det var fordi man ikke visste nok om viruset. Jeg tviler på at man får befolkningen til å gjøre det en gang til. Men selv dersom man hadde doblet senger til 600 ville det fremdeles ikke gjøre noe som helst forskjell for folks hverdag. At kapasiteten burde økes betraktelig er jeg helt enig i, Norge er så rik at det er uforståelig at man sparer ved beredskapen. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 15. oktober 2023 #7 Del Skrevet 15. oktober 2023 Vi klarer ikke ta oss av de gamle på sykehjem en gang, man kan i hvertfall begynne med det. Også kan vi trekke paraleller og ha 2 tanker i hode på samme tid. Det ene utelukker ikke det andre. Så svar på spørsmålet til TS. De fleste velgerne vet ikke hva de stemmer på. Stemmer ofte av vane, på det de har stemt på før. Er vel for stolt til å si at de kanskje stemte feil sist gang også. Stolthet er farlige saker. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 15. oktober 2023 #8 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Så du mener at på hytteturer skader folk seg og kommer opp i ulykker mer? Du trenger en hyttetur, for du vet ikke hva du snakker om. Å gå på tur i fjellet er helsefremmende. Skiturer likeså. Lite alvorlige skader forbundet med det. Sunnere enn å ligge på sofaen hele dagen og ha i seg turkish delights og semulepudding. Endret 15. oktober 2023 av Motelvibes 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 19. oktober 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 19. oktober 2023 Motelvibes skrev (På 15.10.2023 den 16.53): Så du mener at på hytteturer skader folk seg og kommer opp i ulykker mer? Du trenger en hyttetur, for du vet ikke hva du snakker om. Å gå på tur i fjellet er helsefremmende. Skiturer likeså. Lite alvorlige skader forbundet med det. Sunnere enn å ligge på sofaen hele dagen og ha i seg turkish delights og semulepudding. Tenkte mer på bilulykker på veien til og fra jeg da. Man kan ikke plutselig trylle frem 4 sengeplasser samtidig på kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brainstorm Skrevet 19. oktober 2023 #10 Del Skrevet 19. oktober 2023 De fleste ulykker skjer i hjemmet. La oss forby hus og leiligheter. Da slipper ungdommen bekymre seg over at de ikke kommer seg inn på boligmarkedet fordi gamlingene ruger på hus og hjem. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 19. oktober 2023 #11 Del Skrevet 19. oktober 2023 brainstorm skrev (4 minutter siden): De fleste ulykker skjer i hjemmet. La oss forby hus og leiligheter. Da slipper ungdommen bekymre seg over at de ikke kommer seg inn på boligmarkedet fordi gamlingene ruger på hus og hjem. Nice 😆 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. oktober 2023 #12 Del Skrevet 19. oktober 2023 Glem Ts litt tåpelige eksempel, men se heller på realiteten i det som skrives. Folk stemmer på partier uten å skjønne hva resultatet blir. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 19. oktober 2023 #13 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Majer skrev (På 15.10.2023 den 7.40): Jeg er ikke for å begrense friheten til folk, men heller ha bedre kapasitet. Flertallet av Norges befolkning har derimot stemt for mindre sykehus og færre sengeplasser. Det viser jo at de ikke har forstått noen verdens ting. Skal de først gjøre det må vi jo også ha begrensninger i samfunnet for å forhindre at folk skader seg. Eksempler kan være å ikke kjøre bil utenom til og fra jobb, gjør det ulovlig å gå i fjellet, ikke bruke båt jo mindre det er i yrkessammenheng etc. Er det et sånt samfunn flertallet av velgerne ønsker? Hvordan går det an å tenke så merkelig? Er det ikke feil å fremstille alt dette som at flertallet har stemt for det, og da har folk skylden for alt det dårlige som skjer i samfunnet? Jeg er ikke enig i dette. Slikt presenteres ikke i valgsendinger, brosjyrer og partiprogram, og folket kan jo ikke sitte hjemme og si at vi heller vil ha flere intensivplasser enn å bidra ved f.eks naturkatastrofer og humanitære katastrofer i andre land. Mye av dette er internasjonalt bestemt med langsiktige avtaler som jeg ikke forstår en døyt av. Her hjemme er det et sammensurium av hvem som bestemmer ditt og datt om alt mulig. Rikspolitikk, kommune og fylkespolitikk. Min påvirkning som ca middels oppegående, stemmeberettig i en liten kommune i et middels fylke er heller ikke all verdens når det gjelder eldreomsorgen i Harstad og Oslo. Folket bestemmer, begynner egentlig kun med et par linjers orientering om å servere vegetarmat på institusjoner. I kveld diskuterer de på debatten om hvilken makt Who skal få over helsespørsmål i alle land, og folket får ikke innsyn pga at det er komplisert eller for mye. Jeg synes det er en grøt, og vil gjerne se og høre alt i detalj på en forståelig måte, men det er visst for dyrt å bruke tid og ressurser på. Le eller gråte? Ikke skyld på folket. Endret 19. oktober 2023 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 19. oktober 2023 #14 Del Skrevet 19. oktober 2023 Vi mennesker er født egoister med kort tidshorisont. Det viser seg tydelig i et demokrati hvor "folk flest" ofte stemmer på de partiene som gir velgeren flest kortsiktige personlige fordeler, slik som lavere skatter, lavere moms, mindre bompenger, billigere drivstoff, bedre veier osv.. Det velgerne ikke forstår, eller kanskje ikke bryr seg om, er at reduserte skatteinntekter til stat og kommune samtidig betyr at det blir mindre penger til offentlige tjenester. Min hjemkommune er et godt eksempel hvor de 2-3 partiene som gikk til valg på at de ville fjerne eiendomsskatten, vant valget med god margin. Resultatet vil være at når valgvinnerne nå skal holde valgløftet sitt, vil det bli nedlagte skoler, færre barnehager, færre sykehjemsplasser, mindre penger til kultur og idrett, mindre snøbrøyting osv.. Jeg tror nok ikke velgerne stemte for å legge ned skoler og sykehjemsplasser, men det er konsekvensen av at de ikke vil være med og bidra med noen hundrelapper i året i eiendomsskatt. Nå kommer nok de samme velgerne til å klage høylytt, gå i protesttog og fylle lokalavisa med sinna leserinnlegg for å protestere mot budsjettkutt og "strukturendringer". De partiene jeg vil kalle de gode og ansvarlige partiene, som vil styrke de offentlige tjenestene og det offentlige tilbudet som skole, eldreomsorg, helse, barn og oppvekst, politi, veier, kollektivtrafikk, landbruk/matberedskap og alle de andre tingene som er så viktige for land og folk, de partiene sliter tungt med å få velgere fordi de er ærlige på at alle, og spesielt de som tjener godt, må være med og betale gjennom skatter og avgifter. Og før noen kommer her og sier at Staten håver inn penger som burde vært brukt i stedet for å putte dem i oljefondet, må jeg minne om at dersom Staten pøser ut alle de milliardene i samfunnet gjennom ulike støtteordninger og prosjekter, vil landets økonomi snart gå på trynet på grunn av økt inflasjon med påfølgende svikt i turisme, svikt i vareeksport, fall i kronekurs osv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 19. oktober 2023 #15 Del Skrevet 19. oktober 2023 Adobyen skrev (1 time siden): I kveld diskuterer de på debatten om hvilken makt Who skal få over helsespørsmål i alle land, og folket får ikke innsyn pga at det er komplisert eller for mye. Så Solvang har faktisk tatt det opp?? Så bra. Må få sett det i morgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. oktober 2023 #16 Del Skrevet 19. oktober 2023 Majer skrev (På 15.10.2023 den 7.40): Jeg er ikke for å begrense friheten til folk, men heller ha bedre kapasitet. Flertallet av Norges befolkning har derimot stemt for mindre sykehus og færre sengeplasser. Det viser jo at de ikke har forstått noen verdens ting. Skal de først gjøre det må vi jo også ha begrensninger i samfunnet for å forhindre at folk skader seg. Eksempler kan være å ikke kjøre bil utenom til og fra jobb, gjør det ulovlig å gå i fjellet, ikke bruke båt jo mindre det er i yrkessammenheng etc. Er det et sånt samfunn flertallet av velgerne ønsker? Hvordan går det an å tenke så merkelig? Den koblingen mellom å dra på hytta og antall intensivplasser i Norge ... Er det Mary Jane som fikk deg til å tenke på det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 20. oktober 2023 #17 Del Skrevet 20. oktober 2023 Drizzt skrev (6 timer siden): Den koblingen mellom å dra på hytta og antall intensivplasser i Norge ... Er det Mary Jane som fikk deg til å tenke på det? 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter #18 Del Skrevet 20. oktober 2023 (endret) Drizzt skrev (11 timer siden): Den koblingen mellom å dra på hytta og antall intensivplasser i Norge ... Er det Mary Jane som fikk deg til å tenke på det? Jeg snakket med en intensivlege som nevnte at de som satt på jobben gruet seg til høstferie pga det😅 Endret 20. oktober 2023 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 20. oktober 2023 #19 Del Skrevet 20. oktober 2023 Nå har jeg aldri stemt på Høyre eller Ap som har hatt størst makt i årtier.. Og folk lar seg lure, de tror på globalistenes valgløfter.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 20. oktober 2023 #20 Del Skrevet 20. oktober 2023 Motelvibes skrev (På 15.10.2023 den 16.53): Sunnere enn å ligge på sofaen hele dagen og ha i seg turkish delights og semulepudding. Hvor kom dette fra? 🤣 Love it! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå