AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Flere menn her inne som f.eks. Claus mener vi må senke kravene og gå for en mye eldre mann. Så har vi de damene på 45+ og 50+ som er i et forhold med en ca. 15 år yngre mann og det funker gull. Resten virker enten som de er ferdig med et samliv med menn eller at de er som meg som savner alt det gode og fine i et kjæresteforhold, inkludert sex, klining og kos. Så hvem har egentlig rett? Må man være ekstremt attraktiv som kvinne på 40+ for å få ny kjæreste etter et samlivsbrudd? Resten feiler? Anonymkode: 83b54...0ef 1
KallePils Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Tror du det typisk er de mest eller minst attraktive damene på 40+ som er i velfungerende forhold med menn i slutten av 20-årene? Og tror du det typisk er de mest eller minst attraktive karene i slutten av 20-årene som inngår et seriøst forhold med en dame på over 40? Kan dette være så komplisert, da? 2 1
remix2020 Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Flere menn her inne som f.eks. Claus mener vi må senke kravene og gå for en mye eldre mann. Så har vi de damene på 45+ og 50+ som er i et forhold med en ca. 15 år yngre mann og det funker gull. Resten virker enten som de er ferdig med et samliv med menn eller at de er som meg som savner alt det gode og fine i et kjæresteforhold, inkludert sex, klining og kos. Så hvem har egentlig rett? Må man være ekstremt attraktiv som kvinne på 40+ for å få ny kjæreste etter et samlivsbrudd? Resten feiler? Anonymkode: 83b54...0ef Jeg pleier å si at kvinnen må være vakker i mine øyne. Det er garantert menn som ikke syns at mine kjærester har vært attraktive Nå har jeg vært singel en stund, har passert 50 og ønsker meg ny dame. Attraktiv personlighet er like viktig, eller viktigere enn utseende. Nå er det jo utseendet vi ofte legger merke til først, men hva vi menn ser på som attraktivt er nok ulikt fra mann til mann. om du skal velge yngre eller eldre mann, er helt opp til deg. Drit i hva alle andre mener. 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #4 Skrevet 15. oktober 2023 KallePils skrev (7 minutter siden): Tror du det typisk er de mest eller minst attraktive damene på 40+ som er i velfungerende forhold med menn i slutten av 20-årene? Og tror du det typisk er de mest eller minst attraktive karene i slutten av 20-årene som inngår et seriøst forhold med en dame på over 40? Kan dette være så komplisert, da? Skjønner. Nå er jeg K39 og går ikke etter yngre menn. Ønsker meg en kjæreste som er 45+ da. Vært singel en kort stund etter samlivsbrudd. Anonymkode: 83b54...0ef
BobTheNoob Skrevet 15. oktober 2023 #5 Skrevet 15. oktober 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Flere menn her inne som f.eks. Claus mener vi må senke kravene og gå for en mye eldre mann. Så har vi de damene på 45+ og 50+ som er i et forhold med en ca. 15 år yngre mann og det funker gull. Resten virker enten som de er ferdig med et samliv med menn eller at de er som meg som savner alt det gode og fine i et kjæresteforhold, inkludert sex, klining og kos. Så hvem har egentlig rett? Må man være ekstremt attraktiv som kvinne på 40+ for å få ny kjæreste etter et samlivsbrudd? Resten feiler? Anonymkode: 83b54...0ef Feilen her er at man generaliserer. Folk som ikke forstår kvantitativ metode trekker statistikkdata ned på individnivå. Så premisset for diskusjonen din er grunnleggende feil. Hvert individ må handle utifra sine forutsetninger og ikke bruke statistikk som veikart. Statistikk er bare relevant i forskningssammenheng og for å forstå mønstre i en større gruppe. Hvert menneske må, skal og vil handle ulik og lykkes /mislykkes helt ulikt fra en andre, fordi de har ulike forutsetninger og utsettes for ulike tilfeldigheter. Så du, incels, femcels og andre som sitter og generaliserer må slutte med det og begynne å se menneskene. 5 5
remix2020 Skrevet 15. oktober 2023 #6 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skjønner. Nå er jeg K39 og går ikke etter yngre menn. Ønsker meg en kjæreste som er 45+ da. Vært singel en kort stund etter samlivsbrudd. Anonymkode: 83b54...0ef Er nok mange menn på 45+ som gjerne blir kjæreste med K39☺️. Jeg er M50 og min siste date var K38. Dessverre ble ikke det noe mer mellom oss fordi hun var usikker på hva hun ville, men jeg finner gjerne kjærligheten igjen og bryr meg egentlig lite om hun er 35 eller 55 så lenge vi har det fint sammen ☺️. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #7 Skrevet 15. oktober 2023 remix2020 skrev (2 minutter siden): Er nok mange menn på 45+ som gjerne blir kjæreste med K39☺️. Jeg er M50 og min siste date var K38. Dessverre ble ikke det noe mer mellom oss fordi hun var usikker på hva hun ville, men jeg finner gjerne kjærligheten igjen og bryr meg egentlig lite om hun er 35 eller 55 så lenge vi har det fint sammen ☺️. Hva med 65? Siden du er villig til å gå 25 år ned, kan dubbel også gå 15 år opp? Anonymkode: bdc82...f9d 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med 65? Siden du er villig til å gå 25 år ned, kan dubbel også gå 15 år opp? Anonymkode: bdc82...f9d 15 år ned Anonymkode: bdc82...f9d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #9 Skrevet 15. oktober 2023 BobTheNoob skrev (9 minutter siden): Feilen her er at man generaliserer. Folk som ikke forstår kvantitativ metode trekker statistikkdata ned på individnivå. Så premisset for diskusjonen din er grunnleggende feil. Hvert individ må handle utifra sine forutsetninger og ikke bruke statistikk som veikart. Statistikk er bare relevant i forskningssammenheng og for å forstå mønstre i en større gruppe. Jeg var til legen. Legen forklarte meg at med moderat overvekt så plasserer jeg meg i faresonen for en rekke livsstilssykdommer. Dette kunne han lese ut fra min vekt, høyde og et tabell-oppslag. Grunnen til at han kan si sånt er at man har fulgt et stort antall mennesker i ti-år, og sett hvordan det gikk med helse deres og korrelert opp mot forskjellige variable. Det er altså en observasjon av korrelasjon, og ikke alltid kausalitet. Mener du at legen tok feil når han gav meg råd? Har legevitenskapen misforstått statistikk? Skulle han heller ha sett individet? Er statistikk bare relevant for forskning og ikke individet? Skulle vi ha hatt leger som fokuserer mer på det kvalitative og mindre på det kvantitative Anonymkode: 4a183...abb 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #10 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg var til legen. Legen forklarte meg at med moderat overvekt så plasserer jeg meg i faresonen for en rekke livsstilssykdommer. Dette kunne han lese ut fra min vekt, høyde og et tabell-oppslag. Grunnen til at han kan si sånt er at man har fulgt et stort antall mennesker i ti-år, og sett hvordan det gikk med helse deres og korrelert opp mot forskjellige variable. Det er altså en observasjon av korrelasjon, og ikke alltid kausalitet. Mener du at legen tok feil når han gav meg råd? Har legevitenskapen misforstått statistikk? Skulle han heller ha sett individet? Er statistikk bare relevant for forskning og ikke individet? Skulle vi ha hatt leger som fokuserer mer på det kvalitative og mindre på det kvantitative Anonymkode: 4a183...abb Som du sier ble du plassert i kategorien pga koblingen vekt og høyde. Legen plasserte deg ikke der pga bare vekt eller bare høyde. Men kombinasjonen. Poeng: Det kan være relevant å ikke sette alle på 40+ i samme bås pga ett kriterie. Anonymkode: bdc82...f9d 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #11 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg var til legen. Legen forklarte meg at med moderat overvekt så plasserer jeg meg i faresonen for en rekke livsstilssykdommer. Dette kunne han lese ut fra min vekt, høyde og et tabell-oppslag. Grunnen til at han kan si sånt er at man har fulgt et stort antall mennesker i ti-år, og sett hvordan det gikk med helse deres og korrelert opp mot forskjellige variable. Det er altså en observasjon av korrelasjon, og ikke alltid kausalitet. Mener du at legen tok feil når han gav meg råd? Har legevitenskapen misforstått statistikk? Skulle han heller ha sett individet? Er statistikk bare relevant for forskning og ikke individet? Skulle vi ha hatt leger som fokuserer mer på det kvalitative og mindre på det kvantitative Anonymkode: 4a183...abb Statistikk i denne sammenhengen har null verdi, fordi det spiller ingen rolle om 99% av verdens kvinner liker mørkhårede menn dersom akkurat den damen du er interessert i vil ha en lys mann. Anonymkode: dd460...01c 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #12 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva med 65? Siden du er villig til å gå 25 år ned, kan dubbel også gå 15 år opp? Anonymkode: bdc82...f9d Han er 11 år eldre enn meg, ikke 25 år eldre. Så hva mente du her egentlig? Jeg er K39. Fylte år i september. Anonymkode: 83b54...0ef
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #13 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som du sier ble du plassert i kategorien pga koblingen vekt og høyde. Legen plasserte deg ikke der pga bare vekt eller bare høyde. Men kombinasjonen. Poeng: Det kan være relevant å ikke sette alle på 40+ i samme bås pga ett kriterie. Anonymkode: bdc82...f9d Ikke spor av tråden min, a.. Vær så høflig å gi dere med dette. Hold dere til HI aller helst. TS Anonymkode: 83b54...0ef
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #14 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke spor av tråden min, a.. Vær så høflig å gi dere med dette. Hold dere til HI aller helst. TS Anonymkode: 83b54...0ef Har glemt hva HI er… Anonymkode: bdc82...f9d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #15 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er 11 år eldre enn meg, ikke 25 år eldre. Så hva mente du her egentlig? Jeg er K39. Fylte år i september. Anonymkode: 83b54...0ef Se korrigeringen min under Anonymkode: bdc82...f9d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #16 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har glemt hva HI er… Anonymkode: bdc82...f9d Da må du lese om igjen da.. Anonymkode: 83b54...0ef
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #17 Skrevet 15. oktober 2023 remix2020 skrev (18 minutter siden): Er nok mange menn på 45+ som gjerne blir kjæreste med K39☺️. Jeg er M50 og min siste date var K38. Dessverre ble ikke det noe mer mellom oss fordi hun var usikker på hva hun ville, men jeg finner gjerne kjærligheten igjen og bryr meg egentlig lite om hun er 35 eller 55 så lenge vi har det fint sammen ☺️. Godt å høre! Men det jeg leser i andre tråder her, er at veldig få menn på din alder og mellom 43-50 er interessert i et fast forhold. Så det er kjipt. Anonymkode: 83b54...0ef
remix2020 Skrevet 15. oktober 2023 #18 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva med 65? Siden du er villig til å gå 25 år ned, kan dubbel også gå 15 år opp? Anonymkode: bdc82...f9d Det kan man gjerne. Jeg velger ikke dame etter alder primært, men har ikke møtt noen over 60 som har gitt meg «sommerfugler i magen»-følelsen enda. Tenker likevel at det mest naturlige er at min neste kjæreste er et sted mellom 40 og 55😉 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #19 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som du sier ble du plassert i kategorien pga koblingen vekt og høyde. Legen plasserte deg ikke der pga bare vekt eller bare høyde. Men kombinasjonen. Poeng: Det kan være relevant å ikke sette alle på 40+ i samme bås pga ett kriterie. Anonymkode: bdc82...f9d Jeg ble plassert pga bmi. Men statistikk kan jo ikke brukes på individer uavhengig av om man benytter 1 eller 2 forklaringsvariable så legen burde nok ha oppsøkt KG for litt faglig påfyll Anonymkode: 4a183...abb
remix2020 Skrevet 15. oktober 2023 #20 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Godt å høre! Men det jeg leser i andre tråder her, er at veldig få menn på din alder og mellom 43-50 er interessert i et fast forhold. Så det er kjipt. Anonymkode: 83b54...0ef Jeg er nok en av dem som vil ha fast forhold og jeg tror nok flertallet ønsker seg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå