AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Har noen vært noen av de overnevnte stedene i Nederland og Tyskland? Er det bra parker? Og hvor mange dager trenger man i hver? Holder det med 1 eller bør man ha 2? Vi er en familie med to voksene og to barn i småskolealder, så store berg og dalbaner, og ville karuseller er ikke på lista vår har du bodd på noen av de tilhørende hotellene? Noen generelle tips og anbefalinger til parkene? Anonymkode: 4a627...d70
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Var i Efteling i sommer. Fantastisk park som blåste oss av banen, med sine gjennomførte tema og fantastiske attraksjoner. Bare det å gå rundt i parken er en opplevelse i seg selv og noe vi ikke hadde forventet. Det er ikke en park med de største berg-og-dalbanene, men de var mer enn tøffe nok for våre småskolebarn. Vi var der en dag og fikk skrape litt i overflaten på parken, så den innbyr absolutt til to-dagers besøk. Så kommer den største ulempen: Kø. Vi måtte ofte stå 30-50 minutt i kø før attraksjonene. Noen ganger mindre. Det er en populær park. Likevel er opplevelsen av parken god, så jeg anbefaler den på det varmeste. Ingen parker i Norden kan sammenlignes med den. Vi bodde på Hotel Kaatsheuvel i gangavstand til parken. Fint hotell med liten lekeplass, restaurant i første etasje og stor matbutikk i samme lokale. https://guesthousehotel.nl/ Anonymkode: 5e22a...2af 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Var i Efteling i sommer. Fantastisk park som blåste oss av banen, med sine gjennomførte tema og fantastiske attraksjoner. Bare det å gå rundt i parken er en opplevelse i seg selv og noe vi ikke hadde forventet. Det er ikke en park med de største berg-og-dalbanene, men de var mer enn tøffe nok for våre småskolebarn. Vi var der en dag og fikk skrape litt i overflaten på parken, så den innbyr absolutt til to-dagers besøk. Så kommer den største ulempen: Kø. Vi måtte ofte stå 30-50 minutt i kø før attraksjonene. Noen ganger mindre. Det er en populær park. Likevel er opplevelsen av parken god, så jeg anbefaler den på det varmeste. Ingen parker i Norden kan sammenlignes med den. Vi bodde på Hotel Kaatsheuvel i gangavstand til parken. Fint hotell med liten lekeplass, restaurant i første etasje og stor matbutikk i samme lokale. https://guesthousehotel.nl/ Anonymkode: 5e22a...2af Tusen takk for kjempe flott svar! Anonymkode: 4a627...d70
Tanuki Skrevet 15. oktober 2023 #4 Skrevet 15. oktober 2023 Har vært i Efteling flere ganger, fantastisk park. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #5 Skrevet 15. oktober 2023 Jeg har vært noen ganger i Phantasialand, og det er en fin park. Det er litt mer enn bare berg og dalbaner der, og det er laget fint til. Man får en fin dag der, men jeg har aldri tenkt at jeg trengte to dager der. Har ikke bodd på hotell fordi jeg har familie der. Hvis man likevel er i Ruhr Gebiet og omegn, kan jeg anbefale Movie Park litt nord for Essen. https://www.movieparkgermany.de/en Anonymkode: 64cc9...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Skrevet 17. oktober 2023 Tanuki skrev (På 15.10.2023 den 17.40): Har vært i Efteling flere ganger, fantastisk park. Gleder oss! Syns parken ser veldig bra ut. Syns du man trenger 1 eller 2 dager? På nett syns jeg ikke det ser ut som det et så veldig mange attraksjoner, kommer opp noen og 30. men det er da inkl lekeplasser og de søplebøttene med den figuren 😄 Anonymkode: 4a627...d70
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #7 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 20.11): Jeg har vært noen ganger i Phantasialand, og det er en fin park. Det er litt mer enn bare berg og dalbaner der, og det er laget fint til. Man får en fin dag der, men jeg har aldri tenkt at jeg trengte to dager der. Har ikke bodd på hotell fordi jeg har familie der. Hvis man likevel er i Ruhr Gebiet og omegn, kan jeg anbefale Movie Park litt nord for Essen. https://www.movieparkgermany.de/en Anonymkode: 64cc9...1c9 Tusen takk for tips! Så du føler man rekker over og sett det man tenger på 1 dag? Anonymkode: 4a627...d70
Tanuki Skrevet 17. oktober 2023 #8 Skrevet 17. oktober 2023 52 minutter siden, AnonymBruker said: Gleder oss! Syns parken ser veldig bra ut. Syns du man trenger 1 eller 2 dager? På nett syns jeg ikke det ser ut som det et så veldig mange attraksjoner, kommer opp noen og 30. men det er da inkl lekeplasser og de søplebøttene med den figuren 😄 Anonymkode: 4a627...d70 Ville tro 1 dag holder, men om jeg hadde hatt muligheten ville jeg tatt 2. Tenker at da trenger en ikke haste mellom attraksjonene og kan ta seg bedre tid.
Nikea Skrevet 17. oktober 2023 #9 Skrevet 17. oktober 2023 Vært i Efteling tre ganger i mitt liv, som 2-åring, som 17-åring og som 22-åring. Jeg ELSKER den parken. Har både CD-en med musikken, Efteling-krus og en totebag fra parken. Nå har jeg selv en 4-åring og jeg klarer ikke vente til jeg kan ta ham med meg dit så han kan få oppleve det jeg har opplevd ❤️ Anbefaler virkelig den parken 😊 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #10 Skrevet 17. oktober 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for tips! Så du føler man rekker over og sett det man tenger på 1 dag? Anonymkode: 4a627...d70 Ja jeg har aldri vært der 2 dager. Jeg føler det holder med 1. Anonymkode: 64cc9...1c9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #11 Skrevet 19. oktober 2023 Har vært der flere ganger - har vært nok med en dag hver gang for min del. Men hvis dere har barn som vil ta det veeeldig med ro, er avhengige av en tre-timers dupp midt på dagen osv, ville jeg ha vurdert to dager. Anonymkode: 0513f...cef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå