AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Dette blir langt, men må langt tilbake. Jeg møtte min samboer å ble raskt sammen, vi hadde kjent hverandre 1 år før vi ble kjærester, for anonymeten hopper jeg frem i tid Jeg ble en dag oppringt av politiet og fikk beskjed om å komme inn til avhør, fikk beskjed jeg var vitne i hvor da ex var siktet for familievold, han var da min ex for vi hadde gått fra hverandre ca 6mnd før, siktelsen var overfor felles barn. på avhør fikk jeg spørsmål om jeg var utsatt for vold, å jeg svarte nei. Etter dette fungerte samarbeidet noen lunde ok. videre fremover fikk han seg kjæreste å han endret seg totalt, han ønsket å si ifra seg barna, ifølge han hadde han fått ny familie å ville fokusere på dette, vårt minste barn hørte den samtalen hvor far sa at han ikke brydde seg om våre barn og ønsket ikke å bidra videre, han sa også overfor barnet at han ikke brydde seg om han ble skadet, dette i sammenheng at han ikke ville montere sikkerhetsnett på trampolinen og når jeg sa at barna kunne skade seg om de falt sa han, hva gjør det? Under avhør ble jeg spurt om jeg var utsatt for vold. jeg svarte nei, jeg var akkurat kommet fra nattevakt, som var slutt 0730 og satt i avhør til klokken 1930 jeg var dødssliten, vet heller ikke hva jeg sa i avhør. Etter avhør flyttet jeg og barna på dagen, jeg og samboer hadde gjort det slutt men bodde i samme hus, så jeg flyttet ut han ville det, så hver mnd sendte jeg regning på fellesutgifter, strøm og bompenger Gjennom denne perioden truen han meg daglig, fikk derfor besøksforudnår jeg fikk besøkforbud, nektet han å betale felles utgifter, sitter derfor med betalinganmerkning, avtalen var at han betaler felles utgifter pluss halve lån, men han betaler ikke, han betal,er kun lån, å jeg gir halve lånet hver mnd. når jeg snakker med han, ber han meg trekke kølapp for det er så mange som vil ligge med han, ja han hopper så mye freem i samtalen. Her om dagen fikk jeg telefon samtale fra ex sin mor hvor hun sier jeg gjør alt jeg kan for å ødelegge for hennes sønn, han fikk en regning på 50 tusen for barnebidrag, hun mener alt som har skjedd er min feil, og kan ikke fatte at jeg kan kreve han for så mye penger, men han har ikke betalt noe for barna, så har levd ganske bra, og jeg har slitt. Fikk videre vite at ex har forsøkt ta sitt eget liv, så neste uke må jeg møte opp å ordne han sin situasjon. føler jeg ikke vil, men vil at barna skal ha besteforeldre på begge sider Anonymkode: 0b6f7...e71
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Pga traumebånd og fordi din eks-svigermor truer deg Anonymkode: 927b6...5cc 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 Tydeligvis en mann som kommer fra en dysfunksjonell familie. Og har ikke blitt opplært til å ha moral eller ta ansvar. Det er svigermors feile oppdragelse. Men du får gjøre hva som er rett og lovlig. Men trenger ikke snakke ned stygt om fars familie til barna. De må gjøre seg sin egen oppfatning om sin narsissistiske far. Synes synd på en del narsissister fordi de mangler selvinnsikt og lider under dette. Og da er det nærmest umulig å hjelpe dem fordi de ikke er i stand til å innrømme egne feil og mangler. Men skylder på andre for å beskytte seg selv for smerten ved å innse at de ikke er fullkomne. Anonymkode: abe6f...2e7 1
Gjest Refreng Skrevet 15. oktober 2023 #4 Skrevet 15. oktober 2023 Det er eksen som er voldelig og som er en stalker som forsøkte ta eget liv? Ser ikke problemet. Hvorfor skal du ordne livet hans? Dersom det er tilfelle, så lyver han om selvmordsforsøk for å tvinge deg tilbake i livet hans. Ikke fall for det. Mulig han kommer til å banke deg eller voldta deg om han får deg alene
Hmmmmmm Skrevet 15. oktober 2023 #5 Skrevet 15. oktober 2023 Hvorfor betaler du halve lånet til han, når han ikke betaler deg for de regningene du skulle ha betalt??? 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #6 Skrevet 15. oktober 2023 Overskriften din henger overhodet ikke sammen med innholdet. Du vurderer da ikke å gå tilbake til han? Du må skaffe deg hjelp, få solgt det huset og bryte all kontakt økonomisk, annet enn barnebidrag nav kan ta seg av. Moren hans han ikke noe med dette å gjøre, og hun høres ikke ut som en berikelse i barnas liv, hun høres som noen som kan lyve om selvmordsforsøk. Det er trussel og utpressing på det groveste, og kun for penger. Finn noen som kan hjelpe deg å redde opp i det økonomiske, at han har fått et krav på 50 000 høres ut som en god start (det er småpenger for en voksen mann som har forsørgeransvar for flere barn). Anonymkode: e255c...e52 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #7 Skrevet 15. oktober 2023 Hvis du går tilbake til han er det en million ganger verre enn en trampoline uten sikkerhetsnett. Du vil ødelegge livene til barna hvis du går tilbake! Og sorry, da er du en dårlig mor som svikter barna Anonymkode: 5edb6...847 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Skrevet 15. oktober 2023 Hvis du går tilbake til han så lurer jeg på om du har noe omløp i topplokket overhodet. Det vil være direkte skadelig ovenfor seg selv og barna. Mest sannsynlig vil bv komme i bildet. Du vil altså stå ved hans side? En mann som driver i deg og når som helst hadde kastet deg under bussen når noe bedre dukker opp? Selvsagt er han suicidal; han evner jo ikke kontroll over seg selv og følelsene sine, og dette gir han selvsagt masse problemer. Anonymkode: e4149...b90 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #9 Skrevet 15. oktober 2023 Først og fremst, pga vi ikke kjenner denne historien 100% så jeg uttaler meg kun utifra det TS forteller og at det er fasit Hadde dette vært min venninne med ansvar for mindreårige barn så hadde jeg gitt henne valget om å kvitte seg med denne mannen , både fysisk og økonomisk, eller å bli meldt inn til Barnevernet pga omsorgssvikt. TS skriver litt uklart til tider, men hvorfor betaler TS på lån og forskjellig til exen ? 1. Flytt vekk og bort sammen ned barna, og konsentrer seg om å skaffe barna en trygg hverdag i forhold til trygge omgivelser i hjemmet og på skole. 2. Kvinner må slutte å fokusere på en håpløs mann/far og la barna betale prisen. Den smellen kommer senere i form av et anstrengt forhold til mor og evt sosiale problemer ellers. Anonymkode: dbecf...7d3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 14.30): Først og fremst, pga vi ikke kjenner denne historien 100% så jeg uttaler meg kun utifra det TS forteller og at det er fasit Hadde dette vært min venninne med ansvar for mindreårige barn så hadde jeg gitt henne valget om å kvitte seg med denne mannen , både fysisk og økonomisk, eller å bli meldt inn til Barnevernet pga omsorgssvikt. TS skriver litt uklart til tider, men hvorfor betaler TS på lån og forskjellig til exen ? 1. Flytt vekk og bort sammen ned barna, og konsentrer seg om å skaffe barna en trygg hverdag i forhold til trygge omgivelser i hjemmet og på skole. 2. Kvinner må slutte å fokusere på en håpløs mann/far og la barna betale prisen. Den smellen kommer senere i form av et anstrengt forhold til mor og evt sosiale problemer ellers. Anonymkode: dbecf...7d3 Du har tydelig ikke møtt en narsissist, å at du ikke har venner som forteller/betror deg ting så har du svaret her. Mener du noe annet så er du i samme situasjon som TS. Inkompetente folk som svarer ut fra null erfaring. Nei ta svaret ditt, gjem det i hjerte å husk det når livet for deg butter i mot. Det vil det, sånn er det for alle, for din del heldigvis Anonymkode: 0b6f7...e71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå