Gå til innhold

Asosiale barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Nå er jeg den mannen som faktisk rekker ut en hånd til dere damer for og høre hva jeg burde gjøre. Jeg har 2 barn på 12 og 13 som jeg har 50%. De er alt jeg kan drømme om, snille, klarer seg selv og høflige. Men de er helt avhengige av meg, de vil helst henge med meg hele tiden! Er jeg borte i 4 timer en dag sitter de hjemme og venter for at lekekameraten(meg) skal komme hjem. Ingenting skjer om ikke jeg gjør noe.  Jeg prøver og få dem til og kontakte venner, henge med kompiser men nei. De vil bare være hjemme. Også venter de og venter til jeg finner på noe med dem… dette var ikke noe problem før men nå begynner jeg og bli bekymret!  Jeg er rett og slett litt sliten av og være far, bestevenn, lekekompis og han som alltid må være der om noe skal skje! Uansett hva jeg foreslår for aktiviteter eventuelt venner så er det NEI. Så sitter dem og venter til jeg skal finne på noe. Dette er jo kjempe hyggelig men det blir veldig slitsomt i lengden!  Hva er det jeg gjør feil? og hva kan jeg gjøre bedre 

Anonymkode: a6871...58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 11 åring er også slik. I dag sa jeg at den som ikke går ut må hjelpe til med husarbeidet. Min 11 åring valgte husarbeid. 
Vi har samtaler om det, barnet sier bare at trenger litt ro og være med oss. 
Har du spurt hvorfor de ikke vi? Kan det være at de savner deg den uka dere ikke er sammen at de vil være mest med deg? 
Her tror jeg det er at vårt barn er veldig til å ta inn alt og blir sliten av for mye sosialt, så når helgen kommer så lader barnet vårt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har en av hver. En 11 åring som er veldig sosial og er sammen med venner i en eller annen form daglig. Ordner seg helt selv på den fronten. Og en som lader inne i helgene. Begge deler er normalt. Men jeg er ikke lekekamerat til 12 åringen da. Jeg er samtalepartner, vi kan se på en film, vi kan dra ut på noe sammen og vi kan spille litt kortspill eller noe. Men jeg underholder ikke hele døgnet. 12 åringen må oppmuntres til å ta kontakt med venner. 

Anonymkode: 54d22...c44

Skrevet

Du har barna 50%

Anonymkode: dd2a0...d25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...