Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #1 Del Skrevet 25. januar 2006 Hei.... Dette høres kansje rart ut, men skal prøve å forklare så godt jeg kan. ÅRET er 1997- Det hele startet vell da jeg skulle søke meg videre fra grunnskolen. HAdde da ingen peiling på hva jeg ville bli. kom fra en liten plass å ingen hadde forberet meg på "voksenlivet", jeg levde i en beskyttet liten boble... Men ca 1 mnd før vi skulle søke på videregående gikk det da opp for meg. obs! Nå skal jeg flytte til byen på hybel! Jippi party all night long.... Slippe masete foreldre. Men hva skulle jeg søke? Allmenfag var jeg for "dom" for fikk jeg diskret hintet fram av lærerne... (hadde dorlige karakterer, vi var da barre to i klassen å jeg ble Mobbet hvær eneste dag) hadde over en mnd fravær det siste året å det var ikke for de jeg var syk. Men sa jeg var det for å slippe skolen å min klasse "kammerat"). (frustrerende at ingen tok afære!) På den tiden hadde jeg utplassering i barnehagen 2 timer i uka, men hvar jeg dær mest å lekte eller var det for å passe barna??? Kansje begge deler... Så da tenke jeg helse og sosial, MEn da husket jeg på en venninne som sa at det måtte jeg ikke gjøre for det var kjedelige greier.. Hum.. tenkte også på formgivning og der etter gullsmed. Men jeg kunne jo ikke tegne, å det måtte man for å gå formgivning fikk jeg fortalt... Så det ente opp med hotel og næringsmiddelfag.... hvorfor? Nei det husker jeg ikke men det var vel kansje noen som sa at det var mye praktisk kjøkken... jo mindre teori jo bedre! domme nek som jeg var!! jeg viste vell ikke bedre! 1998-Å da vi på ny skulle søke hadde jeg fått sansen for konditori. Å det gikk også greit helt til jeg skulle ha praksisperioden.... Hallo!!! Jeg fikk virkelig møte veggen, B menneske som jeg er. Stå opp så tidlig nei det gikk ikke for meg!! pluss at jeg fant ut at konditor yrket kansje ikke passet meg helt... 1999-Så da var det vell bare å finne noe nytt... to år var bortkastet... Så da søkte jeg meg på helse og sosial fag for jeg ville bli barne pleier.. det året ble det beste i mitt liv til da. gode karakterer i alle fag å nå måtte jeg være på rett vei... 2000-Så søkte jeg meg på hjelpepleien. Det gikk også greit men Så var det prakrsien å turnus lister. Første dag på jobb i syke hjem var det en mann som døde å jeg var den siste som så han i live, redd gammel mann som jeg gikk innom for å si takk for i dag sees i morgen.... en time etter ble han funnet død på rommet sitt å ingen var der for å holde han i hånden da han "dro". ellers så var det så uværdige forhold at jeg ble helt skremt!!!! Pluss at vi hadde en dorlig "hovedlærer" han kune jo ingen ting! så da året var omme torte jeg ikke å søke på andre året... 2001-SÅ da søkte jeg på barne arbeiderfaget... men kom ikke inn for jeg hadde brukt opp mine år. Obs , igjen kan vi ikke gå så lenge vi vil? Å en annen ting var jo om det hadde hvært plass for meg på den linjen så hadde jeg jo selfølgelig ikke fått stipend... Kall meg gjærne dum men det var da ingen som hadde fortalt meg det. Så da reiste jeg hjem å begynte å jobbe på fiskefabrikken i kommunen... 2006 -hær sitter jeg snart 25 år å har ikke tatt i en skole bok siden... men jobben på fabrikken frister ikke meg går å gruver for vær dag jeg skal på jobb. Å jeg trives ellers er jeg bor men jobben gjør meg gal. Andre jobber i kommunen -Barn/ungdoms skole, barnehage, forskjellige avdelinger i kommunen (har ikke peiling), butikk, sykehjem, hjemmehjelp. TRENGER SÅRT TIPS! FORETNINGS IDEER! -Hvem kan jeg snakke med for å få rådgivning? Takk for at du leste dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå