Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ber om hjelp til alt fra husvask, handling, kjøring osv

Flere med sånne venner?

Anonymkode: 5793b...cd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke noe problem å hjelpe venner og familie, eller be om hjelp sålenge ting er gjensidig. Jeg hjelper gjerne med ting som typisk er litt tomannsarbeid eller ting som ikke kan løses på egenhånd. For eksempel for å kjøpe og bære inn store ting som møbler og hvitevarer, hjelpe noen å hente bilen på et verksted eller lignende.

Jeg ville aldri spurt noen om hjelp til å vaske bare fordi jeg ikke gidder selv, eller latt meg bli utnyttet av noen som bare vil ha og ha men jeg ikke kan regne med å få noe igjen for.

Anonymkode: db49e...214

• Liker 2
Skrevet

Av og til gir en og av og til tar en i relasjoner. Så lenge ikke bare den ene part gir og den andre bare tar så har jeg heller ikke noe problem med å stille opp på slike ting. Og en trenger ikke bidra nøyaktig like mye på alle nøyaktige de samme områdene, men at noen som trenger hjelp til flytting f.eks hjelper med noe annet en annen gang.

Jeg orker like lite av sånn pittimeter relasjoner hvor alt skal måles slik en målte saft eller brus når en var barn og alt skal være nøyaktig likt og nåde den som ber om noe en gang for mye iforhold til den andre og noen som alltid holder regnskap over tjenester som jeg liker de som utnytter og alltid skal ta.

Men selvfølgelig husvask og slike ting kan en gjøre aleine enten en har mye støtte  rundt seg eller ei med mindre helsen er skral tenker jeg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Som ber om hjelp til alt fra husvask, handling, kjøring osv

Flere med sånne venner?

Anonymkode: 5793b...cd4

Ja, jeg har en sånn venninne, eller bekjentskap vil jeg kalle det og jeg hater det!

Jeg hjelper gjerne, og får også hjelp av venner. Men, jeg fordrar ikke å få telefoner med spørsmål om jeg "skal ut å kjøre" eller "er på veien". Jeg har forsøkt å tilby meg å kjøre på handling og da avtale dag og tid, det blir alltid takket, men unngått for så å ringe meg og på en ganske manipulerende måte indirekte be meg komme med sigaretter eller øl typisk, aldri melk og brød liksom 

Anonymkode: 72ccc...41f

Skrevet

Jeg hjelper gjerne, men ikke til småting som de egentlig klarer selv. Ei venninne kan være litt masete noen ganger og spørr om hjelp til alt mulig 

Anonymkode: 48f02...7ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...