Gå til innhold

Virker ikke interessert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet ikke om jeg er urimelig som tenker som jeg gjør, men bare syns hele «situasjonen» er trist og «irriterende».

Jeg synes farfaren og tanta til sønnen min viser ekstremt liten interesse for sønnen våres som er bikka 6mnd nå. Når han var i magen så gledet de seg ekstremt mye, når han ble født så var eneste svigersøster (tanta) klarte å lire fra seg var en «grattis» på melding til barnefar. That’s it. Hun har møtt mini 4 ganger i løpet av 6,5mnd, og alle gangene har VI tatt initiativ og kjørt hos henne. Hun utrykker til sin mor at hun er lei seg over at hun ser han så sjeldent, og at vi aldri sender snapper av han. Men vi har sendt en del snapper, men får aldri svar, og da gidder vi faktisk ikke å sende mere da vi føler oss til bry/plagsomme.. 
Så har vi farfaren som var superengasjert første 3mnd, og etter det falt interessen. Han har kun møtt mini èn gang siden 15.juli, og det var i dåpen.. Jeg har sagt flere ganger at vi vil gjerne komme på besøk, eller at han kommer hit, men hører ingen verdens ting.. (vi alle bor i samme by forresten). Når vi først møtes så får vi alltid høre at de nesten aldri ser oss, og at vi må ses oftere.

Jeg kjenner egentlig at jeg går å irriterer meg og er skuffet over mangelen på interessen, itillegg får inntrykk fra spesielt svigersøster at det er VÅR feil at hun ser han så sjeldent. Er mest lei meg på samboer sine vegne da jeg vet han synes det er trist da min familie viser veldig mye engasjement. 
Spørsmålet er egentlig om jeg er teit og urimelig som mener at de som vil ha en relasjon til barnet må faktisk jobbe litt for det selv? For jeg har gitt opp da jeg føler det bare fører til skuffelser. Men tanken jeg sitter igjen med er at DE faktisk må jobbe, ikke at vi skal tvinge på de kontakt og bli kjent med barnet.

Beklager langt innlegg, men tar gjerne imot tips/råd for å evt jobbe med det, eller bare få høre at det er helt innafor å tenke at de må jobbe mer for relasjonen:)

Anonymkode: 3b744...999

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...