Gå til innhold

Få mannen til å slutte å røyke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til hvordan overtale mannen til dette. Han bruker nesten 5000 kr i måneden på røyk. Er jo helt galskap. Jeg røykte selv før så vet det er vanskelig men sluttet da jeg så de begynte å bli svært dyrt. 4 år siden nå. 

Noen som har noen tips? Han blir sur når jeg eller ungene nevner det.

Anonymkode: c39fb...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spørs vel ikke om du skal la ham være i fred. 

Du har sagt ditt, og barna har sagt sitt. Han vet nok hva dere mener, og at det er både farlig og dyrt.

Dere ble vel sammen når han røkte også, og han lovet deg vel ikke noe sted å slutte røyke?

Ja og til slutt, kjempe bra at du sluttet å røyke. Det er godt gjort :) 

Bedre helse, mindre passiv røyking på andre, og bedre økonomi på dere. 

( tipper det hadde vært ca slik du hadde følt, om det var han som skrev dette innlegget om deg på kg )  

Endret av Amistad
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du visste hva du gikk in i... tror også du har prøvd alle triks...

Skrevet

Når det gjelder avhengighet, enten det er nikotin eller andre rusmidler, så tror jeg viktigste faktoren for å lykkes er å finne sin egen motivasjon for å slutte. 

Partneren min har i mange år ønsket at jeg skal slutte å snuse. Jeg for min del har ikke hatt et ønske før nå nylig, men nå har jeg nylig sluttet av helsemessige årsaker (uten mas fra omgivelsene). 

Poenget mitt er at dette var noe jeg måtte finne ut av selv. Jeg måtte ønske det selv og finne motivasjon til det. 

Anonymkode: 346ea...448

• Liker 2
Skrevet

Jeg klarte å slutte ved hjelp av damping. 

Anonymkode: b7b23...e4d

• Liker 1
Skrevet

Hadde dette vært meg så hadde jeg røyket enda mer på trass.

• Hjerte 1
Skrevet

5000??? Jeg snuser, bruker 600,- i mnd. Kjøper i Sverige da, koster typ 1200,- om jeg hadde kjøpt i Norge. 

Anonymkode: fce55...b54

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

5000??? Jeg snuser, bruker 600,- i mnd. Kjøper i Sverige da, koster typ 1200,- om jeg hadde kjøpt i Norge. 

Anonymkode: fce55...b54

Ja sjokkerende mye. En 20 pk for dagen og den koster 150 kr så da blir det sånne summer. Bor langt fra svenskegrensen dessverre. 

Anonymkode: c39fb...068

Skrevet

Hvis han bruker "egne penger", ikke røyker inne eller i bilen, og du har eget soverom, så er det vel ikke så mye dere skal ha sagt.

Anonymkode: 86254...3d2

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde reist på en deilig ferie hvert år for 60 000kr, helt alene. Så kunne han sittet der med røyken sin…

Anonymkode: 5e426...be1

• Liker 2
Skrevet

Hadde insistert på å spare tilsvarende summen han bruker på seg selv. Han må ønske å slutte selv. Noe annet nytter ikke. Sluttet selv for 10 år siden, så vet hvor vanskelig det er

Skrevet

Les boka endelig ikke-røyker. Evt lydbok. Funker gull!!!!

Anonymkode: 6d7eb...638

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke få noen andre til å slutte uten at de vil det selv. Min partner prøvde å få meg til å slutte med snus, det ble bare masse frustrasjon og krangel og jeg som skjulte det fordi jeg ikke orka maset. Da jeg fant motivasjonen selv (graviditet) sluttet jeg. 

Anonymkode: 51a9e...32e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...