Gå til innhold

Gi sitt eget barn mat fra McDonalds flere dager i uka. Hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker du skal slutte å dømme jeg TS. Venninnen min var på McDonalds to ganger med ungene sist uke. De har hatt en vannskade på kjøkkenet som gjør kjøkkenet for øyeblikket ubrukelig. I tillegg har den ene ungen vært syk og har hatt svært dårlig matlyst, men McDonalds har fristet. Man vet ikke alltid hvorfor andre tar de valgene de gjør.

En annen venninne var innom McDonalds både til og fra høstferie for å holde ungene glade på en lang biltur. 

Det finnes virkelig værre ting her i verden enn at man innimellom kanskje spiser litt mer junk enn man burde.

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Endret av Sarajensen123
Feil innlegg
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja

Anonymkode: 3bd5b...61f

OK, men takk og lov er ikke alle like fanatiske. Men hva gjør du om barna skal overnatte borte, er invitert i bursdag selskap, på 17. mai og så videre?Sender du da med de mat?

Anonymkode: d8c92...c32

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Som flere nevner her, så er det stor forskjell på to ganger på ei uke og to ganger i uka på jevnlig basis. Og siden du har barn selv, så bør du vel vite at mange unger skryter og tuller og sier ting som ikke er helt sant?

Skrevet

Er det noen rart i jeg gruer meg til mine barn får venner og og foreldre får høre ting..når en foreldre skriver på kg at slike foreldre er dårlig foreldre for de får mc Donalds mat 2 ganger på 1uke? Herregud..

For det første er faktisk ikke maten på mc Donalds så ille...du får kjøpt kylling og salat etc...og burger på mc Donalds er ikke verre en den du lager hjemme.

Og for det andre..ts...slike som det må f ta seg en bolle...skal du seriøst legge deg oppi noen slikt..har du for lite å gjøre...og jeg håpet du ikke heter Karen.

Gruet meg til foreldre til mine barns venner får høre at jeg har en kronisk sykdom,angst og depresjon og spiser mye sjokolade..da ville vel slike som deg spurt om du skulle ringt bv 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, Sofakona said:

Og for det andre..ts...slike som det må f ta seg en bolle...

En bolle ok, men ikke to i uken! 😅

Anonymkode: 794f4...ab6

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En bolle ok, men ikke to i uken! 😅

Anonymkode: 794f4...ab6

Nei huff he he...det er jo skikkelig usundt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2023 den 23.02):

Bakgrunnen for at jeg spør om dette er at en venninne av min datter er på overnatting hos oss i helga. Hun fortalte at foreldrene hadde tatt henne med på McDonalds to ganger på en uke. Dette er da helt hodeløst av foreldrene? Lurer på hva de tenker når de forer sitt eget barn med slik søppelmat. Ble jo helt satt ut da hun fortalte dette under middagen i dag. Vet ikke folk at slik mat er kjempe usunt? Spesielt for et barn også. Lurer virkelig på hva annet de forer dette stakkars barnet med der hjemme. Helt ansvarsløst spør du meg.

Anonymkode: 0b12a...d22

Det er ikke sikkert det er så ofte til vanlig. Kan være det var spesielle anledninger. Og du sier heller ikke noe om hvor mye/hva som ble konsumert. Middag og/eller «dessert». Mulig du vet, men jeg vet ikke noe om McDonalds sine barneporsjoner. 

Jeg synes du er for rask til å dømme foreldrene. Du sier ikke noe om at barnet er overvektig, noe hun trolig hadde vært om hun ofte spiste på McDonalds.

• Liker 1
Skrevet

Hehehe, hun spiser nok ikke det der to ganger hver uke😂 

Synes egentlig ikke det er så ikke om man ellers spiser sunt. Jeg kunne fint gitt det der til barna mine en gang i uken. 

Så kan man jo tenke hva alternativet er? Leverpostei for barn kun bestående av fyllstoff? Helfabrikata grateng med tre prosent oppdrettsfisk? Vegetarmiddag med bare proteinfyll? 😂 

Helt ærlig, går helt fint. Og vi skal ha kebab etterpå. 

Anonymkode: 4257f...e31

• Liker 4
Skrevet

Må være bedre enn at ungen sulter når den må spise ekkel hjemmelaget mat dra bunnen 😉 Maccern og fjordlands all the way. Og toro, mhmm god mat hver dag 😊

Anonymkode: 2919e...885

• Liker 1
Gjest Odyssinous
Skrevet (endret)

.

Endret av Odyssinous
Skrevet

Gi sitt eget barn mat fra McDonalds flere dager i uka. Hva tenker dere?

Merker at jeg ikke kunne brydd meg mindre om hva andre foreldre mater sine barn. Å bruke energi på å tenke over dette er faktisk ganske patetisk.

Anonymkode: 814fe...fd2

• Liker 3
Skrevet

Her sitter jeg og spiser min hjemmelagde salat uten dressing eller olje, og drikker sitronvannet mitt. Men når jeg har lest denne tråden fikk jeg skikkelig lyst på mcDonalds. Så det blir nok burger til kvelds. Det kalles balanse, og det er ikke farlig. 😊

Vi vet ikke hva annet dette barnet spiser.

Jeg tenker personlig at man skal være forsiktig med å dømme andre. Kanskje foreldrene ikke er så flinke på kosthold, men veldig flinke på alt annet. Det er klart at det er ideelt om barn aldri hadde fått søppelmat eller raffinert sukker, men ingen makter å leve ideelt på alle områder av livet hele tiden.  Vi bør ikke dømme andre fordi de kommer til kort på andre måter/områder enn oss selv. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men herregud! Er det noe å skrike opp om da? Kan være et unntak! Hun hadde vel ikke snakket om det dersom det var helt vanlig hjemme hos dem?! Håper ikke dere satt og gapet og himlet med øynene og lot barnet få en følelse at de hadde gjort noe galt! 

Anonymkode: 18826...209

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke lest hele tråden, men herregud! Er det noe å skrike opp om da? Kan være et unntak! Hun hadde vel ikke snakket om det dersom det var helt vanlig hjemme hos dem?! Håper ikke dere satt og gapet og himlet med øynene og lot barnet få en følelse at de hadde gjort noe galt! 

Anonymkode: 18826...209

Du skal nok ikke se bort i fra at det var synlig at jeg reagerte. Jeg ble satt ut og visste ikke hva jeg skulle si 

Anonymkode: 1eb86...b8f

Annonse
Skrevet

Du skal nok ikke se bort i fra at det var synlig at jeg reagerte. Jeg ble satt ut og visste ikke hva jeg skulle si 

Det er trist for barnet. Bedre å spille med. 

Anonymkode: 423bf...9db

• Liker 3
Skrevet

Ønsker du at barnet ditt skal ende opp uten venner? For hadde jeg fått vite at foreldrene til mine barns venner får barna mine til å føle det ukomfortable sender jeg ikke barna mine dit igjen med det første. Og når foreldrene i tillegg er dømmende og henger oss ut på nett er det mennesker vi vil omgås.

• Liker 4
Skrevet
Tomas77 skrev (På 14.10.2023 den 23.15):

Hadde vi vært på hytta sist uke som vi ofte er i høstferiene så hadde det nok blitt Burger King to ganger på en uke. Dårlig med Maccern i Valdres. Oh the shame, the shaaaaame. 

hva er greia med å skryte av hvor kule dere er som forer ungene med drittmat, og lærer dem at kos = junk? Ja heia heia, det er sååååå kult azz 👍 

Anonymkode: 19ffc...e9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ønsker du at barnet ditt skal ende opp uten venner? For hadde jeg fått vite at foreldrene til mine barns venner får barna mine til å føle det ukomfortable sender jeg ikke barna mine dit igjen med det første. Og når foreldrene i tillegg er dømmende og henger oss ut på nett er det mennesker vi vil omgås.

Det er vel sånn sett ikke det største tapet å miste kontakt med barna i en fastfood-familie, fordi MacDonalds-mor og frityr-far blir fornærmet.

Anonymkode: 19ffc...e9f

Skrevet

Herregud, for en tråd. 😂

Anonymkode: 814fe...fd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...