AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 Bakgrunnen for at jeg spør om dette er at en venninne av min datter er på overnatting hos oss i helga. Hun fortalte at foreldrene hadde tatt henne med på McDonalds to ganger på en uke. Dette er da helt hodeløst av foreldrene? Lurer på hva de tenker når de forer sitt eget barn med slik søppelmat. Ble jo helt satt ut da hun fortalte dette under middagen i dag. Vet ikke folk at slik mat er kjempe usunt? Spesielt for et barn også. Lurer virkelig på hva annet de forer dette stakkars barnet med der hjemme. Helt ansvarsløst spør du meg. Anonymkode: 0b12a...d22 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Kjente jeg ble litt småkvalm bare av å lese om dette. Sykt å høre at det faktisk finnes foreldre som gjør sånt som det her. Stakkars barn Anonymkode: 1eb86...b8f 3 1 3
Populært innlegg Rosa Gnom Skrevet 14. oktober 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 14. oktober 2023 To ganger på en uke? Eller to ganger hver uke over lenger tid? Det er en vesentlig forskjell her. Ser ikke noe problemer med å spise mcdonalds hverdag i en uke hvis man ikke spiser det resten av året. 75 1 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 14. oktober 2023 Og du vet at de gjør dette hver uke? Det var høstferie sist uke. Pass på deg selv du. Anonymkode: c35fc...b05 41 2 10
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Enig i at det er dårlig mat, og at det ikke er mat jeg personlig ville gitt mitt barn flere ganger på en uke. Men vi vet jo ikke om det bare var den ene uken eller hver uke. Det kan jo være formildende omstendigheter. De måtte ut av huset fordi de ikke har hatt fungerende kjøkken. Kanskje pusser de opp, kanskje er foreldrene syke eller går gjennom en krise. Anonymkode: fd922...19c 10
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 Kontakt BV! Anonymkode: c17fa...a58 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 Tenker at dette er ingenting jeg må tenke noenting om. Foreldre bestemmer over sine egne barn. Kanskje hadde de to mc'sdonald mat på en uke og så går det kanskje år og dag mellom neste gang, (men da kommer sikkert du ts med noen tilleggsopplysninger etterhvert som at du vet disse foreldrene gjør det ofte, pleier å være sånn når ikke alle er like hysterisk enig med de). Dessuten forteller barn ofte deler av en historie, men ikke alltid hele historien😉 Som kan være greit å ta med seg når en gjenforteller hva barn har sagt. Med andre ord: ingen grunn til hysteri og ekstremisme så langt. Anonymkode: 22158...2b6 6 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #8 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg blir så sint når jeg leser så dømmende innlegg! Er det 2 ganger hver uke, så er det naturligvis ikke bra! Men 2 ganger på en uke, betyr ikke at det er slik hver uke. Du vet ingenting om årsaken. Det kan være latskap, det kan også være at foreldrene står i ting som gjør at de gikk for den lettvinte løsningen. Barnet har fått mat. McDonalds betyr ikke at det fikk både brus og is, det kan ha vært mat og vann/melk, og det overlever man fint på en uke. Kanskje man heller skal konsentrere seg om litt viktigere ting en middagsvanene til andres barn en helt vilkårlig uke? Anonymkode: ec2fe...1ff 25 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #9 Skrevet 14. oktober 2023 To ganger per uke året gjennom? Eller tilfeldigvis to ganger på én uke, men ellers ikke i løpet av året? En vesensforskjell, spør du meg. Anonymkode: ff333...5ab 9 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 Helt uproblematisk hvis det er McSalat. Anonymkode: 9eae3...200 1
Tomas77 Skrevet 14. oktober 2023 #11 Skrevet 14. oktober 2023 Hadde vi vært på hytta sist uke som vi ofte er i høstferiene så hadde det nok blitt Burger King to ganger på en uke. Dårlig med Maccern i Valdres. Oh the shame, the shaaaaame. 21 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #12 Skrevet 14. oktober 2023 Meg over igjen. I vinter var jeg og datteren min tilfeldigvis to ganger på McDonalds på én uke (show + møtte tilfeldigvis hennes bestevenninne som skulle dit en annen dag). De to første - og til nå to eneste - gangene hun har vært der hele sitt femårige liv. Hun gikk likevel i flere uker etterpå og sa «der spiser vi ALLTID» når vi passerte en McDonald’s i tiden etterpå… Anonymkode: ff333...5ab 17 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #13 Skrevet 14. oktober 2023 Kanskje siden det er høstferie? Går an å tenke litt før man antar og konkluderer. Men neste gang syns jeg du skal be henne skrive en liste over alle gangene foreldrene tar henne på mcdonalds og så kan du lime det inn i boken din👍 Anonymkode: 835c7...1f1 7
hegehei Skrevet 14. oktober 2023 #14 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kontakt BV! Anonymkode: c17fa...a58 Du tuller nå, ikke sant??!? 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #16 Skrevet 14. oktober 2023 Eksen min kjøpte junk food til seg selv og datteren til alle middager. (Pluss Nugatti på loff alle øvrige måltider pluss godis hver dag - viktig at ungen trives hos pappa vettu. 🙄) Regner med han holder på slik fortsatt. Oppskriften på å få en kresen unge, hvis man kan kalle det å kun spise drittmat å være kresen. Man lærer hvertfall ikke ungen å spise sunt og variert på denne måten. Man lærer derimot ungene å crave fett og sukker, som gjerne blir overvektsproblemer på sikt. Og jo, det er fint å kose seg, men når all kos i livet handler om å trykke mat og godis i trynet og til og med enhver kort gåtur inkluderer sjokolade som belønning, er man ute å kjøre. Anonymkode: 17cae...126 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #17 Skrevet 14. oktober 2023 Å fore barnet sitt med sånt søppel flere dager i uken er da egentlig omsorgssvikt. Utrolig dårlige valg av foreldrene her Anonymkode: 0b12a...d22 1
tussi84 Skrevet 14. oktober 2023 #18 Skrevet 14. oktober 2023 Du vet jo ikke nødvendigvis alt er. Eneste du vet er at denne uka så har hun spist 2 ganger på Mac Donalds. Du vet jo ikke om det er sånn hver uke. Om det hadde vært hver uke, så hadde det ikke vært bra, men en sjelden gang 1-2 ganger per uke er ikke farlig. Det er ikke farlig at unger får sånne ting av og til, så lenge det ikke blir for ofte. 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #19 Skrevet 14. oktober 2023 Det gjorde vi også da vi var på høstferie i forrige uke. McDonalds lå rett ved stranda og var et supert sted for lunsj. Vi spiste fisk og sjømat til middagene om kvelden. Og barna drakk brus, og vi drakk flere glass vin i løpet av uka! Solte oss gjorde vi også, og kan legge til at vi dro på ferie med fly. Jeg syns veldig godt om oss, mannen min og meg, jeg tenker det var oss og barna vel undt. Anonymkode: 40463...b62 14
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #20 Skrevet 14. oktober 2023 Så grusomt , herlighet går ikke an! Det må virkelig komme en lov mot det der 🙄 Anonymkode: 72d13...407 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå