AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 Min snart voksne datter går på videregående, og bor hos sin far. Hun er travelt opptatt, og er ikke ofte hos oss, men endelig hadde hun tid en langhelg. Hun ville gjerne ha besøk av kjæresten sin mens hun var her, og vi sa ja til det, men nei til overnatting av han. Min samboer synes dette besøket ble svært slitsomt. Han irriterte seg over at de satt i sofaen sammen med oss, og da med nesen i mobilen store deler av tiden. Da kunne de like godt sitte en annen plass. Jeg er ikke nødvendigvis uenig i det, men jeg blir litt lei meg på min datters vegne, at dette besøket ble ansett som så belastende. Hun vet ikke noe om det da. Kjæresten var normalt høflig og grei han, men kanskje litt frempå. Det er jo ikke nødvendigvis negativt, men det kan være litt slitsomt. Nå har de reist, og samboeren min sier han kommer til å slite med dette i fremtiden, om han skal besøke oss mer. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det, for meg var det mest slitsomt at han ble så utilpass og etterhvert ganske tydelig irritabel (tror ikke de merka noe). Det er jo slitsomt med besøk, vi er introverte begge to. Men vi har også mindre barn sammen, og jeg sier at de også kommer til å ha med besøk hjem. Han mener at han fint vil takle barn på besøk, og at han ikke har tatt stilling til om de kan ha besøk når de blir ungdommer. For min del er ikke det noe man tar stilling til, det er helt selvsagt. Hva tenker dere? Anonymkode: e3cab...9a6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Selvsagt kan ungdommen også ha besøk, ærlig talt. Anonymkode: 4549d...c96 15
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 Ehhhh... Ungdommene må selvsagt få lov å ha besøk. Skjønner ikke at dette er et tema engang jeg. Men har hun ikke et rom de kan trekke seg tilbake på? Anonymkode: fba21...591 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 Det blir et problem at han føler det så slitsomt. Det er viktig at ungdommen føler seg velkommen hjemme med sine kjærester. Ved å skyve de bort vil dere miste en nær relasjon til de. Også senere som voksne. Anonymkode: d2561...ab5 6 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Den som blir sliten trekker seg tilbake. Leser ikke noe som tilsier at besøket var «mye», så da får heller han samboeren din gå å legge seg på senga å lese eller noe om det er så mas med to stk som sitter i sofaen. Han har ikke tatt stilling til OM barna deres kan ha besøk når de er ungdommer?? Hva i alle dager Anonymkode: a530a...d1e 5 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 Mannen din virker litt egenrådig og sta. Han vil at folk skal ta hensyn til han, men tar ikke hensyn selv. Han kan trekke seg unna om det blir plagsomt når datteren din er på besøk (med eller uten kjæreste). Han kan gå og slappe av på rommet sitt, det gjør min mann. Han er heller ikke glad i besøk, er introvert og lydsensitiv. Anonymkode: a37b8...eb2 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 Mannen din høres ut som en idiot. Anonymkode: 60f3a...af6 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Skrevet 15. oktober 2023 Hvordan har han vært mot din datter før? Og hvorfor bor hun ikke sammen med sin mor? Anonymkode: a606b...2c1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #9 Skrevet 15. oktober 2023 Wow! Dette er et ikke problem i alle familier jeg kjenner til. I min krets er vi opptatt av å ha et trygt sted barn/ungdommen kan «henge» så vi har åpent hus. Jeg forstår at dette ikke like attraktivt for alle, men besøk er en del av å ha barn og etterhvert ungdom. I dette tilfellet hvor hun ikke bor med dere en gang så bør i hvertfall terskelen være lav for å ta i mot besøk, alternativet kan kanskje bli at hun etterhvert dropper å besøke deg. Anonymkode: a507d...fc3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #10 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan har han vært mot din datter før? Og hvorfor bor hun ikke sammen med sin mor? Anonymkode: a606b...2c1 Han er fin mot henne, han har kjent henne siden hun var 8. Da bodde hun også annenhver uke hos oss. Hun bor ikke hos oss nå fordi hun går på skole for langt unna. Anonymkode: e3cab...9a6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #11 Skrevet 15. oktober 2023 Da får mannen din gå på soverommet! Hjelpes! Anonymkode: a1efe...39d
Arkana Skrevet 15. oktober 2023 #12 Skrevet 15. oktober 2023 Det er like mye din datters hjem som din manns, selvfølgelig skal hun få ha besøk og selvfølgelig skal de få bruke fellesarealene. Hvis han ikke liker at de sitter i stua får han gå og sette seg et annet sted. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #13 Skrevet 15. oktober 2023 Den sure gubben får gå på et annet rom, gå eller kjøre en tur eller noe sånt om han ikke tåler at noen andre som bor i samme hus har besøk.. Anonymkode: 07d50...5c4
Daria Skrevet 15. oktober 2023 #14 Skrevet 15. oktober 2023 Min første tanke er at jeg skjønner hvorfor hun ikke er hos dere så ofte...Hun får til nød ha kjæresten på besøk, men for all del ikke på overnatting, det er feil at de sitter i sofaen med telefonen og også feil - slitsomt, faktisk - at kjæresten snakker på eget initiativ. Hva ville vært godkjent oppførsel av tenåringer i dette som vel også skal være hennes hjem? 2
GammelKaktus Skrevet 15. oktober 2023 #15 Skrevet 15. oktober 2023 Synes litt synd på datteren din for hun merker garantert at denne samboeren din er negativt innstilt. Det er jo slik det er når barna blir eldre, de har venner og kjærester som er på besøk, det må man bare leve med. Jeg liker meg og godt alene men merker jo ikke noe til om mitt barn har besøk, da styrer jo han med det. Føler denne samboeren din gjør seg vanskelig bare fordi han "kan". Hvis det er så stress for han så kan han jo trekke seg tilbake på soverommet eller reise på hytta så slipper dere at han forsurer stemningen. Ville og vært veldig betenkt på utsagnet at han ikke har tatt stilling til om deres felles barn skal ha besøk, altså hvilken planet befinner fyren seg på, merkelig type.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #16 Skrevet 15. oktober 2023 Jeg kan faktisk skjønne mannen din litt, dersom de satt hele helgen i sofaen og det var helg. Mange trenger å koble av i helgen og ikke alle klarer å koble helt av dersom det er "fremmede" i huset, og iallfall ved siden av i sofaen. Det som kanskje overrasket meg mest er at disse ungdommene av fri vilje ønsket å sitte i sofaen sammen med foreldrene? Da jeg var like gammel så trakk vi oss så langt unna foreldrene som over hodet mulig, fordi vi ønsket å være for oss selv. Dette gjorde så og si alle vennene mine også. Vi kunne sitte med foreldre om vi var alene, men hadde vi besøk ønsket vi en foreldre fri sone..... Anonymkode: 750d2...7b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå