AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 For 2,5 år siden ble jeg hasteopert etter fødsel. Da jeg våknet fra narkose sleit jeg veldig med å puste samt en ekstrem slimdannelse i halsen. Jeg ble liggende fler dager på sykehuset, der jeg blandt annen dro i snoren for jeg desperat gråt om hjelp mot halsen, slim dannelsen var så ekstrem at jeg ikke fikk puste. Sykepleiere ga bare beskjed om at dette var normalt. Så problemet har vedvart i 2,5 år etter. Jeg har problemer hver dag, og enkelte dager er verre en andre. Hyppige infeksjoner, og et stadig immunforsvar som ligger å kjører på skaden det ble medført i luftrøret under intubering. Det har blitt tatt undersøkelser i ettertid hos øre nese og hals lege, men ingen funn. Jeg er dermed på desperat leit etter noen som har erfart lignende, og kan dele sine erfaringer, utredninger etc det har blitt tatt. Savner mitt normale liv jeg hadde før denne narkosen ❤️ Anonymkode: f0cab...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Har du fått på ist en skade i luftrøret? Du skriver jo at ØNH ikke fant noe, ergo har du ingen skade. I de 14 årene jeg har jobbet med dette, har ingen andre skader enn litt sår hals, klem på leppa blitt meldt. Tuben er myk. Det er helt normalt å slime etter ekstubering. Tror plagene dine kommer av andre ting. Anonymkode: 1105a...74a 1 2
Purple_Pixiedust Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du fått på ist en skade i luftrøret? Du skriver jo at ØNH ikke fant noe, ergo har du ingen skade. I de 14 årene jeg har jobbet med dette, har ingen andre skader enn litt sår hals, klem på leppa blitt meldt. Tuben er myk. Det er helt normalt å slime etter ekstubering. Tror plagene dine kommer av andre ting. Anonymkode: 1105a...74a Jeg ble hasteintubert og skadet. Fikk påvist granulomer i halsen som måtte opereres bort. Så det kan skje det. Men de var jo lett å se for ØNH da. 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #4 Skrevet 15. oktober 2023 Har du tatt gastroskopi? Stille reflux kan gi problemer med slim, og det kan gi følelsen av å ikke få puste ordentlig. Er det et mønster på når du har mye eller mindre symptomer? Alkohol, kaffe og sjokolade er kjente triggere, samt store måltider og mat kort tid før du legger deg ned. Anonymkode: ff6d0...17c 2 2
victoriiaa Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 Ja det ble tatt gastroskopi uten noe funn. Samt har gått på somac i 1 måned uten bedring Jeg vet at alkohol er en dårlig trigger, men tåler det generelt veldig dårlig 1
victoriiaa Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 14.10.2023 den 22.52): Har du fått på ist en skade i luftrøret? Du skriver jo at ØNH ikke fant noe, ergo har du ingen skade. I de 14 årene jeg har jobbet med dette, har ingen andre skader enn litt sår hals, klem på leppa blitt meldt. Tuben er myk. Det er helt normalt å slime etter ekstubering. Tror plagene dine kommer av andre ting. Anonymkode: 1105a...74a Ja muligens det kan komme av andre årsaker. Men synes samtidig det er rart at problemene har vedvart siden jeg våknet fra den narkosen. Samtidig som stemmen har aldri vært det samme siden.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 victoriiaa skrev (1 time siden): Ja muligens det kan komme av andre årsaker. Men synes samtidig det er rart at problemene har vedvart siden jeg våknet fra den narkosen. Samtidig som stemmen har aldri vært det samme siden. Har du lest i journalen din om de hadde noe form for problemer under intubering? Anonymkode: 12e20...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du lest i journalen din om de hadde noe form for problemer under intubering? Anonymkode: 12e20...0b7 Har man problemer med intubering får man ett anestesiproblemkort man skal ha med seg i lommeboka. Anonymkode: 1105a...74a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå