AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg arrangerte barnebursdag i helgen. Ikke noe fantastiske greier, men leide et lokale, kjøpte dekorasjoner, snacks, kaker, pølser, godteposer = 5000 kr Så var det bursdagen på selve dagen med middag og kaker til de voksne + alle gavene til barnet. Blir for 10 000 for en bursdag selv om det ikke er noe fancy. Anonymkode: 6df11...20a 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Det er jo hva man gjør ut av det… vi leide bhg og endte under 2000 på bursdagsfeiring med 24 barn. Og brukte langt under 5000 på familiebursdag på dagen…. Anonymkode: bbc8b...19b 22
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 Ser jeg misforstod litt, men brukte fremdeles godt under 5000 på gave til barnet og familiebursdag på dagen Anonymkode: bbc8b...19b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo hva man gjør ut av det… vi leide bhg og endte under 2000 på bursdagsfeiring med 24 barn. Og brukte langt under 5000 på familiebursdag på dagen…. Anonymkode: bbc8b...19b Bare leie av lokale (et rom på SFO) koster 1000 kr her. Anonymkode: 6df11...20a
GammelKaktus Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Koster jo det man legger i det. Jeg brukte og et par tusen, kanskje rundt 3-4000 og jeg hadde gratis lokale men gjorde litt utav det med dekorasjoner og slikt. Kunne fint fått gjort det billigere men har bare et barn så da kjører jeg på. Familiebursdagene har vært rimeligere men da er det mat og ballonger og så har jeg brukt dekor som fortsatt var brukandes fra vennebursdagene. Her har man og mulighet til å låne gymsal og barnehage når man har barn der og det er gratis for de som ønsker det. Vi har ikke benyttet oss av det siden vi har hatt andre muligheter. Uansett, alt koster penger så må man selv velge hvordan man vil prioritere. De siste årene etter korona så har vi bare hatt bursdager som har vært på diverse trampolineparker og lignende og det har kostet omtrent det samme som jeg brukte før når jeg sto for alt selv, men nå slipper jeg å rydde etterpå.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 Tja, sist kostet det under 600kr og min halvpart var dermed under 300. Gratis lokale, pølser, brus, snacks og kaker, pappkopper og servietter. Skal sies at min har vokst fra ballonger og sånt da. Anonymkode: 4a566...4cd 10
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg har aldri brukt slike summer på en barnebursdag. Og det går faktisk helt greit å stappe alle klassens 17 barn av samme kjønn inn i en leilighet på 67 kvm om det regner og vi ikke kan være ute. Kaotisk de timene det står på, men vips er det et år til neste gang. Men ja, barnebursdag er en uoverkommelig utgift (eller innsats eller noe annet vanskelig) for en del familier. Anonymkode: b13f1...a93 24 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #8 Skrevet 14. oktober 2023 Tja, som en ansvarlig voksen beregnet du vel kostnader for barnebursdager i det fremtidige «har vi råd til å få barn»-budsjettet? Eller var du av de som trodde barn ikke kostet noe? For øvrig helt unødvendig å bruke 5000 på barnebursdag + 5000 for feiring med familien. Anonymkode: 43afe...80b 20 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #9 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Tja, som en ansvarlig voksen beregnet du vel kostnader for barnebursdager i det fremtidige «har vi råd til å få barn»-budsjettet? Eller var du av de som trodde barn ikke kostet noe? For øvrig helt unødvendig å bruke 5000 på barnebursdag + 5000 for feiring med familien. Anonymkode: 43afe...80b Hvor står det at jeg ikke har råd til dette? vi har ikke dårlig råd, vi sparer over 30 000 i mnd og lever godt. Jeg merker ikke 10 000 tiø en barnebursdag. men jeg observerer at det koster en del, selv om det ikke er fancy Bare ingredienser til kaka var 500 kr! Fra kiwi! Så kom muffins, forskjellige geler, snacks, mat, brus, leie av lokale, dekorasjoner btw, bursdagsbarnet var fornøyd Anonymkode: 6df11...20a 5 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 FrøkenMånestråle skrev (48 minutter siden): Koster jo det man legger i det. Jeg brukte og et par tusen, kanskje rundt 3-4000 og jeg hadde gratis lokale men gjorde litt utav det med dekorasjoner og slikt. Kunne fint fått gjort det billigere men har bare et barn så da kjører jeg på. Familiebursdagene har vært rimeligere men da er det mat og ballonger og så har jeg brukt dekor som fortsatt var brukandes fra vennebursdagene. Her har man og mulighet til å låne gymsal og barnehage når man har barn der og det er gratis for de som ønsker det. Vi har ikke benyttet oss av det siden vi har hatt andre muligheter. Uansett, alt koster penger så må man selv velge hvordan man vil prioritere. De siste årene etter korona så har vi bare hatt bursdager som har vært på diverse trampolineparker og lignende og det har kostet omtrent det samme som jeg brukte før når jeg sto for alt selv, men nå slipper jeg å rydde etterpå. Ja jeg brukte også penger på dekorasjoner og stæsj og kjøper dyre ingredienser til kake. Toro langpanne er ikke noe jeg serverer. Anonymkode: 6df11...20a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #11 Skrevet 14. oktober 2023 44 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri brukt slike summer på en barnebursdag. Og det går faktisk helt greit å stappe alle klassens 17 barn av samme kjønn inn i en leilighet på 67 kvm om det regner og vi ikke kan være ute. Kaotisk de timene det står på, men vips er det et år til neste gang. Men ja, barnebursdag er en uoverkommelig utgift (eller innsats eller noe annet vanskelig) for en del familier. Anonymkode: b13f1...a93 Det går sikkert men jeg betaler gladelig Leo's Lekeland for å slippe. Anonymkode: fa056...c26 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #12 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvor står det at jeg ikke har råd til dette? vi har ikke dårlig råd, vi sparer over 30 000 i mnd og lever godt. Jeg merker ikke 10 000 tiø en barnebursdag. men jeg observerer at det koster en del, selv om det ikke er fancy Bare ingredienser til kaka var 500 kr! Fra kiwi! Så kom muffins, forskjellige geler, snacks, mat, brus, leie av lokale, dekorasjoner btw, bursdagsbarnet var fornøyd Anonymkode: 6df11...20a Hjemmelaget kake koster virkelig ikke 500kr i ingredienser. Herregud 🙈 Anonymkode: edbc8...a5c 26 2 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #13 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hjemmelaget kake koster virkelig ikke 500kr i ingredienser. Herregud 🙈 Anonymkode: edbc8...a5c Det kommer jo selvfølgelig an på hva slags type kake man lager, hvor stor den er osv osv Anonymkode: b8373...b62 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #14 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer jo selvfølgelig an på hva slags type kake man lager, hvor stor den er osv osv Anonymkode: b8373...b62 Du har en rimelig eksklusiv og stor kake, om den koster 500kr i ingredienser. Hvorfor ikke bare lage en langpanne-sjokoladekake? Barnet mitt har hatt hjemmebursdager, bursdag på lekeland, på bowling og med noe laser tag-opplegg. I tillegg til bursdagsfeiring med familie og slekt. Har aldri kommet oppi 10.000kr. Ikke i nærheten engang. Anonymkode: 6f7d4...15e 18 3
BobbySocks Skrevet 14. oktober 2023 #15 Skrevet 14. oktober 2023 3500,- i lekeland pluss gave. Kommer familien får de kake. Så 4500 max.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #16 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg arrangerte barnebursdag i helgen. Ikke noe fantastiske greier, men leide et lokale, kjøpte dekorasjoner, snacks, kaker, pølser, godteposer = 5000 kr Så var det bursdagen på selve dagen med middag og kaker til de voksne + alle gavene til barnet. Blir for 10 000 for en bursdag selv om det ikke er noe fancy. Anonymkode: 6df11...20a Man må ikke leie lokale da. Ha det hjemme eller ute (lekeplass, bål, grilling, park, gapahuk). Eller arrangere bursdag sammen med en til og spleis. Pølser er ikke så dyrt. Ikke brød heller. Er vel rundt 12kr pakken for pølsebrød på rema. Det holder med toro langpannekake. Godtepose trenger ikke fylles så de koster 50kr per pose. Det holder også med noen ballonger som dekorasjon. Hvite pappfat og vanlige plastglass. Så kan heller servietter være mer dekorativt. Eller man kan bruke egne tallerkener og glass. Godtepose kan være brødposer. Popcorn og first price baconcrisp. I familiebursdag må det ikke serveres middag. Man kan invitere til kaffe og kake. Det er ikke normalt å bruke så mye penger som du gjør. Anonymkode: 074d0...9dc 18 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #17 Skrevet 15. oktober 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvor står det at jeg ikke har råd til dette? vi har ikke dårlig råd, vi sparer over 30 000 i mnd og lever godt. Jeg merker ikke 10 000 tiø en barnebursdag. men jeg observerer at det koster en del, selv om det ikke er fancy Bare ingredienser til kaka var 500 kr! Fra kiwi! Så kom muffins, forskjellige geler, snacks, mat, brus, leie av lokale, dekorasjoner btw, bursdagsbarnet var fornøyd Anonymkode: 6df11...20a Hva er det du ønsker å diskutere? Hvis dere har råd, så er det jo bare å kjøre på. Hvis du vil gjøre det billigere neste gang, så ha det hjemme, kjøp first price pølser og snacks, server saft og én langpannekake. Kjøp en ballongpakke, og billig gave til ungen. Det koster åå ha barn,ja. Anonymkode: a57a1...0f5 9 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #18 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja jeg brukte også penger på dekorasjoner og stæsj og kjøper dyre ingredienser til kake. Toro langpanne er ikke noe jeg serverer. Anonymkode: 6df11...20a Hva er dyre ingredienser i en kake? Må i så fall være pynten. Anonymkode: 941d0...b09 6
enkefru Skrevet 15. oktober 2023 #19 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg arrangerte barnebursdag i helgen. Ikke noe fantastiske greier, men leide et lokale, kjøpte dekorasjoner, snacks, kaker, pølser, godteposer = 5000 kr Så var det bursdagen på selve dagen med middag og kaker til de voksne + alle gavene til barnet. Blir for 10 000 for en bursdag selv om det ikke er noe fancy. Anonymkode: 6df11...20a Ok.. 2
StrangeDoll Skrevet 15. oktober 2023 #20 Skrevet 15. oktober 2023 5000 kr hørtes voldsomt ut. Jeg hadde lazer tag bursdag for min, med 2 runder og pizza, og det ble under den summen. Laget kake og godteposer også, fremdeles under 5000 kr. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå