Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et langdistanseforhold, å når vi skrives/ringes ila dagen å jeg nevner jeg skal på jobb fra klokken a til b, kan han ofte finne på å ringe meg bare for å høre hva jeg gjør eller hvordan det går, selv om det ikke er mer enn to timer siden jeg fortalte han at jeg må legge på nå fordi jeg må rekke jobb. Om jeg ikke har anledning til å svare, ringer jeg han opp igjen når jeg får et ledig minutt, å da forklarer jeg at jeg kunne ikke svare når han ringte fordi jeg er på jobb, jeg sender da ofte et bilde av at jeg er på jobb etter vi har lagt på, å da hører jeg ikke mer for da har han «bildebevis» på at jeg faktisk er på jobb.. 

Jeg jobber på sykehjem å har ikke anledning til å jabbe i telefonen i tide og utide. Det hadde ikke falt meg inn å ringe kjæresten min når jeg vet han er på jobb, bare for og prate tøv liksom. Jeg hadde kun gjort det om det hadde skjedd noe alvorlig eller var noe ekstremt viktig. Et annet eksempel var når jeg og en venninne skulle på en konsert i en annen by tidligere i sommer, jeg snakket med han i telefonen mens jeg og venninnen min var på vei til konserten, da vi ankom sa jeg til han at jeg må legge på nå fordi vi måtte gå inn. Det gikk ikke mer enn ca 20/30 min før han da ringer meg igjen, jeg svarte og gikk ut å han spør om konserten er bra, jeg svarte ja, å sa jeg måtte inn igjen. Etter vi har lagt på sender han meg tull og tøys fra tik tok, osv, jeg kan ikke svare med en gang, å svarer jeg ikke etter det er gått en liten stund, sender han meg melding  å spør om det går bra med meg.. Jeg føler meg litt overvåket, å føler jeg må dokumentere hva jeg gjør, selv om han ikke ber om «dokumentasjonsbilde» så føler jeg det er det han er ute etter. Blir litt sliten av det i lengden.

Anonymkode: bf583...e23

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sette tydeligere grenser. "Konserten starter nå, kan ringe deg etter den er ferdig om 2 timer".

"Jeg er på jobb, kan prates neste gang i lunsjen hvis det blir tid da". Vær forsiktig med å sende bilder fra innsida av sykehjemmet btw, skal lite til før taushetsplikten ryker. 

Anonymkode: a62ec...5fa

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Har aldri tatt private telefoner på jobb, eller svart på meldinger.
Ville definitivt ikke ha funnet meg i at noen forlangte svar når det ikke passer meg.

Blokker ham mens du er på jobb, på kino, på besøk eller whatever. Dette tullet må dere slutte med.
Ingen dauer av å ikke ha hørt fra noen i.l.a. ei 12-timersvakt på jobben.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jobber ikke han? Har han tid til å prate med deg på mobilen  hele tiden? Sett grenser og si du ikke har tid og mulighet til å prate nå. 

• Nyttig 3
Skrevet

Her må du slutte å svare. Skru av telefonen når du er på jobb, konsert eller andre steder hvor du uansett ikke bør snakke i den. Og slutt for all del med "bildebevis", hjelpes meg. 

Anonymkode: 85285...687

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær forsiktig ts, rødt flagg med slikt kontroll behov 👍

Anonymkode: d37a5...b15

• Liker 5
Skrevet

🚩🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: 30c22...e32

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
cafflatte skrev (4 minutter siden):

Jobber ikke han? Har han tid til å prate med deg på mobilen  hele tiden? 

Han kan vel jobbe til andre tider enn henne når hun jobber turnus. Eller han har en kontorjobb der de styrer tlf som de vil. 

Anonymkode: a62ec...5fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Vi har et langdistanseforhold, å når vi skrives/ringes ila dagen å jeg nevner jeg skal på jobb fra klokken a til b, kan han ofte finne på å ringe meg bare for å høre hva jeg gjør eller hvordan det går, selv om det ikke er mer enn to timer siden jeg fortalte han at jeg må legge på nå fordi jeg må rekke jobb. Om jeg ikke har anledning til å svare, ringer jeg han opp igjen når jeg får et ledig minutt, å da forklarer jeg at jeg kunne ikke svare når han ringte fordi jeg er på jobb, jeg sender da ofte et bilde av at jeg er på jobb etter vi har lagt på, å da hører jeg ikke mer for da har han «bildebevis» på at jeg faktisk er på jobb.. 

Jeg jobber på sykehjem å har ikke anledning til å jabbe i telefonen i tide og utide. Det hadde ikke falt meg inn å ringe kjæresten min når jeg vet han er på jobb, bare for og prate tøv liksom. Jeg hadde kun gjort det om det hadde skjedd noe alvorlig eller var noe ekstremt viktig. Et annet eksempel var når jeg og en venninne skulle på en konsert i en annen by tidligere i sommer, jeg snakket med han i telefonen mens jeg og venninnen min var på vei til konserten, da vi ankom sa jeg til han at jeg må legge på nå fordi vi måtte gå inn. Det gikk ikke mer enn ca 20/30 min før han da ringer meg igjen, jeg svarte og gikk ut å han spør om konserten er bra, jeg svarte ja, å sa jeg måtte inn igjen. Etter vi har lagt på sender han meg tull og tøys fra tik tok, osv, jeg kan ikke svare med en gang, å svarer jeg ikke etter det er gått en liten stund, sender han meg melding  å spør om det går bra med meg.. Jeg føler meg litt overvåket, å føler jeg må dokumentere hva jeg gjør, selv om han ikke ber om «dokumentasjonsbilde» så føler jeg det er det han er ute etter. Blir litt sliten av det i lengden.

Er vel bare å si fra om det dersom du misliker det. Du selv må da kunne sette grenser for det selv. Kan du ikke svare så kan du ikke svare. 

Anonymkode: 7ed84...2f2

• Liker 3
Skrevet

Slutt å sende bildebevis. Du sier selv at han ikke har bedt om det.

Si at du ikke kan ringe og lese/skrive meldinger på jobb. Og at du kommer til å sette på lydløs.

Anonymkode: 93326...b56

• Liker 5
Skrevet

Beste er å gå.

Anonymkode: 2f7dd...660

• Liker 1
Skrevet

Godt for din del at dette er et langdistanseforhold - det er enklere å avslutte.

Det han gjør er store varselflagg om at dette ikke er blivende.

Han har ikke normale grenser, han har ikke respekt for deg, han kontrollerer deg, ødelegger for deg, han gjør at du alltid stresser bevisst eller ubevisst med "når ringer han", du får ikke fred til å være deg selv, han respekterer ikke din jobb.

Hvilke andre røde flagg har han vist deg? Jeg er sikker på at det er flere...

Du fortjener bedre, men skal du få bedre må du kvitte deg med han som er så usunn og ødeleggende for deg.

Anonymkode: 34cdb...93a

• Liker 6
Skrevet

Han er kontrollerende. Dette må du ikke akseptere, for meg er det så stort rødt flagg at jeg hadde løpt for livet. 

Du kan jo gi han en sjanse til, men da må han slutte med dette. Sett grenser og stå fast på det. Du sier fra om at du ikke kan drive og snakke i tlf på jobb, eller når du er ute med andre. Og hvor blåst er det ikke å ringe midt i en konsert... for et rasshøl han er.

Så bare gjennomfører du, ved å ikke svare. Ikke ta telefonen når du ikke kan, hvis du får litt tid så skriv en melding om at du ikke har tid nå og ringer etter jobb e.l. Du må heller ikke åpne og kommentere alt tull og tøys fra TikTok etc når du ikke har tid. Og ikke send bildebevis.

Hvis han blir helt gal av det, så er det han som må jobbe med seg selv. Og du våkner da kanskje og avslutter dette.

Anonymkode: 45a19...9f1

• Liker 6
Skrevet

Når du slutter å ta telefonen og ikke minst slutter å sende bildebevis(!) så finner du jo fort ut om han faktisk er kontrollerende eller bare ekstremt selskapssyk med for mye fritid. Hold oss oppdatert på hvordan dette går, og om han faktisk krever å få de bildene når du slutter å sende dem. Hvordan kom du på ideen å sende bilder? Et bilde fra jobb beviser jo dessuten ikke at du er der. Så hvorfor knipser du bilder på jobb?

Anonymkode: 85285...687

• Liker 6
Skrevet

Har han selv en jobb der han kan prate mer eller mindre fritt ? Snakk med han og forklar og se hva han sier. Ikke nødvendigvis hensikten er det som legges i det, står ingenting om at TS har forsøkt å sette grenser. Hvis han ikke enkelt og villig forstår, da kan man heller vurdere om det er noe som skurrer.

Skrevet

Har selv hatt avstandsforhold, og man må da ikke (skal ikke, bør ikke) vite hva den andre gjør og hvor h’n er hele dagen, hver dag. Det hadde jeg aldri orka. Jeg jobbet, var ute med venninner, slappet av hjemme, gikk tur osv, det meste fortalte jeg om etterpå eller før, ikke NÅR jeg var ute (og det dermed ikke passet). Vi snakket heller ikke sammen hver dag, særlig ikke når vi skulle noe spesielt den dagen (som en konsert). Ikke svar ham i slike settinger. 
Du har ikke meldeplikt, og det må du si til ham. 

Anonymkode: 61cd7...fea

• Liker 1
Skrevet

Magefølelsen din er rett, han kontrollerer deg. Er forholdet relativt ferskt blir det neppe bedre med tiden. Du må sette grenser NÅ.

Jeg har også en kontrollerende kjæreste og vi jobber med det fortsatt selv etter mange år. Jeg angrer på at jeg ikke satte foten ned mye tidligere og lot ham bombardere meg med meldinger og telefoner hver gang jeg var uante av dørene mer enn 1 time. Da han klikket en gang jeg var på nattevakt og ikke hadde sjekket telefonene min i løpet av to timer, hvorpå jeg kom tilbake og  fant telefonen min med 15 ubesvarte anrop og 20 meldinger preget av panikk og beskyldninger, først da innså jeg alvoret. Jeg svarte bare med et bilde av kontoret på jobb der det hang en klokke og kalender på veggen som kunne bevise at bildet ikke var falskt. Så gikk jeg hjem å,la meg uten ett ord og pratet ikke til ham før på kvelden igjen. Da sa jeg at vi måtte ta en alvorsprat. Jeg sa dette ikke kunne fortsette og athan måtte få hjelp. 

Anonymkode: 9048a...1aa

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sett grenser for deg selv og bruk ord. Jeg hadde blitt rasende. Og interesse hadde blitt avsky,  om noen drev og plaget meg slik når jeg var opptatt med noe annet og de vet det. 

Syns jo og du skal tenke litt på hvordan det er for de rundt deg at du prioriterer å snakke telefon når du er med dem. 

Anonymkode: fc5a7...ad0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ble kjent med en dame på 50 som drev på sånn. Ringte meg stadig i arbeidstiden. Ofte i møter en gang tok jeg tlf slik at hun hørte jeg var i et møte i bakgrunnen. Hun skulle vite noe dust hun kunne funnet ut av ved å ringe noen i borettslaget. 

Blokkerte nummeret hennes etter noen ganger med dette etter jeg forklarte at jeg var i møter, uten noe forbedring. 

Jeg tenker slike folk er ekstremt oppmerksomhetsyke og selvopptatte. 

Anonymkode: 917c5...2b7

Skrevet

Rødt flagg. Ikke kast vekk tiden din på dette. Det kommer til å tære mer og mer på deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...