AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 Første fødsel var en utrolig vond stormfødsel med minimalt med pauser mellom riene. Hadde null kontroll. Er veldig engstelig for å gjennomgå dette igjen. Trodde jeg skulle dø sist. Har fått anbefalt kurset "Positiv fødsel". Er det verdt pengene? En del av meg klarer ikke stole på at "riktig mindset" og fokus på pusteteknikk skal gjøre det mer overkommelig, pust var det siste jeg klarte å tenke på sist.. Ønsker ærlige svar fra folk som har tatt kurset. Anonymkode: 115ae...67c 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Kommer mye an på hva slags fødsel man får, om man føler at det man lærer på kurset faktisk hjelper. Det skader jo ikke å ta kurset, men det koster jo noen kroner, så det må man nesten bare ta stilling til selv. Noen synes det er veldig nyttig, for andre blir det ikke det, ikke godt å vite på forhånd. Det finnes uansett masse info gratis om man søker litt på nett, og videoer. Har født to barn vaginalt, første fødsel var med stormrier uten pause. Andre fødsel var heller ikke en god opplevelse. Begge mine fødsler var med svært sterke rier og smerter, som bare epidural kunne lindre. Teknikker for å jobbe med kroppen, avspenning, pust, visualisering hjalp ikke meg noe dessverre. Det var rett og slett for intenst for kroppen. Anonymkode: 3a84f...ddb 1
melatonin Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg tok kurset. Var en del informasjon der, men det er informasjon du kan få flere steder. Disse pusteøvelsene, lydfiler, avspenningsgreiene hjalp ikke meg. Viste fra før at man skal slappe av i kjeve og hender, for da slapper kroppen ellers bedre av, alt utenom det var ikke verdt å bruke penger på. Ga meg ingen nytte under selve fødsel. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg tror absolutt det kan være et veldig verdifullt og nyttig verktøy under en fødsel. Jeg gikk på et sånn type kurs (Smertefri fødsel), og for meg hjalp det helt klart store deler av fødselen. Jeg opplevde likevel ikke fødselen som smertefri på noen som heldt form eller måte (!)😅 Men jeg lærte å jobbe med kroppen min på en måte jeg ikke hadde klart uten å ha den kunnskapen (som igjen bidro til å takle smerte på en helt annen måte) og ikke minst fikk jeg veldig mye nyttig informasjon som var god å ha med seg før og under fødselen. Jeg opplevde likevel å få panikk helt på slutten (baby fikk lav hjertelyd, ble mye stress/folk og snakk om KS osv - ente med vakuum) selv om vi hadde gått mye igjennom hvordan man mentalt kunne jobbe seg gjennom omtrent enhver situasjon uten å miste kontroll. Så der kom det for kort for meg. Der blokkerte rett og slett smertene/panikken meg fra å tenke i det hele tatt, føltes det ut som. Jeg er likevel veldig glad for at jeg tok kurset, og tror at fødselen ville blitt en totalt sett mye dårligere opplevelse hvis ikke. Skal også sies at jeg slet veldig med fødselsfrykt på forhånd, så kurset hjalp meg veldig i det å forberede meg mentalt og bidra til å redusere denne frykten betraktelig. Anonymkode: 83611...270 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Vil ikke direkte si at det er 3.000kr kastet ut av vinduet, MEN jeg påstår at all denne informasjon får du gratis hvis du leser og informerer deg selv på nettet eller kjøpe fagbøker og sparer heller disse pengene til babyutstyr ☺️. Kursprisen er nok veldig høy i forhold til innholdet. Anonymkode: 3a73e...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #6 Skrevet 15. oktober 2023 Jeg mener det holder med boken. Den kjøpte og solgte jeg på finn, så gikk i 0 på den Anonymkode: 1ac54...999
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå