Gå til innhold

Har du vært forelsket i en drittsekk ... og finnes det håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt forelsket i en person som egentlig ikke er min type i det hele tatt. Han har hatt mange jenter og er glad i alle jenter. 😉

Han er en god skuespiller og kan spille forskjellige roller. Han har mange følgere på sosiale medier og er veldig morsom. 

Men, jeg ønsker ikke å like en slik person. Hvorfor gjør heg egentlig det?

For bak masken hans, ser jeg egentlig en god gutt. En som er vokst opp uten mor og far. En som er flink til å jobbe. En som alltid støttet meg og gir gode råd.

Men kanskje dette med å støtte meg... er bare ett skuespill? For jeg er etablert økonomisk, men han ikke.

Det er vondt å tenke på en person hvert minutt igjennom hele dagen. Akkurat som om det er noe som mangler...

Samtidig tror jeg alldri at det kunne ha vært oss i fremtiden. 

Hvordan skal jeg være? Hvordan komme over denne personen... noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: bf620...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fof å svare på spørsmålene.

Ja.

Nei. 

Løp forrest løp

Anonymkode: f8210...d7b

• Nyttig 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fof å svare på spørsmålene.

Ja.

Nei. 

Løp forrest løp

Takk 😄

Hva gjør man med forelskelsen da...

Skrevet

Ja, og nei; det er ikke håp. Jo før man kommer seg unna jo bedre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, Andro said:

Ja, og nei; det er ikke håp. Jo før man kommer seg unna jo bedre.

Tenk om det er en god gutt... som trenger egentlig hjelp. På en måte.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slik hjelp kan ikke amatører gi. Det er vanskelig nok for fagfolk. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan ikkje endre ein person. Dessverre. 

Anonymkode: 3db6f...96f

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I så fall:

1. Han må selv innse at han trenger hjelp.

2. Han må selv innrømme at han trenger hjelp.

3. Han må selv innrømme at han trenger fagfolk for å hjelpe seg.

4. Han må selv innse at en potensiell partner aldri skal være hans psykolog som skal fikse hans fortid.

5. Han må selv ønske profesjonell hjelp.

6. Han må selv oppsøke profesjonell hjelp.

7. Han må selv følge opp og gjennomføre profesjonell hjelp så lenge han har behov for det.

8. Han må innse at han skader andre med måten han er på - og han å vha. psykolog bearbeide egne traumer og hva som ev. ligger bak det at han skader og utnytter andre.

9. Om ikke 1-8 blir gjennomført (og sikkert noen flere punkter også!), så vil han ikke kunne være en god partner for noen kvinne.

10. Du kan ikke redde noen som ikke vil redde seg selv.

11. Du skal ikke være hans psykolog og mamma og pappa.

12. Finn ut hvorfor du har behov for å "redde" en som helt tydelig vil ha flere enn deg, og snakk gjerne med en fagperson om dette, for det er sikkert noe i din fortid som gjør at du føler du vil ta ansvar for hans liv og lykke, selv om han holder på med mange andre.

13. Unn deg selv en mann som tar ansvar for eget liv og helse og for de relasjonene han har.

14. Unn deg selv bedre enn du gjør i dag.

❤️

Anonymkode: d8910...738

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja det tenkte jeg også, kasta vekk mange år og flere hundre tusen kroner i et forhold med en slik fyr som bare var frekk og utro :nei:

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er ikke dette veldig sterotypisk scenario ;  Kvinne finner bad boy og vil forandre han? Selvom det er umulig. 😛

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosa Gnom skrev (Akkurat nå):

Er ikke dette veldig sterotypisk scenario ;  Kvinne finner bad boy og vil forandre han? Selvom det er umulig. 😛

Bingo! :tommelopp:

Anonymkode: 3db6f...96f

• Nyttig 2
Skrevet
Rosa Gnom skrev (2 minutter siden):

A tale as old as hell itself

• Nyttig 2
Skrevet

Dere forstår ikke 🧡

Han skrev en veldig lang melding. En veldig personlig og åpen melding om sin barndom. Det var veldig personlig.

Andre ganger er han igjen veldig åpen. Men samtidig er han vanskelig å komme ordetlig inn på. I blant er han helt kald.

På sosiale medier er han veldig annerledes. Det er han morsom, populær, m.m. 

Jeg vet at han kan være litt manipulerende og spiller i blant ett spill.

Men samtidig ser jeg en hard arbeidene mann. En som er plikt oppfyllende. En som er oppdragen og kontrollert. Alltid klar for å hjelpe andre.

Men... Han har vært veldig åpen om at han er veldig forelsket i ei annen jente. Tror ikke han mistenker meg for noe, men bare noe han delte åpent. At han skulle kjøpe roser til henne...

Ok, hva gjør jeg for å glemme han? Hva gjør jeg konkret?

Jeg kan ikke ignorere han helt, vi er kollegaer og ser hverandre naturlig hver dag. Men kanskje unngå å svare når han skriver midt på natten...

Kanskje bli litt kald... kanskje registrere meg på en dating side...

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere forstår ikke 🧡

Han skrev en veldig lang melding. En veldig personlig og åpen melding om sin barndom. Det var veldig personlig.

Andre ganger er han igjen veldig åpen. Men samtidig er han vanskelig å komme ordetlig inn på. I blant er han helt kald.

Men samtidig ser jeg en hard arbeidene mann. En som er plikt oppfyllende. En som er oppdragen og kontrollert. Alltid klar for å hjelpe andre.

Men... Han har vært veldig åpen om at han er veldig forelsket i ei annen jente. Tror ikke han mistenker meg for noe, men bare noe han delte åpent. At han skulle kjøpe roser til henne...

Jeg kan ikke ignorere han helt, vi er kollegaer og ser hverandre naturlig hver dag. Men kanskje unngå å svare når han skriver midt på natten...

Oh yeah vi forstår, dette er stereotypen på "stakkars meg, se så stakkarslig jeg er og lever på din empati og trang til å redde mens jeg gjør som jeg vil". 

• Nyttig 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere forstår ikke 🧡

Han forteller om den andre jenta for å gjøre deg sjalu og for å få deg til å forstå at du bare kommer til å få pikken hans, ikke hjertet hans - og istedenfor å skjønne tegninga og gå videre, så vakler du mellom "men han er god innerst inne", "jeg kan redde ham!" og "hva hvis jeg spiller kald da, forelsker han seg i meg DA?"

Nei, det er han ikke, det kan du ikke, og det kommer han ikke til å gjøre. Han kommer garantert til å takke ja til å være FWB en kort periode, men det er alt du får, og så sitter du igjen og hyler om at du ble lurt og at han bare playet deg, men seriøst - det er DU som lurer deg.

Slutt.

Nå.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dere forstår ikke 🧡

Jeg får litt vondt av deg :(  Tror nok det beste er at du distanserer deg litt. Han sier jo rett ut at han er forelsket i ei annen jente. Ser nok på deg som bare en kollega/vennine.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, Rosa Gnom said:

Jeg får litt vondt av deg :(  Tror nok det beste er at du distanserer deg litt. Han sier jo rett ut at han er forelsket i ei annen jente. Ser nok på deg som bare en kollega/vennine.

Takk 🧡

Hvordan kommer man over slike typer... har ikke vært forelsket på all evighet 😄 Er jo voksen og veldig travel på jobb. 

Men det sies at det hjelper å trekke andre... ikke sant? 

Ja, han sier at han er forelsket. Samtidig sender han veldig andre signaler i blant. Jeg får ikke helt sagt det. Som voksen, vet man jo godt forskjell på hvilke signaler vi sender ut mener jeg...

Jeg må se finne en måte å glemme han på. En dating app må jo være en god ide. Og tar han kontakt ... kan jeg bare være "kollega" holdning. Snakke kun jobb relatert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk 🧡

Hvordan kommer man over slike typer... har ikke vært forelsket på all evighet 😄 Er jo voksen og veldig travel på jobb. 

Ja, han sier at han er forelsket. Samtidig sender han veldig andre signaler i blant. Jeg får ikke helt sagt det. Som voksen, vet man jo godt forskjell på hvilke signaler vi sender ut mener jeg...

Jeg må se finne en måte å glemme han på. En dating app må jo være en god ide. Og tar han kontakt ... kan jeg bare være "kollega" holdning. Snakke kun jobb relatert.

Ja. Det hørtes smart ut! Kan jo hørtes ut som han prøver å manipulere deg også. :) Har ikke noe svar på hvordan man kommer over slike,men tenker bare at du må ta tiden til hjelp? En dag om gangen og sånn. Kanskje finne noen andre å prate litt med i mellomtiden? Hender det hjelper også :)

• Nyttig 1
Skrevet
7 minutter siden, Rosa Gnom said:

Ja. Det hørtes smart ut! Kan jo hørtes ut som han prøver å manipulere deg også. :) Har ikke noe svar på hvordan man kommer over slike,men tenker bare at du må ta tiden til hjelp? En dag om gangen og sånn. Kanskje finne noen andre å prate litt med i mellomtiden? Hender det hjelper også :)

Tusen takk 🧡

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk 🧡

Han er forelsket. Men så er det veldig hyggelig med oppmerksomhet fra deg. Høres ut som en mann som sier ja takk begge deler.

Tror du burde spørre deg selv hvorfor du har behov for å «redde» et voksent menneske. Hvorfor ser du på han som en sårbar person som trenger deg? Kanskje dette heller handler om din egen lengsel og ensomhet og ikke han? Vi har alle usikre og sårbare sider ved oss. Han er ikke enestående på den måten, heller helt normal. Og alle ønsker å bli sett.

Men her høres det ikke ut som det er lurt å ha kontakt. Bli «kald» som du kaldere det. Ikke svar på meldinger, spesielt ikke de på natten. Fokuser på deg selv og ivareta din egen lengsel og ensomhet. Det er ofte der behovet for å «redde» andre, når du egentlig trenger å redde deg selv

Anonymkode: 7ab1a...daf

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...