AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 Hadde en spontanabort for 2 uker siden ca, men fikk cytotec for å få ut restene da hverken embryo eller morkake hadde kommet ut. Med cytotec kom begge ut, samt mye blødninger koagler. Har hatt avtagende blødninger OG smerter siste 2 ukene. Men det har blitt bedre og bedre. De siste 2-3 dagene har jeg følt meg litt smått dårlig, og følt at jeg har litt dårlig oksygenopptak og en del hodepine, samt litt småkvalme iblandt. Jeg tror det er jernmangel/lav blodprosent, fordi jeg hadde jernmangel før aborten.. Jeg er dum som ikke har begynt på jern enda. Idag ut av ingensteds ble jeg helt varm i buksa. Fossblødde blod og klumper, og det rant nedover beina og begynte å dryppe på bakken. Blødde gjennom bindet på 1 minutt. Måtte ta taxi hjem for å ikke blø ut setet på bussen, syns synd på taxisjåføren.. ble veldig dårlig pp vei hjem, men var nok angsten som gjorde det verre. Fikk menssmerter også. Blødde MYE koagler når jeg kom hjem, og nå virker det å ha roet seg. Ringte gynekologisk sengepost og hun mente det ikke var noe bekymringsfullt så lenge jeg ikke har feber eller blør ut nattbind på minutter. Hun mente det var renselse, og at livmor prøver å rense seg selv, og at det kan gå litt opp og ned. Er det noen her som har hatt det lignende noen uker etter abort? Og har dere hatt slike symptomer på jernmangel? Bekymrer meg mest for lav blodprosent.. redd det skal bli for alvorlig.. skal kjøpe jerntabletter på legevaktapoteket imorgen. Setter veldig pris på svar for er litt stressa og engstelig.. spesielt for blodmangel.. Anonymkode: d52a0...8f8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Ved sånne tilfeller skal du kontakte sykehuset. Det står tydelig i papirene man skal få ❤️ Anonymkode: aab73...807
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ved sånne tilfeller skal du kontakte sykehuset. Det står tydelig i papirene man skal få ❤️ Anonymkode: aab73...807 En fordel å lese hele hi. Der står det tydelig at ts har ringt gyn Anonymkode: 22246...635
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ved sånne tilfeller skal du kontakte sykehuset. Det står tydelig i papirene man skal få ❤️ Anonymkode: aab73...807 Kontaktet dem og de mente det ikke er noe bekymringsverdig. Hun mente det nok var renselse og at så lenge almenntilstanden er ok så er det nok ikke infeksjon ol. Men jeg tror jeg føler meg dårlig pga jernmangel. Og er så rart å få smerter og en del blødning igjen noen uker senere.. Derfor jeg lurer på om det har skjedd flere. Blødningene har roa seg igjen som vanlig mens, og smertene er svake, de kommer å går litt.. Gleder meg til å bli ferdig med det her..❤️ Anonymkode: d52a0...8f8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kontaktet dem og de mente det ikke er noe bekymringsverdig. Hun mente det nok var renselse og at så lenge almenntilstanden er ok så er det nok ikke infeksjon ol. Men jeg tror jeg føler meg dårlig pga jernmangel. Og er så rart å få smerter og en del blødning igjen noen uker senere.. Derfor jeg lurer på om det har skjedd flere. Blødningene har roa seg igjen som vanlig mens, og smertene er svake, de kommer å går litt.. Gleder meg til å bli ferdig med det her..❤️ Anonymkode: d52a0...8f8 Hun forteller deg jo at det er vanlig, selv om du syns det er rart. Om du føler deg dårligere, ring igjen! Anonymkode: a7618...bd8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg hadde en missed abortion for et par år siden og da skjedde det samme med meg to og en halv uke etterpå helt plutselig. Blødde vanvittig mye. Ringte sykehuset og måtte på utskraping. Jeg hadde tatt cytotec og gjort alt jeg skulle men alt var visst ikke kommet med. Det var i uke 11. Anonymkode: 29049...ce2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde en missed abortion for et par år siden og da skjedde det samme med meg to og en halv uke etterpå helt plutselig. Blødde vanvittig mye. Ringte sykehuset og måtte på utskraping. Jeg hadde tatt cytotec og gjort alt jeg skulle men alt var visst ikke kommet med. Det var i uke 11. Anonymkode: 29049...ce2 Ga blødningene seg når du begynte å blø igjen etter 2,5 uke? Både smertene og fossblødningen er helt borte igjen nå.. blør som svak mens nå. Merkelig.. Bortsett fra jernmangelen føler jeg meg helt normal, litt øm i underlivet men ingen smerter. Funderer på om det var siste "rest" som ville ut, eller om det er enda mer igjen🤔Burde vel egentlig bare ta en tur til gynekolog, man får så dårlig oppfølging etter cytotec hjemme.. Jeg var i uke 8. Anonymkode: d52a0...8f8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #8 Skrevet 14. oktober 2023 Hun du snakket med høres ut som en relativt begrenset sykepleier.. Det høres ut som du fortsatt har rester. Mulig resten som skulle ut kom ut nå, men du trenger ultralyd. Syns du skal ringe legevakten. Det er lenge til mandag. Anonymkode: 68f33...50d 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #9 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hun du snakket med høres ut som en relativt begrenset sykepleier.. Det høres ut som du fortsatt har rester. Mulig resten som skulle ut kom ut nå, men du trenger ultralyd. Syns du skal ringe legevakten. Det er lenge til mandag. Anonymkode: 68f33...50d Jeg snakket med jordmor på føden, hun virker veldig sikker på at det er renselse.. og mente det var normalt men ba meg se etter for symptomer på infeksjon. Har dessverre ikke råd til privat gynekolog, men kan prøve å få ultralyd på sykehus.. Anonymkode: d52a0...8f8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #10 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg snakket med jordmor på føden, hun virker veldig sikker på at det er renselse.. og mente det var normalt men ba meg se etter for symptomer på infeksjon. Har dessverre ikke råd til privat gynekolog, men kan prøve å få ultralyd på sykehus.. Anonymkode: d52a0...8f8 Du har symptomer på rester fordi du har hatt smerter etter medisinsk abort og en større blødning i går. Hvordan går det med deg i dag? Ha lav list på å kontakte legevakten om du blør en del. De kan sende deg på sykehuset for UL om de ikke har apparat der og vurderer det som nødvendig. De kan og sjekke blodprosenten din der. Anonymkode: 68f33...50d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #11 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kontaktet dem og de mente det ikke er noe bekymringsverdig. Hun mente det nok var renselse og at så lenge almenntilstanden er ok så er det nok ikke infeksjon ol. Men jeg tror jeg føler meg dårlig pga jernmangel. Og er så rart å få smerter og en del blødning igjen noen uker senere.. Derfor jeg lurer på om det har skjedd flere. Blødningene har roa seg igjen som vanlig mens, og smertene er svake, de kommer å går litt.. Gleder meg til å bli ferdig med det her..❤️ Anonymkode: d52a0...8f8 Det er ikke vanlig og normalt at man skal fossblø sånn plutselig etter man først er stoppet å blø etter en abort. Jeg ble heller ikke tatt alvorlig første gang jeg ringte. Endte med at jeg reiste på legevakten pga mengden blod og svimmelhet og ble sendt på akutten av dem. Legen på gyn beklage seg i ettertid. De skal ta deg inn hvis du fossblør så lenge etter en abort. Men mange lar være fordi de har det travelt mm. Anonymkode: aab73...807 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #12 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke vanlig og normalt at man skal fossblø sånn plutselig etter man først er stoppet å blø etter en abort. Jeg ble heller ikke tatt alvorlig første gang jeg ringte. Endte med at jeg reiste på legevakten pga mengden blod og svimmelhet og ble sendt på akutten av dem. Legen på gyn beklage seg i ettertid. De skal ta deg inn hvis du fossblør så lenge etter en abort. Men mange lar være fordi de har det travelt mm. Anonymkode: aab73...807 Nå sier ts hun føler seg normal og det blør som en svak mensen. Så med mindre det er noe verre, tenker jeg legevakten ikke er riktig sted. Jeg er ikke uenig at man burde sjekke, men det er ingen grunn til å spre frykt til ts når hun har vært i dialog med helsepersonell og ikke har symptomene som du hadde. Anonymkode: a7618...bd8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #13 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå sier ts hun føler seg normal og det blør som en svak mensen. Så med mindre det er noe verre, tenker jeg legevakten ikke er riktig sted. Jeg er ikke uenig at man burde sjekke, men det er ingen grunn til å spre frykt til ts når hun har vært i dialog med helsepersonell og ikke har symptomene som du hadde. Anonymkode: a7618...bd8 Det er ikke å spre frykt å fortelle ts hvordan min opplevelse var. Hun har vært i dialog med helsepersonell ja, men føler seg fremdeles usikker og spør. Så jeg svarer ts ut i fra hva jeg kan svare på og min opplevelse og hva jeg gjorde. Så er det da virkelig opp til ts om hun velger å slå seg til ro med hva helsepersonell har sagt eller be om en ny vurdering fra noen andre. Du har derimot ikke svart ts på noe, kun svart andre på sine kommentarer så tror ikke du skal uttale deg om så mye eller kritisere dem som faktisk svarer ts basert på sin opplevelse rundt samme tema. Anonymkode: aab73...807 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #14 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er ikke å spre frykt å fortelle ts hvordan min opplevelse var. Hun har vært i dialog med helsepersonell ja, men føler seg fremdeles usikker og spør. Så jeg svarer ts ut i fra hva jeg kan svare på og min opplevelse og hva jeg gjorde. Så er det da virkelig opp til ts om hun velger å slå seg til ro med hva helsepersonell har sagt eller be om en ny vurdering fra noen andre. Du har derimot ikke svart ts på noe, kun svart andre på sine kommentarer så tror ikke du skal uttale deg om så mye eller kritisere dem som faktisk svarer ts basert på sin opplevelse rundt samme tema. Anonymkode: aab73...807 Jeg har svart ts, så om du vil diskutere meg, får du lese på nytt. Jeg mener det er mye riktigere at ts kontakter sykehuset igjen hvis hun føler seg usikker, enn å bli redd av hva om hvis som kan skje - når hun sier hun føler seg normal og blødningen er over. Hun har vært i dialog med helse og bør følge deres veiledning, og om hun er uenig, bør hun kontakte dem igjen. Anonymkode: a7618...bd8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #15 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du har symptomer på rester fordi du har hatt smerter etter medisinsk abort og en større blødning i går. Hvordan går det med deg i dag? Ha lav list på å kontakte legevakten om du blør en del. De kan sende deg på sykehuset for UL om de ikke har apparat der og vurderer det som nødvendig. De kan og sjekke blodprosenten din der. Anonymkode: 68f33...50d Blødningen roa seg etter 30 min, det var bare fossblødning med klumper en liten stund, nå er blødningen tilbake til hva den var før fossblødningen. Har vondt i hodet, men jeg har også vondt i nakke, så det gjør det sikkert verre. Faren min skal kjøpe jerntabletter idag, så forhåpentligvis blir jeg raskt bedre. Føler meg helt ok. Føler meg litt som om jeg brygger på noe, litt som når jeg hadde covid. Men har ingen sterk blødning nå, og menssmertene/murringene jeg har hatt i 2 uker gikk plutselig helt vekk etter klumpene som kpm ut igår. Jeg håper det var alt av rester. -ts Anonymkode: d52a0...8f8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #16 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke vanlig og normalt at man skal fossblø sånn plutselig etter man først er stoppet å blø etter en abort. Jeg ble heller ikke tatt alvorlig første gang jeg ringte. Endte med at jeg reiste på legevakten pga mengden blod og svimmelhet og ble sendt på akutten av dem. Legen på gyn beklage seg i ettertid. De skal ta deg inn hvis du fossblør så lenge etter en abort. Men mange lar være fordi de har det travelt mm. Anonymkode: aab73...807 Fossblødningen ga seg etter 30 min, nå blør jeg normalt som jeg gjorde før fossblødningen startet. Kan være derfor hun ikke tenkte det hørtes farlig ut? De magesmertene jeg har hatt i 2 uker siden aborten, ble helt borte igår. Så mulig det var siste restene? Jeg hadde ikke sluttet å blø enda etter aborten, har blødd friskt og avtagende/mens siste 2 ukene. Jeg har migrene fra før, så har hatt en del hodepine siste dagene. Anonymkode: d52a0...8f8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #17 Skrevet 15. oktober 2023 Men jeg tror jeg har fått covid, jeg er sinnsykt tett i nese med masse slim, har vært det i 4-5 dager nå, og nyser en del. Så tror ikke jeg føler meg småsyk pga infeksjon. Jeg må nesten bare se ann og ha lav terskel på å ringe.. og så må jeg få meg en ultralyd så jeg får ro i sjela. Anonymkode: d52a0...8f8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #18 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg tror jeg har fått covid, jeg er sinnsykt tett i nese med masse slim, har vært det i 4-5 dager nå, og nyser en del. Så tror ikke jeg føler meg småsyk pga infeksjon. Jeg må nesten bare se ann og ha lav terskel på å ringe.. og så må jeg få meg en ultralyd så jeg får ro i sjela. Anonymkode: d52a0...8f8 Du kan ringe om du er urolig og be om råd, det skal du aldri være redd for Anonymkode: a7618...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai Vil bare oppdatere på den her jeg, siden jeg fant den igjen. Nesten 2 år senere, men jeg vet selv hvordan det er når man ikke får svar. I det tilfellet her så fikk jeg nye styrtblødninger hver 2 dag i en uke etter jeg skrev dette. Den ene kvelden trodde jeg at jeg skulle stryke med, holdt på å svime av på do, og måtte krype bed på badegulvet der jeg lå i fosterstilling og kaldsvetta. Var kjempekvalm også. Jeg var sinnsykt dum som ikke dro til legevakta tidligere. Endte med at jeg dro til fastlegen min dagen etter jeg ble så dårlig, og der tok han blodprosent. Den var nede på 7,8 noe som er under grensa for blodoverføring. Ble hasteinnlagt to timer senere og måtte få jern intravenøst, samt UL osv. Fikk cytotec på sykehus igjen for å prøve å få ut resten den natten under overvåkning. Det ville ikke ut, og blodprosenten min på morgenen var vel rundt 7,4. Endte med utskrapning, og etter det fikk jeg det bra igjen. Kom meg fort igjen senere. Det jeg vil med å dele dette er at ingen burde gå så lenge med styrtblødning får du styrtblødning flere uker etter abort, dra til legen med en gang! Jeg trodde jeg skulle stryke med av blodtapet, og er helt traumatisert av hele greia. Anonymkode: d52a0...8f8 1 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai #20 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 12.29): Vil bare oppdatere på den her jeg, siden jeg fant den igjen. Nesten 2 år senere, men jeg vet selv hvordan det er når man ikke får svar. I det tilfellet her så fikk jeg nye styrtblødninger hver 2 dag i en uke etter jeg skrev dette. Den ene kvelden trodde jeg at jeg skulle stryke med, holdt på å svime av på do, og måtte krype bed på badegulvet der jeg lå i fosterstilling og kaldsvetta. Var kjempekvalm også. Jeg var sinnsykt dum som ikke dro til legevakta tidligere. Endte med at jeg dro til fastlegen min dagen etter jeg ble så dårlig, og der tok han blodprosent. Den var nede på 7,8 noe som er under grensa for blodoverføring. Ble hasteinnlagt to timer senere og måtte få jern intravenøst, samt UL osv. Fikk cytotec på sykehus igjen for å prøve å få ut resten den natten under overvåkning. Det ville ikke ut, og blodprosenten min på morgenen var vel rundt 7,4. Endte med utskrapning, og etter det fikk jeg det bra igjen. Kom meg fort igjen senere. Det jeg vil med å dele dette er at ingen burde gå så lenge med styrtblødning får du styrtblødning flere uker etter abort, dra til legen med en gang! Jeg trodde jeg skulle stryke med av blodtapet, og er helt traumatisert av hele greia. Anonymkode: d52a0...8f8 Takk for at du delte oppdatering! Jeg har googlet og lett etter lignende erfaringer uten hell, før jeg fant denne. Her er det MA, som startet av seg selv en uke etter at det ble oppdaget. Blødde som sterk mens en uke, deretter styrtblødning fredag, søndag og nå i dag. Sånn at det bare renner ut i ca en time. Kjenner at jeg er tung i hodet med bomullsfølelse, det prikker i fingrene og jeg er så blek. Skal på kontroll hos gyn i dag, og frykter at det er rester og utskraping blir det neste. Anonymkode: 8bf7a...656
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå