kissmequick Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 Hei, jeg ser litt på hesteutstyr, og det er så stor variasjon mellom priser og kvalitet, uten at dyrt betyr bra eller billig dårlig. Jeg har ikke så mye erfaring med å kjøpe nytt hesteutstyr. Hva er deres favoritter mtp dekken og annet utstyr? Jeg er ute etter kvalitet, men ikke for enhver pris.
Sirah Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg bruker nesten utelukkende dekken fra Horseware. Få ting slår dem i kvalitet, spesielt Rambo og Rhino serien. De er ganske kostbare, men sjekk finn.no 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 Min erfaring var at det lønte seg å kjøpe enten brukt eller å gå for middelmådig pris. Hadde en hest som var ram på å revne dekken, hekte seg osv så levetiden på dekken hos oss ble ganske begrenset Anonymkode: 76838...377 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 Horseware! Ingen over, ingen ved siden! Amigo er billigere enn rambo og rhino, mem veldig bra. Bucas er og bra, men horseware er best. Anonymkode: 9c238...4ca 3
Lorieen Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 kissmequick skrev (6 minutter siden): Hei, jeg ser litt på hesteutstyr, og det er så stor variasjon mellom priser og kvalitet, uten at dyrt betyr bra eller billig dårlig. Jeg har ikke så mye erfaring med å kjøpe nytt hesteutstyr. Hva er deres favoritter mtp dekken og annet utstyr? Jeg er ute etter kvalitet, men ikke for enhver pris. Horseware Rambo. Beste som finnes! 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Min erfaring var at det lønte seg å kjøpe enten brukt eller å gå for middelmådig pris. Hadde en hest som var ram på å revne dekken, hekte seg osv så levetiden på dekken hos oss ble ganske begrenset Anonymkode: 76838...377 Samme her. Hoppa er ram til å revne dekken som vallakene har på seg. Hun kan godt få dyre dekken, men gutta sine revner i løpet av den første uka. Anonymkode: 074a1...c44 1
kissmequick Skrevet 14. oktober 2023 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2023 Takk for svar! Ser ut som Horseware er favoritten her! Håper jeg finner et som passer der! Han er ikke av de som ødelegger alt, men han er mye ute og han fryser lett, så viktig med gode dekken. Siden dette var så stor suksess, er det noen andre utstyrsanbefalinger her inne?
Maskinfører Skrevet 14. oktober 2023 #8 Skrevet 14. oktober 2023 Aner ikke hvor du bor men i Tønsberg har de en butikk som heter Horze Travveien 4 eller no like ved Jarlsberg Travbane 😀
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #9 Skrevet 14. oktober 2023 Støtter de son sier Horseware. Amigo er rimelig, men fungerer godt. Bruker bare det på mine hester. Av annet utstyr kan det lønne seg å kjøpe et hodelag med god kvalitet, så varer det lenge. Legger du 1000-1500 kr i det så har du et i mange år. For annet utstyr, typisk forbruksvarer som grimer, leietau og stallutstyr er jeg glad i Høøks. Ok kvalitet og ok pris. Anonymkode: 2d2b2...6fb 1
Sirah Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 kissmequick skrev (1 time siden): Takk for svar! Ser ut som Horseware er favoritten her! Håper jeg finner et som passer der! Han er ikke av de som ødelegger alt, men han er mye ute og han fryser lett, så viktig med gode dekken. Siden dette var så stor suksess, er det noen andre utstyrsanbefalinger her inne? Horseware er definitivt en favoritt Jeg har flere dekken nå som er åresvis gamle, men de er (nesten) like fine. Om du er på utkikk etter et godt dekken, så er Rambo Duo en storslager hos oss Her kan du bytte linere inne i dekkenet slik at du kan variere tykkelsen etter behov! Helt genialt! Hvilke typer annet utstyr er du ute etter da? 1
kissmequick Skrevet 14. oktober 2023 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2023 Sirah skrev (33 minutter siden): Horseware er definitivt en favoritt Jeg har flere dekken nå som er åresvis gamle, men de er (nesten) like fine. Om du er på utkikk etter et godt dekken, så er Rambo Duo en storslager hos oss Her kan du bytte linere inne i dekkenet slik at du kan variere tykkelsen etter behov! Helt genialt! Hvilke typer annet utstyr er du ute etter da? Linere er helt genialt ja! Jeg tenker mer på hvilke merker jeg skal se på (og styre unna) når tiden kommer☺️ så langt er alt arvet og fått, og jeg er redd for bomkjøp når jeg først skal oppgradere. Så tenker på hodelag, tøyler, dekken, børster og diverse.. Grimer og leietau er forbruksvare i denne gården dessverre, usikker på hvor mye kvalitet utgjør i forskjell mtp akkurat det.
Sirah Skrevet 14. oktober 2023 #12 Skrevet 14. oktober 2023 kissmequick skrev (10 minutter siden): Linere er helt genialt ja! Jeg tenker mer på hvilke merker jeg skal se på (og styre unna) når tiden kommer☺️ så langt er alt arvet og fått, og jeg er redd for bomkjøp når jeg først skal oppgradere. Så tenker på hodelag, tøyler, dekken, børster og diverse.. Grimer og leietau er forbruksvare i denne gården dessverre, usikker på hvor mye kvalitet utgjør i forskjell mtp akkurat det. Personlig liker jeg godt utstyr fra produsenter som Dyon og Kentucky. Det er god kvalitet og tidløs design. Men her er det mange gode aktører så det blir mer smak og behag. Jeg prøver å kjøpe kvalitet (og handler gjerne på Finn) og holder meg unna billigmerkene da kvaliteten ofte er klein og passformen dårlig. Børster kjøper jeg i naturmaterialer, da jeg opplever disse som bedre enn de i plast. Jeg har et par fra Grooming Delux jeg er veldig fornøyd med. Du trenger ikke 100 børster, invester heller i et par gode. Grimer og leietau derimot er hos meg også forbruksvare 😅 1
kissmequick Skrevet 14. oktober 2023 Forfatter #13 Skrevet 14. oktober 2023 Tusen takk! Da har jeg noen merker jeg skal se etter!
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #14 Skrevet 16. oktober 2023 Har alltid vært superfornøyd med dekken fra Avalanche-serien til Horze. Regndekken fra Biltema har vært overraskende gode tidligere, men har ikke kjøpt dem på noen år, så tør ikke garantere at de fortsatt er gode. Har en hest med ekstrem sommereksem, så har fått testet en god del fluedekken og eksemdekken opp igjennom. Zebra-dekken fra Bucas er virkelig verdt pengene her. Ellers er dekken fra Horseware veldig gode. Synes regndekken og vinterdekken fra Bucas har tapt seg de siste årene. Av annet utstyr bruker jeg litt av hvert. Etter at den ene hesten røk grima og skadet seg under skoing har jeg til enhver tid hatt en god lærgrime som SKAL brukes i situasjoner hvor hesten kan slite seg. Grimer som brukes til vanlig, gidder jeg ikke legge noe særlig penger i. Har investert i ett kvalitetshodelag og supplert med flere billige. Om du longerer i kapsun ville jeg også lagt penger her. Ellers ville jeg sett an hesten og hvordan den sliter utstyr for å vurdere hvor mye penger jeg ville lagt i utstyret. Kjøper for eksempel dyrere belegg som varer til to av hestene, men den tredje kjøper jeg bare billig-belegg til. Hun "svømmer", så belegg og kopper tråkkes i stykker for fort til at det er noen vits i å legge penger i dem. Anonymkode: b1eda...83e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå