Gå til innhold

Elsker å reise alene!

Gjest Rogalinn

Anbefalte innlegg

Gjest Rogalinn

Jeg er singel, over 30 og elsker å reise alene. Det er ikke så ofte jeg har anledning, men jeg kan planlegge et halvt år frem i tid, google reisemål og severdigheter, booke overnatting og transportmiddel og via nettet detaljstyre mine feriedager. (Hyggelig kos og avslapning i hverdagen). Å reise billig og pakke "lett" men hensiktsmessig gir meg en egen glede.

I påsken skal jeg til Skagen og titte meg rundt, leie tråsykkel (et snev trim i tillegg til at jeg er miljøvennlig uavhengig offentlig transport), gå på museer, spise god mat og hygge meg. Jeg lever et hektisk liv til vanlig, og koser meg enormt på tur. Når jeg reiser med venninner blir vi aldri enige om hva vi skal gjøre, og mye av turen blir kompromisser som ingen er fornøyd med innenfor de få feriedagene vi har (OK - kommunikasjon i forveien om forventninger er nødvendig!)

Er det flere andre som er som meg, som reiser på tilsvarende måte og trives?

Hvor drar du i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiste en del alene før, men nå er jeg ikke singel mer. Det var litt vanskelig i begynnelsen å venne seg til at man er to og ikke helt er like fri til å gjøre alt man kommer på når man kommer på det, men nå synes jeg det er koselig å reise sammen.

Jeg pleide å reise til større byer, traske rundt og se se alt jeg hadde lyst til, legge meg i en park og nyte sola. Ble også veldig ofte kjent med folk, og spiste i blant med andre eller gikk ut med andre om kvelden.

Var også på språkkurs i utlandet, kombinerte noen timer undervisning med en interessant by og små utflukter alene, sammen med andre kursdeltakere eller i regi av språkskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på min første singelferie sist sensommer/høst, men det blir neppe den siste (med mindre noe drastisk skulle skje med singelstatusen).

Var ei uke i Dubrovnik, trasket i museer, var ute på seiltur, dro til Bosnia... spiste god mat, hørte live jazz og bare nøt livet. Og så mange mennesker som man kommer i kontakt med når man reiser på egen hånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...